نشست تخصصی نقد کتاب «به وقت ایران»؛

قدردانی نویسندگان دفاع مقدس از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان

نشست تخصصی نقد کتاب به وقت ایران نوشته لیلا غلامی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان،نویسنده کتاب و جمعی از نویسندگان دفاع مقدس استان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۹۴۴
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛در این نشست، ابتدا خانم غلامی داستان ماموریت آخر از مجموعه داستانهایی که در کتاب به وقت ایران به چاپ رسیده است، خواند و سپس دکتر علی نوری و دکتر عزت اله سپهوند، نظرات خودشان را در خصوص داستانهای این کتاب بیان کردند و در استان لرستان نخستین بار است که شاهد چاپ کتاب داستان دفاع مقدس با محتوای غنی هستیم که تمام اصول داستان نویسی به خوبی در آن رعایت شده است.

در ادامه نیز محمد تقی عزیزیان از نویسندگان دفاع مقدس لرستان کتاب به وقت ایران را از جمله کتب فاخر ادبیات دفاع مقدس لرستان و کشور برشمرد و اظهار داشت: اگر از ایرادت جزیی ویرایشی و نگارشی اثر صرف نظر کنیم، کلیت کار نشان می دهد که باید به آینده ادبیات پایداری استان لرستان امید وار باشیم.

کتاب «به وقت ایران»، در شهریور ماه 1401 توسط انتشارات «هاویر» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان چاپ و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

در این کتاب هشت داستان کوتاه که با عناوین «مسافر کارون»، «تخت شماره 4»، «تپه سوم»، «به وقت ایران»، «وقتی قرآن می‌خوانند»، «پل»، «ماموریت آخر»، «ننه تیام »که در بر دارنده مضامینی مانند شهادت، ایثار و فداکاری، مدافعان سلامت، مادران شهدا و ایثار گران و ... هستند به چاپ رسیده است.

در ادامه این نشست، جمعی از نویسندگان دفاع مقدس لرستان با صدور بیانیه ای از زحمات بی‌وقفه‎ی سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و  حمایت از تولید آثار ادبی و هنری دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کردند.

در بخشی ازاین بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»

برادرارجمند، جناب  سرهنگ «محسن رشیدی»

مدیرکل محترم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان

قدم نهادن در مسیر فرهنگ و هنر، علاوه برعزمی برخاسته از تعهد و ایثار، قدم‌هایی محکم و استوار و بصیرتی دین مدار می‌طلبد.

 در دوران مسئولیت شما در سِمت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان شاهد روند رو به رشد تولید آثار هنری و مکتوب دفاع مقدس از نظر کمی و کیفی می‌باشیم.

 تلاش‌های متعهدانه و ارزنده جنابعالی و همکاران محترمتان، سوابقی را رقم زده است که گویای شایستگی‌های لازم برای انتخاب شما در این عرصه می‌باشد.

بدین وسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه حضرتعالی و مجموعۀ تحت امر در زمینۀ  حمایت و پشتیبانی از چاپ کتب دفاع مقدس، تشکیل کار گروه علمی- ادبی دفاع مقدس، نشست‌های متعدد با نویسندگان و شاعران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی نوقلمان و نویسندگان و سایر فعالیت‌های ادبی و فرهنگی تقدیم می‌داریم وموفقیت روز افزون جنابعالی را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نماییم.

جمعی از نویسندگان و فعالین حوزه نشر دفاع مقدس استان لرستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار