خبرهای داغ:

برگزاری نشست پژوهشی در مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) بهار

همدان-به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست پژوهشی با موضوع  «نقش مادر در تربیت فرزند با رویکرد رساله حقوق امام سجاد (ع)» در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۰۶
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست پژوهشی با موضوع  «نقش مادر در تربیت فرزند با رویکرد رساله حقوق امام سجاد (ع)»با حضور یکی از اساتید دانشگاه، پژوهشگر، مشاور و کارشناس امور خانواده و مولف چندین کتاب در حوزه تربیتی و جمعی از طلاب و کادر مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) برگزار شد.

استاد دانشگاه در این نشست اظهار کرد: از جمله حقوقی که در رساله حقوق امام سجاد (ع)‌ در باب تربیت فرزند به عهده مادر بیان شده عبارت است از تربیت معنوی، جسمی و جنسی فرزند که در هر یک از این موارد آثار ارزشمندی برای رشد و تکامل فرزند وجود دارد.

حسن نایبی صفا با بیان اینکه فرزندان ما آن چیزی می‌شوند که ما هستیم، نه اینکه بر آنچه تاکید می‌کنیم، گفت: شخصیت فرزندان با الگو پذیرفتن غیر مستقیم از اعمال و رفتار پدر و مادر شکل می‌گیرد .

وی اظهار کرد: هریک از والدین با برعهده گرفتن امور تربیتی فرزندان هم جنس خود باید مفاهیم معنوی و تربیتی را به فرزندان خود آموزش دهند و تنها در اوقاتی که مورد رضایت فرزندان خویش واقع می‌شوند به موعظه و نصیحت کردن بپردازند چرا که در غیر اینصورت موعظه نتیجه عکس خواهد داد.

این پژوهشگر عنوان کرد: با مطالعه و پژوهش در آثار مختلف فرهنگی زمینه رشد خود و فرزندان خود را فراهم کرده و هر آنچه که موجب ارتقاء و تکامل زندگی جسمی و معنوی فرزندان می‌شود بکار ببندیم تا فرزندان سالم و صالحی که شایستگی سربازی امام زمان(عج) را داشته باشند تربیت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار