امام جمعه شهرستان کاشمر:

اجرای قانون هدف اصلی آیت الله مدرس بود

حجت الاسلام والمسلمین جواد طاهری،امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: اجرای قانون هدف اصلی شهید آیت الله مدرس بود.
کد خبر: ۹۴۷۳۹۴۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

حجت الاسلام جواد طاهری صبح پنجشنبه در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت شهید مدرس (ره) که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری، استانی و جمع کثیری از مردم شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس در زمان خفقان و هجوم بیماری‌ها و قحطی سخت و در آخر دوره قاجاری و زمان جنگ جهانی اول که ایران از دو طرف ضربه خورد در برابر استعمار و استبداد ایستادگی می‌کرد.

 

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: به دلیل عدم تحمل قانون و تذکرات شهید مدرس در تهران نتوانستند او را محدود کنند و ایشان به شهر خواف تبعید و ۹ سال نیز در آنجا هدفش را دنبال و نتوانستند محدودش کنند.

 

وی ادامه داد: ایشان را سپس به کاشمر تبعید و خوشبختانه در این شهر نیروهای مؤمن او را همراهی می‌کردند و اینگونه ترس از مدرس توسط مستبدین افزایش یافت.

 

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: متأسفانه در چنین روزی دستور به شهادت رساندن آیت الله مدرس را دادند.

 

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: شهید مدرس وقتی ندای جمهوریت را از زبان رضا خان شنید با جمهوریت رضاخانی مخالفت کرد، چون می‌دانست چیزی که رضا خان بیان می‌کند به نفع مردم نیست.

 

وی در پایان گفت: مدرس تلاش داشت قانون حاکم شود حتی با کنترل شاه و آن مسیر را جلو ما گذاشت و در این مسیر انقلاب اسلامی ما محقق شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار