ترویج کتابخوانی ابزاری مؤثر در ارتقای توسعه فرهنگی است

فرماندار دیلم در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب در دیلم گفت: ترویج کتابخوانی ابزاری مؤثر در ارتقای توسعه فرهنگی است.
کد خبر: ۹۴۶۸۴۵۴
|
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج دیلم و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیلم، ناصر کشاورزی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر و تشکر از کتابداران و مروجان کتابخوانی افزود: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می رود.


ناصر کشاورزی با اشاره به اینکه کتاب و نویسندگی در رشد و حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد، بیان داشت: روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده است.


وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر مستقیمی بر افزایش و آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان مبنایی ترین اصل توسعه جامعه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.


کشاورزی تصریح کرد: توجه به سرمایه های اجتماعی از جمله سرمایه جوانان و خانواده در حوزه فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.


گفتنی است آئین افتتاح نمایشگاه کتاب با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی، معاون عمرانی و برنامه ریزی، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای اداری و فرهنگ عمومی در سالن دبیرستان دخترانه شهرستان دیلم افتتاح شد.


یادآور می شود: این نمایشگاه که به مناسبت هفته کتاب با همکاری انتشارات آتیسا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم برپاشده است از 24 آبان ماه لغایت 24 آذرماه در شهرستان دیلم دایر می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار