محسن قناد‌زاده گفت: ۲۳۴ کانون به عنوان الگوی طرح اعتلای عمران روستا مشخص شده‌اند. طرح «روستای اسوه» هم از دیگر طرح‌های ما در این راستا است.
کد خبر: ۹۴۷۰۱۶۰
|
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

محسن قناد‌زاده، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری، با حضور در «پاتوق خبر» خبرگزاری بسیج، به سوالات ما درباره این سازمان، پاسخ داد.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز ما در بسیج مهندسین عمران بهره‌گیری حداکثری از مهندسین بسیجی در راستای اهداف نظام اسلامی است، با اشاره به هیئت اندیشه‌ورز این سازمان اظهار کرد: هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج عمران و معماری متشکل از کارشناسان نخبه، اساتید برجسته، مسئولین و فرماندهان مرتبط با حوزه عمران ، کارگروه‌های هفت‌گانه سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری، و مراکز بسیج در وزارتخانه‌ها، ظرفیت‌های این سازمان  هستند که ما در اختیار داریم.

قنادزاده مراکز و کانون‌های استانی بسیج مهندسین عمران و بسیج سازمان های مرتبط نیز از دیگر  ظرفیت‌های سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری هستند. او در این باره گفت: پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، سند اعتلای بسیج نیز به تصویب ایشان رسید که ذیل این سند، طرح اعتلای عمران روستا برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان اینکه ۲۳۴ کانون به عنوان الگوی طرح اعتلای عمران روستا مشخص شده‌اند، ادامه داد: طرح «روستای اسوه» هم از دیگر طرح‌های ما در این راستا است که طبق این طرح بنا داریم تا هر شهرستان، یک روستای الگو داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که شاخصه‌های روستای الگو چیست، با اشاره به معیار‌های ساخت‌وساز روستا با حفظ معماری بومی تصریح کرد: بحث آبخوان داری و آب رسانی ، جاده روستا‌ها، ساخت‌وساز روستایی هم از دیگر شاخصه‌های ما برای انتخاب روستای الگوی در هر شهرستان هستند. قنادزاده با اشاره به نمایشگاه تخصصی و علمی بسیج مهندسین عمران و معماری تصریح کرد: این نمایشگاه برای نخستین‌مرتبه به‌صورت متمرکز و به منظور حمایت از توان علمی نخبگان بسیجی بر پا شده است؛ محتوای این نمایشگاه شامل مقالات، کتب ، نشریات و نو آوری در محصولات عمرانی و امور زیر بنایی می باشد.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان اینکه بنا داریم با انعقاد تفاهمی با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، از شرکت‌کنندگان این نمایشگاه حمایت به عمل آوریم، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری همایش تخصصی در هفته بسیج است. در این همایش، از رئیس کمیسیون عمران مجلس دعوت کرده‌ایم. همچنین از طرح «روستای اسوه» در این همایش، رونمایی خواهد شد.

قنادزاده با اشاره به شهدای جامعه مهندسین گفت: جامعه مهندسین کشور، قریب به ۱۳۰۰شهید را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است. بعد از جنگ تحمیلی هم خط سرخ شهادت ادامه داشته و امروز نیز در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، شهید معصومی را  به عنوان مهندس و  نخبه علمی، تقدیم نظام اسلامی کردیم که از خانواده این شهید بسیجی و دیگر خانواده های معظم و معزز شهدای مهندس در همایش تخصصی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری، قدردانی و تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات