خبرهای داغ:

همیاران طبیعت چشمان بینای مامورین اداره منابع طبیعی هستند

معاون اداره منابع طبیعی شهرستان سرخه گفت: همیاران طبیعت چشمان بینای مامورین اداره منابع طبیعی جهت حفاظت از طبیعت هستند و نباید اجازه بدهند تا سودجویان به طبیعت آسیب بزنند.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۴۸
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، کارگاه آموزشی با محوریت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و آموزش به همیاران طبیعت و دانش آموزان در کانون پرورشی و فکری شهرستان سرخه برگزار شد.

این کارگاه به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «فرسایش و راه های مبارزه با آن» با حضور دانش آموزان همیار طبیعت در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

اسدالله کبیری معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با اشاره به اهمیت جلوگیری از فرسایش بادی و آبی اظهار کرد: خاک یکی از مهم ترین منابع طبیعی هر کشور است. امروزه فرسایش خاک به عنوان خطری برای رفاه انسان و حتی برای حیات او به شمار می رود. در مناطقی که فرسایش کنترل نمی شود خاک ها به تدریج فرسایش یافته و حاصلخیزی خود را از دست می دهد.

او افزود: این کارگاه با هدف آشنایی همیاران طبیعت با اهمیت وجود درختچه های تاغ و فواید آنها در کنترل فرسایش خاک برگزار شده است.

معاون اداره منابع طبیعی شهرستان سرخه اضافه کرد: یکی از اهداف مهم برپایی کارگاه های آموزشی ترویجی دانش آموزان، آگاهی بخشی و ارتقاء سطح توانمندی آنان برای حفظ و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی و بهره برداری اصولی از عرصه هاست.

سرکبیری ادامه داد: همیاران طبیعت چشمان بینای مامورین اداره منابع طبیعی جهت حفاظت از طبیعت هستند و نباید اجازه بدهند تا سودجویان نسبت به قطع و تبدیل این درختان و درختچه ها و تبدیل آن به زغال، جان و مال هموطنان ما را به خطر بیندازند.

او یادآور شد: این آموزش ها در واقع نوعی سرمایه گذاری برای دانش آموزان محسوب می شود که بتوانند در فرایند حفظ و توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی سطح درآمدهای اقتصادی خود را ارتقاء بخشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار