همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج صورت می گیرد

برگزاری اولین یادواره شهدای صنعت استان خوزستان

همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج، اولین یادواره شهدای صنعت استان خوزستان در دوم آذرماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۶۹۹۹۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، نادر زاهدی  با بیان اینکه یادواره شهدای صنعت در استان خوزستان بعنوان پایتخت دفاع مقدس، بصورت متمرکز تا کنون برگزار نشده بود و خلاء آن احساس می شد، گفت: در این یادوراه که در دوم آذرماه سالجاری و با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار خواهد شد، کلیه شرکتهای صنعتی در استان خوزستان بصورت همدل و با هماهنگی حضور خواهند داشت.

رییس بسیج مهندسین صنعت سپاه استان خوزستان ادامه داد: طی 3 سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا، برنامه های فرهنگی و موثر کمتر برگزار شد و نظام آموزشی کشور بصورت دور کار و یا آنلاین اجرا شده است، لذا دانش آموزان از مقطع دبستان تا دبیرستان و دانشگاه ها تحت تاثیر فضای مجازی و اخبار گوناگون و غیر واقعی و یا بزرگنمایی شده قرار گرفتند.

وی افزود: با ایجاد این جو روانی در میان دانش آموزان و دانشجویان و با کوچکترین تلنگر سبب شد تا کشور وارد نا امنی ها و تجمعات طی هفته های اخیر قرار گیرد.

زاهدی اظهار کرد: همه دستگاه ها باید نسبت به رسالت خود به خون شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس متعهد باشند و همواره در کارهای فرهنگی و یادواره ها حضوری فعال داشته باشند، چراکه امنیت و هرآنچه امروز در کشور وجود دارد، مرهون شهدای کشور است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدای صنایع استان خوزستان گفت: شرکت های بزرگ مانند آب و برق، فولاد، نفت و ... همواره حامی برگزاری یادواره ها و مراسم های ملی و مذهبی بوده اند، این در حالیست که حضور صنایع استان در محله ها و مساجد و آیین های گوناگون همواره به چشم می خورد، اما هیچ گاه به تنهایی و در قالب شهدای صنعت تجمیع نشده بودند، لذا ایده برگزاری یادواره شهدای صنایع از امسال اجرایی و امید است با بهترین کیفیت برگزار شود.

زاهدی یادآور شد: در این یادواره سعی شده وضعیت صنایع در قبل، حین و پس از جنگ به تصویر کشیده شود و بازدیدکنندگان و حاضرین در یادواره در کنار آن با تولیدات و دستاوردهای صنایع و شرکت های زیر مجموعه اشنا شوند. چراکه بنظر می رسد اگرچه آشنایی مختصر از وظایف و کارکرد صنایع نسبت به یکدیگر وجود داشته باشد، اما چنین یادوراه هایی می تواند در معرفی بهتر تولیدات و دستاوردها موثر واقع شود.

رییس بسیج مهندسین صنعتی سپاه استان خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس تجارب گذشته، چنین یادواره هایی همیشه به بهترین شکل و با سطح بالا برگزار شده اند، گفت: ارزش خون شهدایی که برای حفظ انقلاب و نظام جان خود را فدا کردند، بسیار بالاست و همین فداکاری ها و از خودگذشتگی هاست که سبب می شود تا کلیه امور بدست همان شهدا پیش برود.

در بخش دیگر این نشست، دبیر برگزاری یادواره اظهار کرد: کلیه هماهنگی های لازم با سپاه استان خوزستان و صنایع برای برگزاری با شکوه و در خوز شان نام شهدای صنایع صورت گرفته است.

علیداد کیانی ادامه داد: دراین یادواره سعی شده تا کلیه اقشار کارگری، اداری، کارخانجات و ... دیده شده و یادواره ای تحت عنوان شهدای صنایع استان خوزستان را برگزار کنیم.

وی با بیان این مطلب که این یادواره با حضور مهمانان لشکری وکشوری برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری چنین برنامه ای در سطح ملی فرصت مناسبی است برای ارزش نهادن به خون پاک شهدا که در راستای آرمان های نظم و انقلاب جان خود را فدا کردند.

کیانی یادآور شد: برنامه های متنوع و اثرگزاری پیش بینی شده که با حضور و هماهنگی میان صنایع استان، شاهد یادواره ای در خور شان نام شهدای صنایع استان خوزستان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات