وزیر نیرو با بیان اینکه کردستان ظرفیت های بزرگی در حوزه های مختلف کشاورزی ، گردشگری و معدنی دارد، گفت: کلید توسعه این استان آب است
کد خبر: ۹۴۷۳۸۴۸
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر محرابیان امروز و در مراسم استقبال مردم کردستان از رئیس جمهور اظهار داشت: بارش‌های خوب و ظرفیت‌های خوب آبی شرایطی را فراهم کرده است که در مسیر توسعه این استان اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی افزود: یکی از خواسته‌های مردم سنندج ارتقای کیفی وضعیت آب شرب این شهر بود که با اولویت قراردادن این دغدغه خوشبختانه امروز شاهد رفع این دغدغه هستیم.

محرابیان به سفر قبلی رییس جمهور به کردستان اشاره نمود و خاطر نشان کرد: رئیس جمهور در سفر تابستان خود به کردستان بر رفع این دغدغه تا آغاز فصل سرما تأکید کرد و در بازه زمانی هشت ماهه شاهد بهره برداری از این طرح هستیم

وی ادامه داد: آب سنندج از طریق دو تصفیه خانه تأمین می‌شود که هفته گذشته آب تصفیه خانه یک که ۶۰ درصد آب شرب این شهر را تأمین می‌کند از سد آزاد آبگیری شد و امروز نیز تصفیه خانه شماره دو هم وارد مدار استفاده از آب سد آزاد شد.

به گفته محرابیان ظرفیت‌های دیگر آبی در کردستان نیز در دستور کار قرار دارد و امروز سرعت پیشرفت طرح‌های آبرسانی مناسب است و امیدواریم تا پایان دولت هر چند ماه شاهد افتتاح یک پروژه آبرسانی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات