خبرهای داغ:
به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز؛

ازحافظان و قاریان مسابقه بزرگ قرآنی سوره مبارکه انسان تجلیل شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: افتتاحیه این مسابقه در روز هشتم مهر ماه با حضور قریب به ۳۰۰ نفر از علاقمندان به قرآن کریم در کلانشهر شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۳۵۷۸
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم تجلیل از حافظان و قاریان مسابقه سوره مبارکه انسان، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم اظهار داشت: افتتاحیه این مسابقه در روز هشتم مهر ماه در فرهنگسرا حکمت با حضور قریب به ۳۰۰ نفر از علاقمندان به قرآن کریم در کلانشهر شیراز در دو رشته حفظ و ترتیل این سوره مبارکه و در دو رده سنی ۹_۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا برگزار شد.

مصطفی مشفقیان عنوان کرد: با توجه به هدف شهروندمداری شهرداری شیراز و سازمان فرهنگی و همچنین به منظور تشویق نوجوانان و جوانان به امر حفظ و قرائت قرآن کریم در این مراسم از کلیه شرکت کنندگان تجلیل به عمل می آید.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسابقات ادامه دار خواهد بود، عنوان کرد: تشکر ویژه داریم از پدر و مادرانی که فرزندان خود را در این مسیر قرار دادند و در شرایط سخت آخرالزمان و فتنه های این روزگار راه عزت و افتخار دنیا و آخرت یعنی راه قرآن را پیش گرفتند و امیدواریم که این حرکت در این مسیر ادامه دار باشد.

معاون شهردار شیراز افزود: دین خداوند توسط شما در جامعه جاری می شود چرا که علاوه بر فرزاندانتان خود نیز در این مسیر قرار دارید؛ امیدواریم که در ادامه مسیر نیز با ما همراه بوده و در مسابقات آتی نیز حضور به هم رسانید.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام غلامحسین نیازی از کارشناسان مذهبی شهر شیراز با بیان اینکه خداوند برای هدایت بشریت پیامبرانی را برانگیخت، اظهار کرد: همراه این پیامران، کتبی به عنوان کتاب‌های هدایت ارسال شد.

وی تاکید کرد: آخرین، جامع‌ترین، کامل ترین و تحریف ناپذیرترین کتاب که بر پیامبر خاتم(ص) نازل شد قرآن کریم بود.

حجت الاسلام نیازی با اشاره به اینکه واژه قرآن به معنای خواندنی بوده در ادامه گفت: تفکر، تاریخ بشریت، جهان آفرینش، احکام و.... از مواردی است که در این کتاب آسمانی به آن پرداخته شده است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بهره مندی از قرآن و عمل به توصیه های آن سعادت و شفای ماتم زدگی و فتنه را با خود به همراه دارد.

وی با اشاره به ارزش والای سوره مبارکه انسان در خصوص محتوای آن گفت: آفرینش انسان، قدرت اختیار و آزادی برای انتخاب راه در انسان ها، ذکر برخی از پاداش ویژه ابرار و نیکان و همچنین اهمیت خود قرآن که اصلی برای تفکر و تدبر بوده از موارد اشاره شده در این سوره مبارکه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار