خدمات کامل بیمه سلامت به مردم کهگیلویه و بویراحمد/ این خدمات کدامند؟/ تقاضای مدیرکل بیمه سلامت از سردار حکمتیان

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح طرح های متنوع و متعدد این سازمان به مردم استان پرداخت و گفت: حوزه های مختلف خدمات بیمه سلامت روند درمان بیماران را به خوبی تسهیل کرده است.
کد خبر: ۹۴۷۱۱۷۶
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

خدمات کامل بیمه سلامت به مردم کهگیلویه و بویراحمد/ این خدمات کدامند؟/  تقاضای مدیرکل بیمه سلامت از سردار حکمتیان

به گزارش خبرگزاری بسیج، کیان دهراب پور امروز در برنامه ای که به مناسبت هفته بسیج و با حضور سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح و جمعی از کارکنان بیمه سلامت برگزار شد افزود: بیمه سلامت بزرگترین و مهم ترین دستگاه بیمه پایه در کشور است و در حال حاضر 530 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد 70 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی گفت: این افراد در 5 صندوق بیمه ای گنجانده شده اند که بزرگترین و پرجمعیت ترین  آن صندوق بیمه عشایر و روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر با 330 هزار نفر است و دومین صندوق نیز کارکنان دولت است که 86 هزار نفر را شامل می شود و در این بین آموزش و پرورش بیشترین جمعیت را در این گروه دارد .

دهراب پور ابراز داشت: سومین گروه صندوق های بیمه سلامت استان صندوق بیمه همگانی بوده که جمعیت آن 73 هزار نفر است و جمعیت تحت پوشش این صندوق تا ابتدای سال جاری نزدیک به شش هزار نفر بود اما امسال با برنامه دولت سیزدهم مبنی بر رایگان کردن بیمه به ویژه در مناطق کم برخوردار این رقم افزایش بسیار چشم گیری داشته است .

وی اضافه کرد: صندوق سایر اقشار نیز 40 هزار نفر شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و طلاب را زیر پوشش دارد و در انتها آخرین صندوق صندوق بیمه ایرانیان کمتر از 500 نفر از جمعیت 530 هزار نفری را شامل می شود .

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد همه روستائیان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به طور رایگان از خدمات 68 مرکز جامع خدمات سلامت روستایی بهره مند هستند که با مراجعه به این مراکز با هزینه های بسیار کمی ویزیت و دارو و درمان می شوند.

 وی افزود: چنانچه پزشک در مراکز جامع خدمات سلامت روستایی تشخیص دهد بیمار را به پزشک متخصص و فوق تخصص ارجاع می دهد.

هزینه رایگان بیمه سلامت برای اکثر افراد زیر پوشش

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : برای اکثر افراد زیر پوشش بیمه سلامت استان هزینه های درمانی رایگان است و صندوق بیمه های مختلف به جز بیمه کارکنان دولت که بیش از 85 درصد را شامل می شود رایگان است .

دهراب پور تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان را 1200 مرکز اعلام کرد و افزود: از این تعداد در سال جاری 50 مرکز قرارداد جدید دارند که در حوزه بیمه روستایی با 120 پزشک قرارداد بسته ایم و در این بین 90 ماما نیز با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: همه بیمارستان های دولتی و نیمه دولتی، تمامی پزشکان متخصص، آزمایشگاهها، مراکز تشخیص طبی، رادیولوژی ها و مراکز فیزیوتراپی استان تمامی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و افراد زیر پوشش به راحتی از خدمات این مراکز استفاده خواهند کرد که در بخش دولتی تا 90 درصد تخفیف برای بستری و 80 درصد درمان های سرپایی تخفیف دریافت خواهند کرد.

خدمات کامل بیمه سلامت به مردم کهگیلویه و بویراحمد/ این خدمات کدامند؟/  تقاضای مدیرکل بیمه سلامت از سردار حکمتیان

پرداخت تمامی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت

وی از دیگر اقدامات مهم بیمه سلامت را پرداخت تمامی مطالبات بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی و به روز بودن مطالبات آنها است که بیمه سلامت تمامی پرداخت های بیمارستان ها را انجام داده و به هیچ موسسه ای بدهکار نیستیم .

دهراب پور میانگین پرداخت ماهیانه به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بین 20 تا 22 میلیارد تومان است که این مبلغ بطور میانگین در پایان هر ماه به 1200 مرکز طرف قرارداد پرداخت می شود .

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های جدید این سازمان اشاره  کرد و گفت : بیشترین افرادی که فاقد بیمه هستند فرزندان کارکنان دولت و ایثارگران هستند که در شرایط سن تعیین شده زیر پوشش هستند که با برنامه جدید افرادی که از نرخ سنی خارج شده اند می توانند بصورت رایگان تحت پوشش قرار گیرند .

دهراب پور اظهار داشت : بیمه سلامت مابه التفاوت ارز ترجیحی را به موقع  به داروخانه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می کند .

طرح جوانی جمعیت و پرداخت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری 

وی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت یکی از مهم ترین برنامه های بیمه سلامت است گفت: این طرح از ابتدای دیماه سال 1400 شروع شد و تا پایان شهریور امسال 113 مورد مراجعه داشته ایم، در این طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مفاد زیادی از جمله در زمینه ناباروری، حمایت از زوج های جوان برای فرزندآوری، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن زوجین نابارور و هزینه های درمانی، غربالگری و … به چشم می خورد.

وی گفت: در این طرح از سوی بیمه سلامت بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان  بایت هزینه های درمان نازایی  پرداخت شده است .

وی گفت:  در این طرح زوج های نابارور به مراکز ناباروری بی بی حکیمه در گچساران و مرکز ناباروری کوثر بیمارستان شهید جلیل یاسوج مراجعه و  از 90 درصد تخفیف برای سه سال  برخوردار می شوند و اگر کسی در خصوص ناباروری اختلالی در خدمت رسانی مشاهده کرد با سامانه تلفنی گویای ۱۶۶۶ تماس حاصل نماید و یا به صورت حضوری به ادارات بیمه سلامت اطلاع دهد.

وی اضافه کرد : چنانچه افرادی خارج از استان در خصوص ناباروری هزینه کرده اند با ارائه اسناد به مراکز بیمه سلامت استان هزینه های خود مطابق تعرفه دولتی ۹۰ درصد تخفیف را دریافت کنند .

افزایش پوشش بیماران صعب العلاج از ۵ بیماری به ۲۷ بیماری

دهراب پور از دیگر اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم را راه اندازی صندوق بیمه سلامت بیماران صعب العلاج خاص و نادر عنوان کرد و افزود: قبلا فقط پنج بیماری پوشش داده می شد و تا قبل از راه اندازی صندوق یکهزارو 217 نفر از این صندوق بهره مند می شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 607 میلیون تومان بیمه سلامت به مراکز درمانی در این زمینه پرداخت کرده است و اکنون پنج بیماری به ۲۷ بیماری افزایش پیدا کرده است .

وی خاطرنشان کرد: در این طرح همه بیماران سرطانی و بیماران خاص، بیماران مزمن ریوی،کبد، روده، پانکراس،صرع مقاوم به درمان، قلبی عروقی. پارکینسون، بیماران مزمن اعصاب و روان و ... در این رده بیماری ها قرار دارند و افرادی که به این نوع بیماری ها گرفتار هستند حتما در سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس  bimehsalamatiranian.ir مراجعه و نام نویسی کنند .

دهراب پور گفت : از دیگر برنامه های بیمه سلامت مشخص کردن 107 بیماری است و  افرادی که در خصوص این بیماری ها هزینه سنگین متقبل شدند با مراجعه به بیمه سلامت و تشکیل پرونده ولو اینکه تحت پوشش دیگر بیمه ها باشند بعد از ارایه مستندات و تایید کمیته بررسی، بخشی از هزینه ها بصورت بلاعوض به انها پرداخت می شود .

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تعاملی که با بهزیستی داشتیم معلولان این سازمان در حوزه گفتار درمانی و ... با تخفیفات بیمه سلامت تحت درمان قرار می گیرند.

وی از فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد تقاضا کرد تا در برنامه های کاری و سخنرانی هایش خدمات بیمه سلامت را برای مردم تشریح کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار