برگزاری نشست بصیرت افزایی در دبیرستان توحید شهرستان ایرانشهر

هم اکنون در حفظ و تربیت نیروهای کارآمد بسیجی مانند گذشته فعال باشیم.
کد خبر: ۹۴۷۱۷۱۴
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، در چهارمین روز از هفته بسیج نشست بصیرت افزایی ویژه مدارس به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت آسیه(س) سپاه در سطح شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

 مریم پیری استاد دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهردر جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه توحید گفت: انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم به اهداف و آرمان های انسانی خود خواهد رسید و در مقابل فریب کاری دشمنان، خدا کفایت خواهد کرد. همانگونه که بسیجیان در انقلاب اسلامی ایثار و ایمان را به منصه ظهور رساندند و بعد از آن هم، در همه عرصه ها برای حفظ ارزش ها پیشرو و فعال بودند.

 پیری برای این گفته به آیه 5 سوره قصص اشاره داشت که می فرماید:
وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ
و ما می خواستیم به آنان که در آن سرزمین به ناتوانی و زبونی گرفته شده بودند، نعمت های با ارزش دهیم، و آنان را پیشوایان مردم و وارثان گردانیم.

وی با اشاره به این که بسیج، سیاسی و جناحی نیست گفت: لازم است هم اکنون در حفظ و تربیت نیروهای کارآمد بسیجی مانند گذشته فعال باشیم. امروزه باید به کیفیت تفکر بسیجی اندیشید و در بین دانشجویان و آحاد مردم این تفکر صحیح را تبیین کرد. در قشرهای مختلف از جمله سازمان ها و ادارات، افراد بسیجی وجود دارند اما شاید همه تفکر بسیجی نداشته باشند. لازم است بحث ایمان و عمل تقویت شود و تفکر بسیجی عملیاتی شود و به درستی در بین مردم و دانشجویان معرفی گردد.

 مریم پیری در ادامه افزود: فرهنگ و تفکر بسیجی یعنی آن مجموعه معرفت ها و روش هایی که می تواند مجموعه های عظیم انسانی را در ملت به وجود آورد. خاصیت تفکر بسیجی، تربیت مردم در جهت رسیدن به ارزش های اسلامی و حرکت در مسیر مستقیم الهی است. بسیج می تواند بهترین مسیر تقرب الهی باشد چون شهدا با خون خود این موضوع را ثابت و جاده را برای ما هموار کرده اند.

این کارشناس در آخر سخنان خود با تأکید بر جهاد در اسلام افزود: امروزه جهاد علمی ارزش فراوانی دارد و در این راه باید تربیت دانشجو و بالابردن ارزش های انسانی او اولویت داشته باشد.

ارسال نظرات