بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در سرخه برگزار شد

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در مدرسه پسرانه شهید ابراهیم امامی در سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۴۷
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه،بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور » به صورت حضوری در آموزشگاه پسرانه شهید ابراهیم امامی در سرخه به صورت برنامه نمادین استانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مواجهه با زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی است.

لازم به ذکر است بزرگ ترین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدرسه ابتدایی پسرانه شهید امامی سرخه  با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.

مریم آشور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه با بیان این مطلب اظهار کرد: سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان از ویژگی مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس است.

در این مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله  فرضی عکس‌ العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده اجرا و پس از آن به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند.

حمیدی معاون عمرانی استانداری سمنان و حجت اله کرمانی فرماندار سرخه در سخنان جداگانه ای در خصوص ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برای دانش آموزان و اولیای حاضر در مراسم سخن گفتند.

گفتنی است مانور زلزله و ایمنی همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و با حضور سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان های مربوطه برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار