خبرهای داغ:

برگزاری شورای آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر حمایت از دانش آموزان استثنایی

شاهرود_ در شورای آموزش و پرورش شاهرود بر حمایت از دانش آموزان استثنایی تاکید شد و در شهرستان شاهرود ۲۱۱ دانش آموز با نیاز‌های ویژه تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۰۲
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

برگزاری شورای آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر حمایت از دانش آموزان استثناییبه گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سال تحصیلی جدید به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و با حضور امام جمعه، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان و کارشناس مسئول مربوطه، معاونین آموزشی مدیریت، نمایندگان مدیران و مدیران مدارس استثنایی و روسا و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، ادارات بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان در سالن کنفرانس مدیریت برگزار شد.
دستور کار این جلسه بررسی راهکار‌های حمایت از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و ارزیابی شرایط راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبای پسران بود و در ابتدا سیدمحمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود ضمن عرض خیرمقدم به اعضا و مدعوین جلسه و با گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین، در تشریح فعالیت‌ها و دستاورد‌های دو ماه اخیر آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: در حوزه پرورشی و تربیت بدنی دو نفر از اعضای مجلس دانش آموزی شهرستان به مجلس دانش آموزی استان راه یافتند و طرح سردار سلیمانی در قالب احداث پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس و مجموعه‌های ورزشی در حال انجام است.
او افزود: در حوزه عمران و توسعه نیز کلنگ زنی دو مدرسه خیرساز و افتتاح سالن پذیرایی زنده یاد حامد حکیمی مهمترین پرورژه‌های خیری سال تحصیلی جدید بوده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در دو ماه نخست سال تحصیلی با همکاری دیگر نهاد‌های ذیربط، صد و چهل برنامه سخنرانی و کارگاهی برای دانش آموزان و فرهنگیان در راستای جهاد تبیین برگزار نموده است.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود، تغییر وضعیت و بهبود شرایط معلولان را علاوه بر توجه به موضوعات آموزش، اشتغال، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و نظام‌های حمایتی، نیازمند تغییر نگاه جامعه و مسئولان نسبت به آنان دانست و تصریح کرد: در برخورد با یک فرد معلول، باید احترام را جایگزین ترحم نماییم.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در شهرستان بر ضرورت انجام حمایت‌های علمی و فرهنگی، شغلی و حرفه‌ای و تفریحی و ورزشی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تاکید کرد و خواستار احصای دقیق نیاز‌های این دانش آموزان به منظور اعلام به دستگاه‌های موثر و مکلف نمودن آن‌ها برای ارائه کمک‌های نقدی و خدمات مورد نیاز شد.
محمد کرمانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان که به عنوان مدعو در این نشست حضور داشت، گزارش جامعی از آمار دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شهرستان و چالش ها، مشکلات و نیاز‌های آن‌ها ارائه داد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شهرستان شاهرود ۲۱۱ نفر است که صد و پانزده نفر از آن‌ها دارای یکی از معلولیت‌های پنجگانه بوده و در مدارس خاص مشغول به تحصیلند و ۹۶ نفر دیگر دانش آموزان تلفیقی می‌باشند.
او بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران مدارس استثنایی با مسئولان حاضر در این جلسه جهت هماهنگی بیشتر و بررسی خدمات قابل ارائه به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تاکید کرد.
در ادامه مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با معلولان برای انجام هر نوع همکاری و تعامل با آموزش و پرورش استثنایی در راستای حمایت از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اعلام آمادگی نمودند.
در خصوص راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبای پسران، مقرر گردید با تعامل بین آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازدید میدانی از فضا‌های فیزیکی پیشنهادی انجام شود و تصمیم گیری در خصوص رشته‌های تحصیلی آن مجموعه با نظارت و هماهنگی معاونت آموزش متوسطه صورت پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار