فرمانده سپاه ناحیه بندر انزلی:

آغاز مرحله دوم جمع آوری سنبل آبی به همت بسیج انزلی

فرمانده سپاه ناحیه بندر انزلی گفت: فردا و در اولین روز از گرامی‌داشت هفته بسیج دومین مرحله جمع آوری سنبل آبی به همت بسیج شهرستان بندر انزلی آغاز می شود.
کد خبر: ۹۴۶۸۹۸۶
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر انزلی سرهنگ حمید جانباز امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود، اظهار کرد: اولین موسس بسیج نبی مکرم اسلام بود که با گرد هم آوردن مومنین بسیج مسلمانان را تشکیل داد و به وسیله این اجتماع، اسلام نهادینه و تبدیل به یک تمدن شد و تشکیل تشکیل بسیج در کشور ما که به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی انجام شد با تاسی از سیره نبی مکرم اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج امسال از فردا، ۲۹ آبان ماه آغاز و تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت، افزود: امسال تمرکز برنامه‌های این هفته با محوریت جهاد تبیین در حوزه های مختلف از جمله حوزه رسانه و فضای مجازی، برنامه‌های تبلیغی، نشست‌های بصیرتی همچنین یادواره شهدا برگزار خواهد شد.


جانباز با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت  ناحیه بسیج و حوزه های مقاومت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این برنامه‌ها اردوهای جهادی همچنین افتتاح پروژه‌های جهادی را داریم.


فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در این ایام برای ما برجسته شده معضلات اجتماعی از قبیل طلاق و حاشیه‌نشینی است، تاکید کرد: امسال طی هفته بسیج نشست‌های مشاوره‌ای به صورت محله محور پیش‌بینی شده که به نظر می‌رسد آغاز فعالیت مهمی در حوزه برنامه‌های اجتماعی باشد.


جانباز با اشاره به اینکه برنامه‌های ورزشی، جشنواره غذا همچنین چندین مسابقه استانی برای گرامیداشت هفته بسیج در سال جاری تدارک دیده شده، گفت: در روز پنجم آذر ماه نیز نمایش اقتدار بسیج در سطح شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه در حوزه سواد رسانه ای که این روزها بیش از گذشته به آن نیاز داریم در هفته بسیج  برنامه پیش‌بینی شده، تصریح کرد: مهم است برنامه‌های مرتبط در این حوزه به صورت مستمر و طولانی مدت باشد.


جانباز همچنین با اشاره به طرح ویزیت رایگان در نقاط محروم و مناطق روستایی گفت: در حال تدارک دارو همچنین هماهنگی با پزشکان متخصص جهت ویزیت رایگان بیماران در این مناطق هستیم.


فرمانده سپاه ناحیه بندر انزلی همچنین با اشاره به جمع آوری مرحله دوم گیاه مهاجم سنبل آبی که از فردا آغاز خواهد شد، گفت: این کار چندین فاز دارد که اولین گام آن لایروبی بعضی از روگاها و رودخانه‌هاست که در حال انجام است.


جانباز با بیان اینکه پهنه تالاب انزلی در شهرهای رشت، صومعه سرا همچنین انزلی واقع شده، تصریح کرد: آن چیزی که الان بیشتر مشهود است هجوم این گیاه در سمت پهنه شرقی است.


وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته  تا ۷۰ هکتار توسط بسیج جمع آوری خواهد شد، گفت:  خواسته محیط زیست جمع آوری ۵۰ هکتار بود ولی با توجه به اهمیت مسئله تلاش داریم تا حد ممکن در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

جانباز با اشاره به اینکه اواخر شهریور ماه که مرحله اول جمع آوری این گیاه مهاجم انجام شد، تاکید کرد: بهترین زمان ممکن در موقعی است که این گیاه روی آب شناور باشد تا به راحتی و به صورت موثرتر بتوان آن را جمع آوری کرد.


فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندر انزلی تاکید کرد،: با همه همت در این زمینه حضور خواهیم داشت همچنین از توانمندی و ظرفیت آب بندان دارها و قایقداران نیز برای جمع آوری این گیاه مهاجم استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات