سردار موحد:

برخی از خواص در فتنه اخیر مردود شدند

فرمانده سپاه استان قم گفت: برخی از خواص آن زمان که نیاز است در کنار ولی فقیه باشند بخاطر مصلحت‌هایی حداقل این است که سکوت می‌کنند و وارد میدان نمی‌شوند درحالی که در زمان فتنه انسان باید از ولی فقیه خود دفاع کند.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۷۸
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد در دوازدهمین جشنواره استانی مالک اشتر که با هدف معرفی رده‌های برتر سپاه استان در عملکرد سال ۱۴۰۰ در سالن شهید اخلاقی سپاه استان برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه اشراف یکی از نهادهایی است که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی تاسیس شده است، اظهار کرد: روز به روز اشراف درحال نزدیک شدن به اهداف مورد نظر رهبری است.

وی با اشاره به اینکه اشراف یک مانیتور بزرگ برای رصد وضعیت توسط فرمانده است، عنوان کرد: اشراف باید برای رفع معایب راهکار دهد و نقاط تقویت را نیز مورد توجه قرار دهد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: گزارش‌های اشراف باید کیفی و دارای صحت باشد تا منجر به تصمیم های عملیاتی و تاثیرگذار شود.

وی با اشاره به استقلال رده اشراف زیر نظر فرماندهی سپاه استان قم عنوان کرد: تلاش ما این است که با قوی کردن اشراف کاستی‌ها و نقاط ضعف را مشخص و برای رفع آن‌ها گام برداریم.

موحد با تاکید بر اینکه حضور مالک اشتر در صحنه‌های مختلف موجب افتخار لشکریان و خوشنودی حضرت علی(ع) بوده است، اظهار کرد: این شخصیت سبب ترس، نگرانی و اضطراب دشمن می‌شد و به عنوان الگویی برای دیگران یاران مطرح بود.

وی مطیع بودن، سیاست‌مداری، قدرت فصاحت بالا و ولایت‌مداری به‌عنوان ویژگی‌های شخصیت مالک اشتر نام برد و عنوان کرد: مالک اشتر همیشه در صحنه‌های مختلف در کنار امام بود در حالی که برخی از خواص آن زمان که نیاز است در کنار ولی فقیه باشند بخاطر مصلحت‌هایی حداقل این است که سکوت می‌کنند و وارد میدان نمی‌شوند درحالی که در زمان فتنه انسان باید از ولی فقیه خود دفاع کند.

موحد با بیان اینکه بسیجی راه مالک اشتر را دنبال می‌کنند، یادآور شد: همانطور که بسیاری از خواص در امتحانات گذشته نیز مردود شدند امروزه نیز برخی خواص در فتنه اخیر دچار اشتباه شدند اما مردم همانند گذشته همچنان با نگاه بصیر و جامع خود در میدان حضور داشته و با دشمن مبارزه کردند.

وی بر لزوم ورود بسیج و سپاه به عرصه خدمات اجتماعی تاکید کرد و گفت: در راستای کنگره ملی شهدای استان قم اهدای بیش از 600 جهیزیه به زوج‌های جوان انجام شده است که یکی از دستاوردهای سپاه و بسیج در عرصه خدمات اجتماعی است.

پایان پیام/

ارسال نظرات