40 عنوان برنامه شاخص در هفته بسیج در شهرستان سرخه برگزار می شود

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: همزمان با هفته بسیج 40 عنوان برنامه شاخص، 85 عنوان برنامه اجرایی و 300 فعالیت در پایگاه های مقاومت بسیج، ناحیه و حوزه های مقاومت شهرستان اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۶۸۶۴۹
|
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

در آستانه هفته بسیج و در جهت بزرگداشت پنجم آذر روز بسیج مستضعفین نشست خبری در سالن جلسات نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با حضور فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در جمع اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ محمدمهدی ادهم در جمع اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه مردم بی دفاع در طی وقایع اخیر در کشور اظهار کرد: امروز بعد از گذشت بیش از چهل سال حوادث اخیر را که مشاهده می کنیم بیش تر به تدبیر معجزه گون امام راحل بر تاسیس شجره طیبه بسیج پی می بریم. در پنجم آذر سال 58 ابتدا به عنوان یک نهال نورس و امروز به عنوان شجره طیبه ای که به تدبیر رهبر انقلاب امید مستضعفان و دلسوزان کشور و موجب یاس و هراس و دل شکستگی دشمنان است.

او با بیان اینکه امام راحل و عظیم الشان فرمودند: در دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام و در جای دیگر گفته اند ارتش بیست میلیونی بسیج فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است، افزود: اتفاقاتی که امروز در سرتاسر ایران و جغرافیای مقاومت رخ می دهد، برگرفته از بسیج و شجره طیبه بسیج است. رهبر معظم انقلاب بسیج را نیروی کارآمد کشور برای همه میدان ها می داند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: کیست نقش بسیج را عرصه دفاع مقدس انکار کند؟ تعداد زیادی از شهدای ما در آن دوران به عنوان بسیجی عازم جبهه های جنگ و مبارزه با دشمن شده بودند. همچنین بعد از دوران دفاع مقدس در مسائل امنیتی، فتنه 78، فتنه 88، نقش بسیج در عرصه دفاع و سازندگی، محرویت زدایی، عرصه های فرهنگی و اجتماعی به عینه قابل مشاهده است. امروز هرجایی که اتفاقی در حوزه محرومیت زدایی می افتد، نقش پررنگ بسیجی و بسیجیان قابل مشاهده است. لذا همه دلسوزان کشور باید در جهت تقویت نیروی مردمی بسیج و اعتلا بخشیدن این مسیر اثربخش کمک و یاری رسانند.

ادهم با اشاره به اینکه ما در محدوده سپاه و بسیج شهرستان حدوداً از سه ماه گذشته برنامه ریزی ها و جلساتی با هدف بزرگداشت هفته بسیج برگزار تا بتوانیم ان شاءالله خدماتی که بسیج در طول سال ارائه می دهد گوشه ای از آن را در طول هفته بسیج به صورت نمادین به مردم نشان دهیم، گفت: هرچند ادعا داریم برنامه های بسیج برای طول سال است و مختص به این هفته نیست.

او با بیان اینکه در نظر داریم امسال با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران» بسیج را بیش تر به مردم بشناسانیم، عنوان کرد: این به آن معنا نیست که مردم ما بسیج را نشناسند؛ الحمدالله همه مردم ما بسیجی و اهل بسیج هستند و حامی ما و ما در همه برنامه های مختلفی که در سازمان بسیج و سپاه شهرستان سرخه برگزار می کنیم همیشه هدایت ها و حمایت های مردم را در پشت سر خود داشته و از این بابت خدا را شاکریم.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه تصریح کرد: در طول هفته بسیج هر روز با عنوان خاصی نامگذاری شده است. همزمان با 29 آبان هفته بسیج با عنوان بسیج سازندگی و پیشرفت آغاز، دوشنبه بسیج مسجد محوری و جامعه اسلامی، سشنبه بسیج نوآوری و جهاد علمی، چهارشنبه بسیج مردم سالاری و ایران قوی و مستقل، پنج شنبه بسیج مظهر جهاد و شهادت، جمعه بسیج ایمان و تربیت اسلامی و شنبه پنجم آذر همزمان با روز بسیج مستضعفین و آخرین روز از هفته بسیج با نام بسیج مقاومت و اقتدار ملی نامگذاری شده است.

ادهم گفت: در برنامه ریزی های انجام شده 40 عنوان برنامه شاخص، 85 عنوان برنامه اجرایی و 300 فعالیت در پایگاه های مقاومت بسیج، ناحیه و حوزه های مقاومت اجرایی خواهد شد.

او با اشاره برنامه های شاخص هفته بسیج عنوان کرد: نخستین برنامه شاخص کشوری که به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور کشور در استان البرز افتتاح و به صورت ویدئو کنفرانس و گفتگوی تصویری به صورت سراسری اجرا خواهد شد، افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی 2 که در روز شنبه بیست و هشتم آبان ماه به مدت 10 روز ساعت 8 صبح برگزار و در شهرستان سرخه نیز در جوار امامزادگان سیدرضا و سیدعلی اکبر در روستا لاسجرد انجام می شود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه افزود: دومین عنوان برنامه شاخص «دعوت خانه به خانه» است. خیلی از مردم ایران اسلامی و شهرستان سرخه با خدمات بسیج آشنا نیستند و بالطبع اطلاع آن ها از این برنامه در روحیه آن ها اثرگذار خواهد بود؛ به همین دلیل در نظر داریم خدمات و کارکردهای بسیج شهرستان را در قالب پوسترهایی پشت درب منازل به خانواده ها تحویل دهیم این اتفاق از سویی موجب امیدواری مردم و از طرفی می توانند به عنوان عضو بسیجی و سازمانی فعالیت نمایند.

ادهم افزود: سومین برنامه شاخص برگزاری مسابقات قرآنی در پنج شنبه سوم آذر ماه است و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و حفظ برگزار خواهد شد. علاقمندان تا بیست و هشتم آبان می توانند جهت ثبت نام اقدام نمایند.

او اضافه کرد: چهارمین برنامه «رزمایش اقتدار امنیت بسیج» است در طی این برنامه گشت های محله محور رضویون به صورت یکپارچه همراه با نماز مغرب و عشاء گردهم جمع خواهند آمد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه تصریح کرد: پنجمین عنوان برنامه «میقات صالحین» اجتماع حلقات صالحین همراه با نشست بصیرتی جمعه چهارم آذر ماه ساعت 10 و 30 دقیقه در مصلی نماز جمعه همراه با اقامه نماز جمعه برگزار خواهد شد.   

ادهم اذعان داشت: محفل انس با قرآن ششمین برنامه شاخص بوده که در روز جمعه چهارم آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا با حضور احمدی وفا از قاریان بین المللی و قاریان استانی و شهرستانی و نوجوانان اجرا خواهد شد.

او در خاتمه گفت: گلباران قبور مطهر شهدا در جوار گلزار شهدا شهرستان سرخه در روز پنج شنبه عصر و اجتماع سازمانی بسیجیان با عنوان «شکوه مقاومت» همزمان با پنجم آذر روز بسیج مستضعفین از دیگر برنامه های شاخص اجرایی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار