خبرهای داغ:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

امروز برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جهاد تبیین دو مقوله لازم و ضروری در دانشگاه ها است

موسوی زاهد گفت: بررسی موضوعات و مسائل دانشگاه با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، پرداختن به جهاد تبیین و روشنگری، پیگیری مطالبات به حق دانشجویان را از ضروریات امروز دانشگاه توسط مسئولین و نهادهای مربوطه دانست.
کد خبر: ۹۴۷۰۵۷۵
|
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید مصطفی موسوی زاهد مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در استان، با گرامیداشت هفته بسیج و روز بسیج دانشجو و طلاب، گفت: امام راحل فرمودند: من همواره به خلوص شما بسیجیان غبطه می‌خورم و خود دوست دارم که یک بسیجی باشم".

وی اظهار داشت: رسالت اصلی بسیج دانشجویی خدمت گذاری به جامعه دانشجویان است.

موسوی زاهد؛ مطالبه گری، توانمندی، پژوهش، فناوری، بصیرت را از جمله ویژگی‌ها و عرصه‌های علاقمندی دانشجویان دانست و گفت: متاسفانه امروز در دانشگاه شاهد هستیم که به توانمندی‌های دانشجو کمتر توجه می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی به تشکیل هسته‌های بین الملل دانشجویی در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: مخاطبین این هسته‌ها دانشجویان اهل خارج از کشور هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولین به این مجموعه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تشکل‌های فعال در ناحیه بسیج دانشجویی، جمعیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است که با حضور دانشجویان بسیجی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار در عرصه‌های معیشتی، آموزشی، فنی و مهندسی، خدمات ارائه می‌کنند.

موسوی زاهد با اشاره به جریانات و موضوعات اخیر در کشور و استان گفت: الحمدالله بدنه و اکثریت دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید ما انقلابی و دغدغمند انقلاب و ارزش‌های اسلام هستند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اظهار داشت: آنجه امروز در جامعه و کشور در حال اتفاق است یک جنگ ترکیبی است که متاسفانه در این میان عده‌ای اندک و معدود از دانشجویان و اساتید در جریانات انحرافی و جبهه دشمن حضور یافتند.

وی با بیان اینکه جذب و به کارگیری برخی از این اساتید با دیدگاه‌های خلاف نظام و اسلام در دولت قبل صورت گرفت، گفت: خط فکری این افراد؛ باعث شده تا بسیج دانشجویی مطالبه جدی برخورد با این افراد به ظاهر فرهیخته و دانشگاهی را داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در مجموعه دانشگاه سه رکن از بسیج با عنوان؛ بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج کامندان حضور دارند و پای کار ارزش‌های نظام و انقلاب و پیگیر مطالبات به حق دانشجویان هستند.

وی اظهار داشت: در عرصه روشنگری و جهاد تبیین در دانشگاه حضور روحانیون و طلاب بیشتر از قبل احساس می‌شود که امیدواریم این عزیزان در بحث تبیین موضوعات برای دانشجویان نقش موثر و پررنگ تری در محیط دانشگاه داشته باشند.

همچنین در این دیدار سلمانی مسئول خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان؛ برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جهت ییان مطالبات به حق دانشجویان را ضروری دانست و گفت: متاسفانه خروجی برخی از کرسی‌های آزاد اندیشی که در دانشگاه انجام می شود آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است، نیست.

وی ادامه داد: امروز دیدگاه برخی از اساتید و معلمان جامعه به گونه‌ای است که خود؛ دانشجو و دانش آموز را گمراه می‌کنند و نه تنها هدایتگری ندارد بلکه با حضور افرادی که خواستار روشنگری و تبیین صحیح اوضاع هستند در محیط مدرسه و دانشگاه مخالفت می کنند و در برابر آن‌ها جبهه می‌گیرند؛ اینگونه دیدگاه‌ها نیازمند پیگیری و برخورد صحیح و جدی متولیان امر آموزش و نهاد‌های مربوطه است.

وی با بیان اینکه شان بسیج دانشجویی بالاتر از این است که ما در این گونه جلسات پیگیر مسائل و مشکلات صنفی دانشجویان باشیم گفت: اما متاسفانه حل نشدن این گونه از مطالبات توسط مسئولین مربوطه منجر به گلایه مندی و نارضایتی بیشتر دانشجویان می‌شود که می طلبد پیگیری شود.

مسئول بسیج خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان افزود: خوابگاه دانشجویی ظرفیت خوبی برای تبیین است که نیازمند توجه و برنامه خاصی از سوی مسئولین است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار