امام جمعه جیرفت

اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است/ لزوم گسترش فرهنگ بسیج

حجت الاسلام میثم تارم گفت: اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است و راهگشا بودن بسیج به دلیل اخلاص بسیج می باشد زیرا به واسطه اخلاص، گره‌ها گشوده می‌شود
کد خبر: ۹۴۷۱۷۳۲
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، ظهر امروز (۴ آذرماه ماه) حجت الاسلام میثم تارم، در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید؛ هنگامی که سختی ها به مرحله آخر و به آخرین شدت برسند و حلقه گرفتاری تنگ شود آن هنگام نوبت آسایش است.

 

امام جمعه جیرفت افزود: این کلام حضرت، امیدی برای انسان‌های گرفتار و دردمند است بنابراین انسان ها نباید در سختی‌ها خودشان را ببازند و به رفتارهای غیر شایسته دست بزنند.

 

وی اظهار کرد: در قرآن کریم و در روایات است که انسان در گرفتاری‌ها و مشکلات از سلاح دعا، صبر و استقامت استفاده کند.

 

حجت الاسلام تارم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، بیان کرد: آن حضرت پس از مصائب  کربلا با شجاعت در کوفه و شام به تبیین حقایق در مورد به پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) پرداختند.

 

خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: حقیقت زن مسلمان ایرانی می باشد که حضرت زینب را الگوی خود قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: زن مسلمان ایرانی نقش مادری و پرستاری دارد و در صحنه های انقلاب اسلامی، مدیریت، تحصیلات عالی حوزه و دانشگاه با حفظ حجاب نقش آفرینی کرده است.

 

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: دشمن از حجاب و عفاف  زنان ایرانی ناراحت است زیرا از این طریق نمی تواند به کانون گرم خانواده های ایرانی لطمه وارد کند.

 

امام جمعه جیرفت یادآور شد: فردا سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امت است و امام راحل به بسیجی بودن افتخار می کردند و فرمودند؛ بسیج لشکر مخلص خدا است.

 

وی با تاکید بر این که اساس کار بسیج، دفاع از دین خدا است، تصریح کرد: بسیج تشکیلات نظامی نیست و اگر لازم شود همچون ۸ سال دفاع مقدس لباس رزم می پوشد.

 



حجت الاسلام تارم مأموریت بسیج را دفاع از ارزش ها، نظام، انقلاب اسلامی و دین خدا برشمرد و اضافه کرد: اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است و راهگشا بودن بسیج به دلیل اخلاص بسیج می باشد زیرا به واسطه اخلاص، گره‌ها گشوده می‌شود.

 

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که باید فرهنگ بسیج را گسترش دهیم و مدیران نسبت به بسیجیان ارزش و احترام قائل شوند، ابراز کرد: به آموزش و پرورش و دانشگاه توصیه می کنم که بر فعالیت بسیج در نهاد خودشان بیافزایند و از ظرفیت بسیجیان بیشتر استفاده کنند.

 

وی با بیان این مطلب که امروز بسیجیان یمن، خار چشمی برای اسرائیل و نوکرانش شده اند، گفت: حزب الله لبنان که نهادی بسیجی می باشد، اسرائیل و دوستانش را به هراس انداخته است.

 

حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی حوادث اخیر، تاکید کرد: ما مدیون بسیجیان هستیم و اگر بسیج در سوریه حضور نداشت قطعا وضعیت ما چیز دیگری بود.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: رهبری در دیدار با مردم اصفهان فرمودند؛ منشأ اغتشاشات عوامل خارجی، آمریکا، اسرائیل و غرب است و آنها به طور علنی حمایت می‌کنند و قطعنامه‌های آنها نیز در راستای حمایت از فتنه گران است و باید به مردم آفرین و تبریک گفت چون راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

 

وی اظهار کرد: اغتشاشات مانع اعتراض مردم است چرا که اعتراض حق قانونی مردم است اما اغتشاشگران اعتراضات مردمی را به آشوب و فتنه تبدیل می کنند.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه خاطرنشان کرد: جیرفت مهد تمدن است و باید ادب، فرهنگ و همراهی با نظام و انقلاب اسلامی، دانش و بصیرت را به جهان مخابره کند.

ارسال نظرات