به مناسبت هفته بسیج

برگزاری مرحله نهایی آیین ملی استعدادیابی نوگلان زینبی

مرحله نهایی آیین ملی استعدادیابی نوگلان زینبی در محل سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور با حضور دکتر نسیمی مسئول نوگلان حسینی و زینبی و با داوری خواهران عاکفی، بابایی، حسینی و مداحی ، برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۹۸۱۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی کشر در مرحله نهایی آیین ملی نوگلان زینبی افزود : مبحث فعالیت نوگلان حسینی و زینبی الحمدالله روز به روز در حال گسترش و فعال تر است برای مثال فرآگیری و تعدد نوگلان در تمامی شهرستانها بسیار دیده میشود که همین امر هم از برکات نظام جمهوری اسلامی است .

ارجونی گفت: یکی از عمده ترین مشکلات موجود در عرصه نوگلان ، کمبود مربی است . قطعا برای شکل گیری نوگل بایستی در حوزه تربیت مربی تلاشهایی مضاعف کرد که برای این امر نیز توسط بسیج مداحان دوره های آموزشی پیش بینی شده تا در سنوات آتی بتوانیم حضوری موثر تر و پرتوان را داشته باشیم و برای مشاهده تاثیر مثبت این موضوعات در جامعه بایستی استمرار خود را در این راه حفظ کنیم

مسئول بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور بیان داشت : ما در سال گذشته با کمک آقای دکتر نسیمی مسئول نوگلان حسینی و زینبی بسیج مداحان توانستیم  سر فصل های آموزشی را به تحریر دربیاوریم و در مقاطع مختلف به نتیجه ای واحد رسانده و به عنوان اولین قشر، سرفصل آموزشی در سه مقطع مقدماتی ، متوسطه و پیشرفته را ارائه دهیم. همچنین از استانها انتظار میرود این سرفصلها را به عنوان الگویی در مناطق خود بومی سازی کنندو در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول اذعان داشت : در سالهای گذشته توجه زیادی به حوزه نوگلان نشده است و همین مهم موجبات آن را فراهم کرد تا با نگاه ویژه تر ما در مجموعه بسیج مداحان، بتوانیم سه برنامه کشوری را تا کنون خاص حوزه نوگلان برگزار کرده و روز به روز در این عرصه ثابت قدم باشیم .

وی گفت: هم افزایی با بسیج دانش اموزی و جامعه زنان یکی از کارهایی که برای سال آینده در دستور کار است. اولویت اول ما در بحث آموزش اول تربیت است و بعد از آن توانمند سازی ؛ برای همین است که در این سرفصل ها ابتدا به بخش تربیت و کارهایی مثل مباحث اخلافی، ابعاد تربیتی و سبک زندگی اسلامی نگاه ویژه شده و سپس به دیگر مباحث توانمندسازی پرداخته شده است

ارجونی در پایان افزود : نوگلان زینی باید بیرق داران مکتب حضرت زینب (س)  باشند و بایستی به عنوان گسترش دهندگان و ترویج دهندگان روضه های خانگی باشند تا در آینده برای نظام و انقلاب مثمر ثمر باشند . این آمادگی در بسیج مداحان وجود دارد که بعد از این مراسم با ایجاد کارگروهی از اساتید و خواهران اهل فن در این حوزه ، بتوانیم در تربیت این نوگلان زینبی برای آینده ایران اسلامی برنامه ریزی هایی را طرح کنیم تا برای هدایت و تربیت این نوگلان زینبی هدفی را ترسیم کنیم و بتوانیم از آنها در هیآت متفاوت استفاده کنیم.

گفتنی است برای این دوره بیش از ۲۰۰۰ نفر از نوگلان زینبی از سراسر کشور در استانها توسط فضای مجازی شرکت کرده و از هر استان یک نفر منتخب به این آیین دست یافتند.

در این دوره اساتید مطرح کشوری همچون خواهران عاکفی ، مداحی ، حسینی و بابایی داوری نوگلان زینبی را بر عهده داشتند .

ارسال نظرات