رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

هرکسی برای رضای خدا خدمت کند بسیجی است

تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هرکسی برای رضای خدا خدمت کند بسیجی است.
کد خبر: ۹۴۶۹۵۰۷
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهمن نقی پور در جمع خبرنگاران، افزود: بهترین تعریف برای بسیج، جمله معروف امام راحل است که فرمودند؛ «بسیج لشکر مخلص خداست».

وی اضافه کرد: امیدواریم خدمات ارزشمندی برای مردم ارائه کنیم تا شاهد رضایت آن ها باشیم.

دکتر تقی پور در ادامه به فعالیت های جهادی پزشکان در مناطق محروم اشاره و بیان کرد: فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی تحت معاونت فرهنگی است ولی در کنار آن همکاری نزدیکی نیز با بسیج جامعه پزشکی داریم.

راه اندازی بیمارستان صحرایی در مرند همزمان با هفته بسیج

وی فعالیت های جهادی پزشکان را منوط به زمان و مناسبت خاص ندانست و افزود: هر هفته تعداد زیادی از پزشکان در قالب اردوهای جهادی پزشکی در مناطق محروم و حاشیه نشین کل استان خدمات پزشکی به مردم ارائه می کنند.

دکتر تقی پور از راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان مرند با همکاری نیروی زمینی سپاه خبر داد و گفت: این بیمارستان به مدت پنج روز  خدمات مختلف درمانی و دارویی و تخصصی ارائه خواهد کرد که بخش دندانپزشکی به علت نبود دسترسی راحت مردم به آن جزو این خدمات است.

وجود 62 بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی

وی در بخش دیگر  سخنان خود به همراهی مردم و رسانه ها در انجام واکسیناسیون پرداخت و ادامه داد: در نتیجه این همکاری مشترک اکنون ۶۲ نفر بیمار کرونایی در سطح استان وجود دارد و چندین هفته است که فوتی کرونایی نبوده و تعداد بستری ها در بخش ویژه معدود است.

دکتر تقی پور به اجرای طرح دارویار هم اشاره و بیان کرد: حوزه دارو حوزه ای تاثیرگذار است و اجرای این طرح کمک به تامین دارو بوده ولی در یکی دو ماه اخیر به علت پاره از مشکلات در کشور با کمبود دارو مواجه شدیم که با تولید دارو در سه شیفت و واردات آن بخشی از آن مرتفع شده است.

نقی پور اضافه کرد: با توجه به وجود شرکت های دارو و سرم سازی میزان دارو و سرم در سطح استان نسبت به میانگین کشوری بالاست.

وی در ادامه نسبت به مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها نیز هشدار داد و افزود: مصرف بیش از حد آن علاوه بر هزینه خطرات کمبود دارو و همچنین مقاومت میکروبی بدن را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار