به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، ۱۲۰۰ نفر از بسیجیان سراسر کشور، شنبه ۵ آذر با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۴۷۳۵۸۷
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

بسیجیان در صف اول ولایت
به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، ۱۲۰۰ نفر از بسیجیان سراسر کشور، شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و حدود ۵ میلیون نفر از بسیجیان نیز به صورت ارتباط زنده تصویری در این دیدار حضور داشتند.

بعد از گذشت سه سال از آخرین دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب (۵ آذر سال ۱۳۹۸) و همچنین شیوع ویروس کرونا در کشور، برای اولین بار بود که حسینیه امام خمینی (ره) جمعیتی با این عظمت و پرشور را به خود می‌دید.

بگذارید از ساعت ۶ صبح شروع کنم. هوای سپیده دم صبحگاهی بعد از آلودگی هوای چند روزه تهران، با بارش نم نم باران طراوت خاصی پیدا کرده بود و صبح پاییزی را بهاری می‌کرد. ترجیح دادم با موتور به سمت بیت رهبری بروم و نیم ساعته به خیابان فلسطین رسیدم. با اینکه هنوز آفتاب طلوع نکرده بود و دوسه ساعت دیگر تا دیدار فرصت بود، اما بسیجیان با اشتیاق آماده ورود به حسینه امام خمینی (ره) بودند.

به همراه چند نفر دیگر از خبرنگاران وارد حسینیه شدم... حدود ۵۰ نفر از بسیجیان و تعدادی از مسئولین بسیج در حسینیه بودند و هنوز ساعت ۸ نشده بود که حسینیه دیگر جا نداشت و بقیه در راهروی انتهای حسینیه ایستاده بودند.

تا حضور رهبر انقلاب ۲ ساعت فرصت بود. بسیجیان از شهر‌های مختلف مشغول گپ وگفت با هم بودند و خبرنگاران هم مشغول مصاحبه با بسیجیان. یکی از خبرنگاران به من گفت: افرادی که تحصیلات بالاتری دارند را اگه میشناسی معرفی کن تا با آن‌ها گفتگو بگیرم. از هر کدام از بسیجیان که سوال می‌کردم یا دانشجو بودند و یا مهندس. گفت میتوانی دکتر هم پیدا کنی؟ همان جا یکی از بسیجی‌ها شنید و گفت: من دکترای حقوق هستم و دوست من هم که کنارم نشسته پزشک و از کهگیلویه آمده ایم...

به سمت دیگر حسینیه رفتم... ابوذر روحی را دیدم که در گوشه‌ای نشسته بود. متوجه شدم قرار است سرودی خوانده شود و متوجه برگه‌های سرودی شدم که در دست بسیجیان است.

شور و هیجان خاصی در حسینیه بود. بسیجیان مشغول صحبت و الگوگیری از فعالیت مختلف پایگاه‌های یکدیگر بودند. جمع دیگری دور خبرنگار صدا و سیما حلقه زده بودند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. یکی از مسئولین بسیج با فرمان‌های نظامی مشغول منظم کردن صف‌های بسیجیان بود. اینقدر شور و هیجان بسیجی‌ها زیاد بود که مسئولین نگران بودند بسیجیان نتوانند هیجان خود را کنترل کنند و در لحظه ورود رهبری نظم صفوف رعایت نشود.
بسیجیان در صف اول ولایت
این را هم بگویم این دیدار با دیدار‌های گذشته یک تفاوت مهم داشت. در این دیدار بسیجیان عادی در صف اول نشسته بودند و تعداد خواهران بسیجی هم اندازه برادران بود. تعداد کمی از مسئولین هم در کنار بسیجیان نشسته بودند.

حدود ساعت ده صبح رهبری وارد حسینه شدند و بسیجیان با نظم خاصی با شعار‌هایی مثل "صل علی محمد یاور مهدی آمد" از رهبری استقبال کردند. اشک‌های چشمان بسیجیان گواه این بود که به سختی سر جای خود ایستاده اند و دوست دارند به سمت رهبری بروند و حداقل چفیه رهبری را از ایشان به یادگار بگیرند.
بسیجیان در صف اول ولایت
بعد از قرائت قرآن، ابوذر روحی کنار ستون ایستاد و شروع به خواندن سرود کرد: هر کس که حسینی بشود هم قدم ماست/ خون شهدا پرچم سرخ عَلم ماست/ جمهوری اسلامی ایران حرم ماست و ...

سرودی حماسی و پروشور که نتیجه آن شروع صحبت‌های رهبری با این جملات شد: "خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، جوانان دلیر بسیجی این حسینیّه‌ی ما را با نور انگیزه‌های بسیجی که بحمدالله در شما هست، منوّر کردید؛ هفته‌ی بسیج هم بر همه‌ی شما مبارک باد. " و بعد از آن به عشق ورزی امام راحل به بسیج پرداختند و خدمات درخشان بسیج در سال‌های اخیر مثل کمک رسانی در سیل به مردم، امداد رسانی به بیماران کرونایی، کمک مومنانه و ... را برشمردند و فرمودند: "بسیجی بدون داشتن حتی انتظار تشکّر، وارد میدان جهاد و خدمت می‌شود و خطرات آن را به جان می‌خرد".
بسیجیان در صف اول ولایت
در این دیدار رهبری به کسانی که پایان اغتشاشات را به حل مشکلات با آمریکا گره می‌زنند و می‌گویند صدای ملت را بشنوید اشاره کرده و آن‌ها را به مشاهده صدای رعد آسای مردم در ۱۳ آبان امسال و تشییع شهدا توجه دادند و نحوه تعامل آمریکا با ما را با دو مثال در مذاکرات الجزایر و برجام تشریح کردند. موضوعی که بسیجیان با شعار‌های پی در پی مرگ بر آمریکا به آن واکنش نشان دادند. رهبر انقلاب البته در ادامه چگونگی راضی شدن امریکا از ایران را هم توضیح دادند: اگر بخواهید مشکلتان با آمریکا حل بشود، باید مرتّب باج بدهید. آمریکا این‌ها را میخواهد پشت مرز‌های خودتان، خودتان را محبوس کنید، دستتان را خالی کنید، صنایع دفاعی‌تان را تعطیل کنید. کدام ایرانی باغیرتی حاضر است که یک چنین باجی بدهد؟ ممکن است یکی جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشد، امّا ایرانی باشد، غیرت ایرانی داشته باشد؛ [او هم]حاضر نیست این باج‌ها را بدهد. آمریکا به کمتر از این قانع نیست"

دیدار رهبری با بسیجیان صمیمی بود و بیانات و رهنمود هایشان صمیمی‌تر و صحبت‌های راهبردی در مورد مسائل منطقه را در این جمع تحلیل کردند و از بسیجیان "جهاد تبیین" را در مقابل دروغ پردازی‌های رسانه‌های غربی مطالبه کردند که خود نشان دهنده اهمیت بسیج در منظر رهبر انقلاب است. ان شاالله مسئولین بتوانند از ظرفیت بسیج برای اعتلای کشور بیشتر استفاده نمایند.

ارسال نظرات