نماینده ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد:

ورزشکاران با رعایت اخلاق در جامعه به الگو تبدیل شوند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: ورزشکاران باید به عنوان آینده‌سازان کشور عزیزمان در عرصه‌های مختلف اخلاقی، سیاسی، ولایتمداری و دین‌مداری حرف اول را بزنند.
کد خبر: ۹۴۷۱۱۱۱
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم کریم بیگی، نماینده، ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج مساجد و محلات صبح امروز که با حضور جمعی از بسیجیان ورزشکار و همچنین مسئولان در محل سالن ۹ دی برگزار شد، گفت: در اسلام سلامتی و صحت جسم از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار است و سلامت جسمانی یکی از عوامل رشد فرد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن به مسلمانان توصیه می‌کند که تا می‌توانید قوی باشید و در تفاسیر آمده است که منظور از قدرت، هر نوع قدرت شامل نظامی و جسمانی است.

این مقام مسئول با اشاره به آیات ۲۷۳ تا ۲۷۵ سوره بقره درباره نبرد طالوت و جالوت اظهار کرد: خداوند در پاسخ به قوم بنی‌اسرائیل که گرفتار مصائب شده بودند، به برتری دانش و نیروی جسمانی اشاره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از داستان‌های درس‌آموز قرآن، قصه طالوت و جالوت است که در سوره‌ی بقره و در هفت آیه بیان شده است، افزود: طالوت مردی دانشمند، زیرک و قدرتمند بود که از طرف حضرت اشموئیل که پیامبر بود، به فرماندهی سپاهی گماشته شده بود تا به جنگ جالوت ستمگر برود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: یکی از ویژگی‌هایی که برای انتخاب طالوت در قرآن ذکر شده است آمادگی و برتری جسمانی طالوت بوده است. او می‌توانست در برابر جالوت سیاستمدارانه دفاع جانانه‌ای داشته باشد.

کریم بیگی افزود: آمادگی جسمانی بسیار مهم است اگر افراد جامعه‌ای از نظر جسمی ضعیف باشند دشمن به آن‌ها طمع می‌کند و جوانان ما باید از نظر جسمانی به حدی قوی و قدرتمند باشند که دشمنان از آن‌ها بترسند.

وی ادامه داد: برخورداری از علم و صحت بدن که از نتایج اهتمام در ورزش است؛ ارزش و امتیاز بسیار زیادی دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان قشر وسیعی از جامعه را در این زمینه فعال کرد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: اخلاق‌مداری از ویژگی‌های بارز و برجسته جوانان ایرانی است که این ویژگی در ورزشکاران پررنگ‌تر است و ورزشکاران باید با رعایت اخلاق در جامعه به الگو تبدیل شوند.

کریم بیگی تصریح کرد: ورزشکاران ایرانی باید به عنوان آینده‌سازان کشور عزیزمان در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و سیاست ورزی، ولایتمداری و دین‌مداری حرف اول را بزنند. انسان ورزشکار بدون داشتن محاسن اخلاقی و دینی انسان کاملی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید پهلوان ابراهیم هادی یکی از شهدای ورزشکاری است که می‌تواند الگوی جامعه ورزش باشد، اظهار کرد: ویژگی منحصربه‌فرد شهید ابراهیم هادی که برای خدا ورزش می‌کرد نه برای خلق خدا، از وی چنین شخصیت وارسته‌ای ساخت.

ارسال نظرات