فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین

بسیج در مقابله با فتنه اخیر خوش درخشید و در ورامین امنیت برقرار بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین، با اشاره به تعابیر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج، گفت: بهترین تعابیر در وصف بسیج در فرمایشات ایشان به کار رفته این است و یقینا عمل خالص بسیج در مورد قبول پیشگاه خداوند متعال قرار می گیرد .
کد خبر: ۹۴۷۱۸۲۰
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

سرهنگ مهدی امینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین، اظهار کرد: در ارتباط با بسیج وقتی به فرمایشات امامین انقلاب نگاه می‌کنیم بهترین تعابیر در بسیج به کار رفته این است که بسیج لشگر مخلص خدا و بسیج مدرسه عشق است‌ و یقینا آن عملی که در پیشگاه خداوند متعال قبول می‌شود عملی است که خالص برای خدا باشد.

وی گفت: آن مجموعه ای که برای رضای خدا همیشه پای کار است مجموعه بسیج است برای همین حضرت امام فرمودند که بسیج لشگر مخلص خداست، حضرت امام با آن عظمت  و جایگاه رفیع فرمودند افتخار می کنم که من هم یک بسیجی ام، حتی فرمودند که از خدا می‌خواهم مرا با بسیجیان  محشور کند و این نشان دهنده عظمت بسیج است و ما افتخار می‌کنیم که در خدمت بسیجیان و مردم شریف ورامین هستیم‌.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین افزود: بسیج از ابتدای تشکیل  به فرمان امام خمینی منشا آثار و برکات زیادی بوده است و دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های بسیاری را علیه این انقلاب طراحی و  اجرا کرده است، یکی از مهم‌ترین توطئه های دشمن بعد از ترورها و بمب گذاری ها توسط شبکه های معاند ضد انقلاب و منافقین و گروهک های تجزیه طلب از جمله همین گروهک هایی که امروز دوباره فعال شدند در غرب کشور و حاشیه مزر  در کردستان و ۸سال دفاع مقدس بود که بر ما تحمیل کردند‌.

سرهنگ امینی بیان کرد: با تشکیل بسیج به دستور حضرت امام   آحاد مردم ایران در قالب بسیج در جبهه ها حضور پیدا کردند و نگذاشتند که یک وجب از خاک ما در اشغال دشمن باقی بماند، دشمنی ‌که در ابتدای پیروزی انقلاب، جنگ نیابتی را علیه ما به راه انداخته بود.

وی گفت:   مرحوم کاشانی   می‌گفتند در دوران دفاع مقدس بیش از هشتاد درصد واجدین شرایط شهرستان ورامین در جبهه ها حضور پیدا کردند و مردم ورامین به این موضوع  افتخار می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین افزود:     ماموریتهای بسیج صرفا به عرصه دفاعی امنیتی   محدود   نمی‌شود بلکه بسیج در دوران کرونا که بیش از دوسال طول کشید  در کنار مدافعان سلامت حضور یافته و نقش آفرینی کرد.

سرهنگ امینی گفت: هرگاه بسیج در کنار مدافعان سلامت ورود پیدا کرد ما شاهد کاهش آمار کرونا بودیم و این یکی دیگر از دستاوردهای بسیج بود و در عرصه های علمی، فرهنگی پژوهشی هنری و ورزشی و سایر میدان‌ها بسیج حضور موثری داشته و دارد.

وی عنوان کرد: چه در   اغتشاشات   سال‌  ۸۸ و چه در فتنه ۹۶ و ۹۸ به بهانه بنزین و چه در زمان حاضر یعنی در فاصله بین ۳۰شهریور ۱۴۰۱ تاکنون که دشمن به بهانه فوت خانمی یک جنگ ترکیبی را شکل داد، دشمن در همه عرصه ها ورود پیدا کرد و در عرصه داخلی اغتشاشات شهری، در مرزها تحرکات عناصر ضدانقلاب در برون مرزی موضع گیری و فعالیت کشورهای استکباری و در عرصه های امنیتی همزمان با اغتشاشات اقدامات تروریستی را رقم زدند مانند حادثه شاهچراغ و یا در ایذه و اصفهان.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین اظهار کرد: در بحث فرهنگی توهین به مقدسات ما، سوزاندن قرآن و آتش زدن مساجد، توهین به روحانیت و در بحث اقتصادی تحریم های متعدد به بهانه های مختلف به راه انداختند اما ما باید هوشیار باشیم که صحنه گردان همه این حوادث آمریکای جنایت کار و رژیم جعلی صهیونیستی و انگلیس خبیث و دنباله روی آنان است.

سرهنگ امینی خاطرنشان کرد: فتنه داعش و اتفاقات افغانستان، بمب گذاری های متعدد و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه افغانستان و اتفاقاتی که در عراق و سوریه و در جنگ یمن رخ داد و حوادثی که در مرزهای شمالی ما افتاده است تنها هدف اینها از بین بردن ثبات و امنیت کشور ما بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف دشمن این است که در مسیر پیشرفت ما سنگ اندازی کند و اجازه پیشرفت ندهد، بعضی ها اعتقاد دارند چون ما یکسری آرمان‌ها و شعارهایی داریم که علت دشمنی آنان با ما می‌شود اما باید بدانید که دشمن با هر کشوری که بخواهد مستقل باشد و روی پای خودش بایستد با او مخالف است پس با نظام جمهوری اسلامی مخالفتشان بیشتر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین گفت: بعد از روی کار آمدن دولت جدید که دیدند این دولت ریل کشور را تغییر داده و امورات کشور را به مردم سپرده است و روابط ما را با همسایگان تقویت کرد و بدنبال احیای جاده ابریشم، دشمنان این اقدامات را دید و به این نتیجه رسید که تحریم ها بی نتیجه خواهد بود و فتنه اخیر را کلید زد تا بتواند از این پیشرفت ها جلو گیری کند، دشمن بدنبال این است که مردم روبروی نظام قرار بگیرند چون می‌داند در مقابل کشور ما نمی‌توانند از گزینه نظامی استفاده کند که گزینه های روی میزش بدون تاثیر است.

 

سرهنگ امینی گفت: امروز به برکت وجود جوانان انقلابی و دفاع مقدس ما به یکی از کشورهای قوی نظامی مبدل شدیم، دشمن می‌بیند که   قدرت   ندارد که جلوی نظام جمهوری اسلامی از اقدام نظامی استفاده کند و اگر یکی بزند ده تا می‌خورد امروز شرایط تغییر کرده است پس دشمن آمد از ترفند سوریه سازی استفاده کند و ایران را هم با همان شیوه تبدیل به سوریه کند و درگیر جنگ داخلی شود و زمینه تجزیه کشور را فراهم کند که با شکست روبرو شد.

وی افزود: در فتنه اخیر بسیج خوش درخشید و در شهرستان ورامین امنیت خوبی داشتیم، یک تعداد محدودی جوان و نوجوان کم سن و سال تحت تاثیر ضد انقلاب و القائات دشمن قرار گرفتند و سعی کردند اغتشاش ایجاد کنند اما بسیجیان ورامین با حضور به موقع خود اجازه ندادند که همین تعداد محدود امنیت ورامین را خدشه دار کنند و بنده همینجا از زحمات همه بسیجیانی که بیش از دو ماه شبانه روزی در معابر و میادین حضور داشتند برای آنکه از امنیت مردم  دفاع کنند تشکر می‌کنم و دست یکایک آن‌ها را می‌بوسم و همینطور نیروی انتظامی عزیز که در کنار بسیجیان ما نقش آفرینی می‌کنند و در دفاع از امنیت کشور پابه پای بسیجیان حضور دارند از اعضای محترم شورای تامین شهرستان و همینطور دادستان محترم که همیشه حمایت ایشان همراه ما بوده است. تشکر می نمایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین گفت: در این هفته ۲۳ عنوان برنامه محوری را  در قالب ۴۰۰ ویژه برنامه اجرا کردیم و در اولین روز از این هفته با موضوع بسیج مظهر سازندگی و محرومیت زدایی با توجه به شعار بسیج که امسال بسیج خدمتگزار ملت نام گرفته یکی از عرصه های خدمت رسانی در این عرصه جهاد سازندگی است که از ابتدا شیوع بیماری کرونا که یک سری از اصناف دچار آسیب شدند و نیاز به حمایت و یاری پیدا کردند بسیج در پی لبیک به ندای رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و کمک مومنانه ۱۶ مرحله کمک مومنانه را انجام داده است که در این ۱۶ مرحله رزمایش کمک مومنانه ۳۱۶ هزار بسته معیشتی در بین جامعه هدف توزیع شده است.

سرهنگ امینی عنوان کرد: در این مدت ۴۲ صندوق قرض الحسنه تشکیل شد و ۱۴۸ سری جهیزیه در بین زوجین جوان توزیع شد، همچنین ۲۴ واحد مسکونی برای محرومین یا کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند با کمک بسیج سازندگی ساخته شده است و در همین رابطه ۱۴۶ واحد هم تعمیرات منازل داشتیم.

وی افزود: به مناسبت هفته بسیج علاوه بر این موارد تعمیرات منازل محرومین و ویزیت رایگان به همراه داروی رایگان در چهار مرحله انشاالله انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین بیان کرد: در کنار همه این برنامه ها فردا رزمایش اقتدار بسیجیان را داریم و بسیجیان پایگاه های مختلف حضور پیدا خواهند کرد و از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده خواهند کرد‌.

سرهنگ امینی گفت: مسابقات مختلفی را در هفته بسیج انجام خواهیم داد مانند مسابقات کتاب‌خوانی، میز خدمت و برگزاری یادواره شهدا و همینطور آبروی محله با تاکید بر بزرگداشت شهدای فتنه اخیر از دیگر اقدامات این هفته بوده است.

وی در پایان گفت: بسیجیان همانطور که از آغاز تشکیل بسیج تاکنون در دفاع از اسلام و ولایت و کشورمان و مردم ایستاده است تا پای جان در راه دفاع از این ارزش‌ها ی انقلاب اسلامی خوهد ایستاد.

 

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار