معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

تبدیل شدن البرز به یکی از کانون های ریزگرد

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز گفت: استان البرز علاوه بر اینکه تحت تأثیر پدیده ریزگرد قرار دارد به یکی از کانون‌های ریزگرد هم تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۴۶۸۸۶۶
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از کرج، علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه امروز نقشه و اطلاعات مکانی بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: امروز با توجه به پیشرفت‌ها و نیازهای حوزه‌های مختلف به نقشه و اطلاعات مکانی، اهمیت این حوزه روشن شده است.

وی به پروژه ملی حدنگار که مبتنی بر نقشه است، اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد اطلاعات موجود در دنیا ماهیت مکانی دارد و نقشه و اطلاعات مکانی در آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه ریاست محترم جمهور بر ایفای نقش استان‌ها تأکید دارد، تصریح کرد: لازم است نقش استان‌ها در نظام برنامه ریزی و توسعه کشور پر رنگ‌تر شود که در البرز شاهد بهبود و ارتقای سطح تعاملات هستیم.

علی جاویدانه، اطلس ملی آب و  دستورالعمل نقشه برداری با پهپاد را از اقدامات مهم این سازمان خواند و افزود: پردازش تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که استان البرز علاوه بر اینکه تحت تأثیر پدیده ریزگرد قرار دارد به یکی از کانون‌های ریزگرد هم تبدیل شده است.

وی در پایان گفت: بر اساس آخرین محاسبات در استان‌های البرز و قزوین بیش از ۶۲۰ کیلومتر مربع از پهنه این استان‌ها دچار فرونشست بالای ۲۹ سانتیمتر در سال شده است. به همین دلیل در ساخت و سازهای مسکن و اجرای سایر پروژه ها باید این مهم مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها