نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس:

روایتگری صحیح و به موقع اصحاب رسانه، نقش ویژه ای در تنویر افکار عمومی دارد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: روایتگری صحیح و به موقع از سوی اصحاب رسانه می تواند در تنویر و هدایت افکار عمومی نقش ویژه ای ایفا کند.
کد خبر: ۹۴۷۱۳۰۳
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل ورزش و جوانان استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: جنگ کنونی، جنگ روایت هاست که دشمن تلاش می کند با روایتگری دروغ، فکر، ذهن و اندیشه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیج در حوادث اخیر، کشته داد اما از بین مردم کشته نگرفت

وی با تأکید بر اینکه روایتگری صحیح و به موقع از سوی اصحاب رسانه می تواند در تنویر و هدایت افکار عمومی نقش ویژه ای ایفا کند، از زحمات خبرنگاران تقدیر کرد و افزود: هدف از برگزاری این گونه جلسات، تبادل واقعیت ها بوده و انتظار ما از اهالی رسانه این است که مطالبی که نقل می کنند، ضریب اطمینان و دقت بالایی داشته باشد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس مطرح کرد: تقریبا دو ماه است که درگیر برخی ناآرامی ها و مسائل مختلفی در کشور هستیم که بی شک، درصد بالایی از آن به عملکرد مسئولین بازمی گردد. نباید تردید کنیم که مردم نسبت به عملکرد آن ها اعتراض دارند و برخی موارد باید اصلاح شود ولی نباید به گونه ای القا شود که مردم با نظام مشکل دارند، چون این گونه نیست.

عباسی با اشاره به تشییع میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی، حضور پررنگ مردم در پاسداشت این نماد ملی را نشانه اعتقاد ملت به نظام دانست و عنوان کرد: ما همواره با دو وضع مواجه هستیم؛ وضع موجود و مطلوب. درست است که وضع موجود، مناسب نیست و باید برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش کنیم، اما باید با مقایسه حال و گذشته، پیشرفت های صورت گرفته را نیز ببینیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر صدور رأی اعدام معترضین توسط نمایندگان مجلس اذعان کرد: در پی حمله تروریستی شیراز و وقایع اتوبان کرج – قزوین، نمایندگان مجلس یک بیانیه اعتراضی و به نوعی موضع گیری نسبت به این حوادث صادر کردند، هیچ رأی، مصوبه و قانونی در کار نبود. در آن بیانیه آمده بود که صف معترضین از اغتشاشگران جداست، اعتراضات پذیرفتنی است اما نباید چشمان خود را به روی حملات تروریستی ببندیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه اعتراضات مردم به معیشت و اقتصاد را می پذیریم و باید آن ها را پیگیری کنیم، بیان کرد: اگر کوتاهی یا کم کاری در حوزه قانون گذاری و اجرا صورت می گیرد، باید اصلاح شود. از ابتدای مهرماه تاکنون، حدود 40 جلسه در این رابطه با مجموعه های مختلف برگزار شده از جمله آن ها می توان به نشست با دانشجویان معترض اشاره کرد.

عباسی اضافه کرد: از دانشجویان خواستم ایرادات موجود در دانشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی را بیان کنند و سپس یا خودم به آن ها پاسخ دهم و یا مسئول مرتبط را برای پاسخگویی بیاورم. راهکار حل مشکلات، ایجاد ناآرامی نیست، بلکه باید در خصوص مسائل گفت و گو شود. نمی شود در دانشگاه حرف از آزادی بزنیم اما به اجبار کلاس ها را تعطیل کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس در رابطه با نقش بسیج در وقایع اخیر اظهار کرد: بسیج از خود مردم است و در هر جا که نیاز به کمک و حمایت باشد، بسیجیان وارد میدان می شوند و به یاری مردم می شتابند. در وقایع اخیر نیز جان خود را کف دست گرفتند و بدون اجازه استفاده از سلاح در میدان حضور یافتند. ممکن است برخی افراد بخواهند القا کنند که بین مردم و بسیج شکاف وجود دارد اما این گونه نیست.

عباسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه شما در مصاحبه ای اعلام کردید که مردم در رفاه هستند، چون تلفن همراه دارند، تصریح کرد: بنده در مصاحبه با خبرنگار یکی از رسانه ها، 30 مورد از دستاوردهای انقلاب اسلامی را توضیح دادم اما او یک مورد از صحبت های من مبنی بر اینکه مردم تلفن دارند، پس در رفاه هستند را تیتر کرد و پررنگ جلوه داد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه باید واقعیت ها را منتقل کند، افزود: من در آن مصاحبه بیان کردم که بین وضع موجود و مطلوب فاصله است اما باید اقدامات انجام شده را نیز ببینیم و شکر نعمت کنیم. به طور مثال، پیش از انقلاب، سه هزار روستا از نعمت برق برخوردار بودند اما امروز 58 هزار روستا برق دارند. آن زمان، 23 درصد از راه های روستایی قابل استفاده بودند اما امروز این آمار به بیش از 90 درصد رسیده است.                                             

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه پیش از انقلاب گازرسانی صفر بود اما امروز بیش از 10 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار هستند، مطرح کرد: امروز 150 هزار پزشک در کشور داریم، در حالیکه آن زمان 15 هزار پزشک داشتیم که تعدادی از آن ها هندی، بنگلادشی و پاکستانی بودند. همچنین 10 درصد مردم بیمه خدمات درمانی داشتند اما اکنون بیش از 90 درصد از این بیمه برخوردارند.

عباسی از تولید 20 درصد داروهای مصرفی در داخل کشور پیش از انقلاب خبر داد و با اشاره به اینکه امروز 98 درصد داروها در داخل تولید می شود، خاطرنشان کرد: رتبه شد علمی کشور که در آن زمان 52 بود امروز به 17 رسیده است. مشترکین تلفن ثابت در پیش از انقلاب 850 هزار نفر بودند در صورتی که امروز بیش از 30 میلیون نفر از تلفن ثابت بهره مند هستند.

وی در خصوص دفن غیراصولی پسماندهای عفونی در استان البرز و نفوذ شیرابه ها به زمین، موضوع پسماند را یکی از معضلات امروز دانست و بیان کرد: موضوع تفکیک صحیح و اصولی زباله ها که تکلیف دستگاه های مختلف بوده اما انجام شده، از بعد نظارتی پیگیری شد و مجموعه های مرتبط مجدد مکلف به انجام این اقدام شدند. اگر این کار صورت نگیرد، ممکن است زمینه سودجویی عده ای فراهم شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس عنوان کرد: شرکت های دانش بنیانی داریم که دستگاه هایی به اندازه ماشین لباسشویی با حجم های 5، 10، 15، 20 و 100 کیلو تولید می کنند که ظرف مدت 20 ساعت، زباله تر را به کمپوست تبدیل می کند. اگر از این ظرفیت استفاده شود و یک دستگاه در اختیار هر ساختمان قرار گیرد، علاوه بر رفع این معضل، برای خانواده ها نیز درآمدزایی می شود.

عباسی با اشاره به وجود 13 درصد صنعت کشور در استان البرز و با بیان اینکه جمعیت این استان کمتر از چهار درصد جمعیت کشور است، خاطرنشان کرد: 3 هزار و 500 شرکت تولیدی و صنعتی در این استان فعالیت دارند که از این تعداد، 150 شرکت، برند ملی و بعضا بین المللی هستند. صنعتی که در البرز پایه ریزی شده است، با ظرفیت های استانی همخوانی ندارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بازداشت دانشجویان در وقایع اخیر تصریح کرد: هیچ دانشجویی توسط نیروی انتظامی در دانشگاه دستگیر نشده اما ممکن است به دلیل ایجاد آشوب در دانشگاه، حراست مجموعه ورود کرده باشد. دانشجویی داشتیم که داخل شهر در تجمعات و اغتشاشات حضور داشته و بازداشت شده اما بازداشت آن ها در دانشگاه حقیقت ندارد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس مطرح کرد: قرار نیست نظام در مقابل مردم قرار گیرد اما هدف دشمن از ابتدا این بود که با رقم زدن یک حادثه و کشته سازی، القا کند که سپاه و بسیج مردم را می کشند در صورتی که مجموعه های نظامی و انتظامی و بسیج کشته دادند اما از سمت مردم کشته نگرفتند که این مایه افتخار این نیروها و نشان دهنده رأفت نظام جمهوری اسلامی است.

عباسی در خصوص مشکل آب استان البرز اذعان کرد: شاید البرز تنها استانی باشد که 80 درصد از آب مصرفی آن از چاه و 20 درصد از دو سد موجود در استان تامین می شود، مجموع حقابه آب سدها و چاه سالانه 55 میلیون متر مکعب است که با تلاش همکاران این عدد را دو برابر و به 110 میلیون مترمکعب در سال تغییر دادیم اما با توجه به رشد جمعیت این استان همین میزان هم چند سال بعد کافی نیست.

وی با بیان اینکه به منظور رفع مشکل کم آبی در سال های بعد، تقاضای 60 میلیون مترمکعب حقابه برای استان کرده ایم تا مصرف آب چاه به 55 و آب سد به 45 برسد، توضیح داد: در سال 1399 اقداماتی در رابطه با انتقال آب کرج از طریق تونل به تهران انجام شده بود اما با احضاو وزیر قبلی به مجلس، اعلام کردیم که حقابه رودخانه کرج را مطالعات دانشگاهی تعیین می کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: مالیات 300 شرکت بزرگ واقع در شهرک صنعتی اشتهارد به تهران پرداخت می شد اما مصوب کردیم شرکت های صنعتی هر جا مستقر هستند باید مالیات خود را نیز به همان استان پرداخت کنند و در حال حاضر فقط30 شرکت بزرگ و ملی مالیات خود را به تهران پراخت می کنند.

وی با اشاره به شفافیت آرای خود در مجلس از بدو ورود تاکنون، در مورد افزایش 50 درصدی حقوق نمایندگان مجلس که سوال یکی از اصحاب رسانه بود نیز تصریح کرد: بهتر است مردم در مورد موضوعاتی که می شوند ابتدا تحقیق و سپس ان را بازگو کنند. این موضوع صحت ندارد و حقوق نمایندگان به اندازه دیگر افراد جامعه بین 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار