هدف از جنگ شناختی، دشمن نفوذ به حوزه شناخت ذهن و قلب افراد جامعه است

سرهنگ قویدل هدف از جنگ شناختی دشمن را نفوذ به حوزه شناخت ذهن و قلب افراد و رهبران جامعه دانست و گفت: زمان حال زمان حیرت نیست بلکه زمان حرکت کردن در دفاع از انقلاب با شیوه‌ های نوین است .
کد خبر: ۹۴۶۸۷۶۷
|
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

سرهنگ دوم پاسدار مهدی قویدل حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تفتان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با طرح این سوال که در جنگ شناختی بسیجیان باید چه آرایشی داشته باشند؟ گفت: جنگ شناختی چند لایه جامع تر، پیشرفته تر و سنجیده تر از جنگ های قبلی است و خروج از محاصره تبلیغاتی و مقابله با جریان تحمیلاتی بدون جهاد تبیین ممکن نیست آن هم به طوری که کلیه کاوشگران بسیجی هم از فعالین رسانه‌ها مراکز فرهنگی روایان درست و مسئولانه از گذشته و حال باشند .

وی با اشاره به دو جبهه حق و باطل، تصریح کرد: در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی همه ی افراد می‌توانند در این حوزه فعال و اثر گذار باشند، چه در جبهه حق چه در چه جبهه باطل، در حال حاضر وظیفه ی بسیجیان و آحاد ملت دلسوز نظام و انقلاب و وطن دوست سکوت و انکار نیست بلکه با استفاده بهتر و بیشتر از تکنولوژی های جدید ارتباطی به ویژه شبکه های اجتماعی ارتقای قدرت شناختی مردم و تحریری علیه دشمن است.

سرهنگ قویدل با تاکید به اهداف دشمن در جنگ شناختی خاطر نشان کرد: زمان حال زمان حیرت نیست بلکه زمان حرکت کردن در دفاع از انقلاب با شیوه‌ های نوین است .

وی هدف از جنگ شناختی دشمن را نفوذ به حوزه شناخت ذهن و قلب افراد و رهبران جامعه دانست و اذعان داشت: ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم انهدام سنگرهای معنوی، تبدیل نقاط قوت به ضعف ،تخریب پایه های نظام و بدبین کردن مردم به یکدیگر ، ایجاد اختلاف در اقشار مختلف جامعه وارد کردن خدشه بر نشانه های امید و یأس به جامعه و انحراف ذهن مردم از دشمنی دشمن بدون محدودیت زمان و فضاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تفتان در ادامه افزود: این جنگ کم هزینه تر از جنگ نظامی بوده، اما تاثیر آن به شدت بیشتر است. همانگونه که از ابتدای انقلاب، بسیجیان جان بر کف در صحنه بودند اکنون نیز مقتدرانه و بدون هراس از مزمت کنندگان در راه اسلام مانند اربابمان حسین بن علی (ع )با معدودیاران در صحرای کربلا باید بایستند و مظلومانه آبرو و جان خود را با خدا معامله کنند تا حق برای همگان نمایان شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار