خیرین مدرسه ساز از آغاز فعالیت خود تاکنون ۹۰۰ مدرسه در قالب سه هزار و ۵۴۵ کلاس درس در استان لرستان ساخته‌اند.
کد خبر: ۹۴۷۴۰۶۶
|
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان؛بیست و چهارمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز با حضور تنی چند از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و خیرین ارجمند مدرسه ساز برگزار شد .

در این مراسم مهندس علی محمد رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان ضمن تقدیر از حضور گرم و بی نظیر خیرین در ساخت و تجهیز مدارس اظهار داشت : مجمع خیرین مدرسه ساز استان از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۸ تا کنون ۹۰۰ مدرسه با سه هزار و ۵۴۵ کلاس درس را در استان احداث کرده و تحویل داده اند.

 وی ادامه داد : در استان لرستان تعداد زیادی مدرسه وجود دارد که نیاز به تخریب ، باز سازی ، مقاوم سازی و تکمیل دارند و ما برای انجام این کار مهم به کمک های خیرین نیازمندیم تا در اسرع وقت این مدارس ، تکمیل و تحویل آموزش وپرورش شوند.

 رضوی تصریح کرد : امروز هم به همت بنیاد قلم چی و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس لرستان هشتمین مدرسه در شهرستان ازنا افتتاح می شود.

 در ادامه ، مهندس بهاروند مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با تقدیر از همه خیرین مدرسه ساز و خیرمقدم به همه مدعوین و مهمانان اظهار داشت :
۲۳۰ کلاس درس تا پایان امسال توسط نوسازی مدارس ساخته می شود که با ۱۰۱ کلاس درس احداث شده در نیمه نخست سالجاری ، در مجموع ۸۰ واحد آموزشی در قالب ۳۳۱ کلاس درس تحویل دانش آموزان مستعد لرستانی خواهد شد .

 بهاروند تصریح کرد : خیرین مدرسه ساز در کل کشور نزدیک به ۲۴ سال است که در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز فعالیت می کنند و ماحصل آن
ساخت ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین است

مدیر کل نوسازی مدارس خاطر نشان کرد : درسال 1400 تعداد 30 تفاهم‌نامه در قالب ۵۶ کلاس درس با خیرین مدرسه‌ساز لرستان منعقد شد و این در حالی است که در شش ماهه اول سال‌ جاری 42 تفاهم‌نامه با 220 کلاس با خیرین مدرسه‌ساز منعقد شده که نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد داشتیم.

بهاروند با اشاره به اجرای پویش ملی شهید رضا پناهی به همت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با اجرای این طرح مقرر شد در تمام روستاها که مدارس کانکسی بیش از ده دانش آموز دارند مکان آموزشی مستحکم ساخته شود، همچنین در طرح شهید پناهی، تعداد 120 پروژه برای لرستان در نظر گرفته شده بود که با رایزنی این رقم به 168 پروژه افزایش یافته است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: نوع‌دوستی، کمک‌های خیرین و وطن‌پرستی از ویژگی‌های مشترک ایرانیان است که مصداق آن را در سیل پلدختر دیدیم.

خانم دکتر قلم چی ، دختر کاظم قلم چی رئیس بنیاد علمی ، آموزشی قلم چی( خیر ارجمند مدرسه ساز) بعنوان دیگر سخنران این مراسم باشکوه ، اظهار داشت : بنیاد قلم چی تا کنون ۳۳۷ واحد آموزشی را در سطح کشور احداث کرده است و امیدواریم با همدلی همه عزیزان ، بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم تا شاهد ترک تحصیل هیچ دانش آموزی بدلیل نبود امکانات و زیرساخت های آموزشی نباشیم .
در پایان ، پس از اهدا لوح سپاس به خیرین ارجمن مدرسه ساز ، مسئولین ادارات دولتی و سایر مدعوین با حضور بر تربت مطهر شهید گمنام با آرمانهای امام شهدا تجدید میثاق کردند

ارسال نظرات