به مناسبت هفته بسیج

برگزاری کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف توسط پایگاه مقاومت بسیج خدیجه کبری(س) اهرم

کارشناس الگوی مصرف آب تنگستان گفت:امروزه، رشد لجام‌گسیخته مصرف‌گرایی از معضلات بسیاری از کشورها است.
کد خبر: ۹۴۷۱۲۶۸
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان,نوذر بیغش کارشناس اداره آب شهرستان تنگستان در کارگاه اصلاح الگوی مصرف که توسط پایگاه مقاومت بسیج خدیجه کبری (س) حوزه الزهرا۶ اهرم به مناسبت هفته بسیج برگزارشد گفت:اصلاح الگوی مصرف یک رسالت ملی است وقتی افراد اصلاح الگوی مصرف را در جامعه رعایت می کنند فرهنگ درست مصرف کردن را می آموزند بنابراین می توانند از منابع استفاده مستمر داشته باشند.

بیغش در ادامه افزود: زنان می‌توانند فرهنگ صرفه‌جویی را درون خانواده نهادینه کنند که این خود به فرهنگ‌سازی در کل جامعه منجر خواهد ‌شد.بخش مهمی از آموزه‌های دینی که در رابطه با مسائل اقتصادی است ناظر به بیان الگوهای مصرفی مطلوب از نظر شرع مقدس می‌باشد.

این کارشناس الگوی مصرف در ادامه تصریح کرد:مصرف گرایی پدیده اي اقتصادي ومتأثرازفرهنگ جوامع می باشد که پس ازانقـلاب صنعتی،رونق چشمگیري یافته است. این پدیده معضلی ملی براي کشورها اسـت وبـه تعبیررهبرانقلاب : «بلاي بزرگی براي جامعه است که روز به روزشکاف هاي طبقاتی بین فقیـر و غنی را بیشتر میکند».

نوذر بیغش درپایان ضمن اشاره به نقش کلیدی  زنان در اصلاح الگوی مصرف در تمامی زمینه ها در خانواده گفت:زنان که همانا مدیران اصلی خانواده هستند در اقتصاد خانواده بسیار اثر گذارتر ازمردان عمل می کنند و می توانند با اندیشه و تدبیر خود برای تامین نیازهای خانواده و چگونگی مصرف آب برنامه ریزی کنند و در انتقال فرهنگ و الگوی صحیح مصرف به فرزندان، همسر و نزدیکان نقش اصلی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات