عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با دانشجویان:

بررسی و تبیین موقعیت کشور از قشر دانشجو انتظار می رود/ عدم نتیجه گیری دشمن با اعمال فشار های حداکثری علیه ملت ایران

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بررسی و تبیین موقعیت کشور از قشر دانشجو انتظار می رود، گفت: اگر جامعه ای حافظه تاریخی خود را از دست بدهد به همان میزان هزینه های زیادی را متحمل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۱۷
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سعید جلیلی” نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در نشست استکبار ستیزی از نهضت جنگل تا جنبش دانشجویی در جمع دانشجویان در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به ویژگی های جنبش دانشجویی اظهار کرد: با توجه به حرکت های دانشجویی از سال ۱۳۳۲ تاکنون‌ پی می بریم که وقتی یک دانشجو مسائل را هوشمندانه و با دقت دنبال می کند برای کشور برکاتی را به همراه داشته است که این اقدامات در قبل و بعد از انقلاب در بزنگاه های مختلف آثار مثبتی را به همراه داشته است.

وی به شاخصه های ارزشمندی این حرکات دانشجویی اشاره کرد و گفت: یکی از جلوه های برکات این اقدامات این است که در یک بستر علمی یعنی دانشگاه شکل می گیرد و موضوعات به صورت دقیق و علمی فارغ از هیاهوهای رسانه و عوام زدگی دنبال می شود و فرد در این مسیر دچار محافظه کاری های غلط نمی شود و آنچه که دارد به میدان می آورد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: انتظاری که از دانشگاه در این شرایط می رود این است که دانشجو بتواند برای جامعه مختصات نقطه ای که هستیم به خوبی مشاهده و تبیین کند، یک مشاهده عالمانه و روش مند که دقیق و درست باشد. در پدیده های اجتماعی، موضوعات نمی تواند فارغ از تحولات محیطی باشد و این تحولات در حیطه های داخلی، منطقه ای و بین المللی است که در این چارچوب معنا پیدا می کند.

اگر جامعه ای حافظه تاریخی اش را از دست بدهد هزینه های زیادی را متحمل خواهد شد

جلیلی به تحلیل این پدیده با توجه به سیر تاریخی در گذشته و آینده پرداخت و گفت: اگر جامعه ای حافظه تاریخی خود را از دست بدهد به همان میزان هزینه های زیادی را متحمل خواهد شد.

وی با اشاره به مختصات جریانی که در آن قرار داریم، بیان کرد: نزدیک به هفتاد سال از حرکتی که در برابر جریان استکباری در کشور شکل گرفت می گذرد که این حرکت امتداد یافت و اگر به قبل تر از این تاریخ برگردیم شاهد جریان میرزا کوچک خان در مقابله با تعرض به حقوق، منافع و ارزش های کشور خواهیم بود که در سال ۵۷ این جریان در چند مفهوم استقلال، آزادی و … تجلی یافت این در حالی است که دشمن دست از مقابله با این جریان برنداشت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در اوایل انقلاب حدود ۱۷ هزار نفر از نخست وزیر، رییس جمهور تا مردم عادی ترور شدند، جنگ تحمیلی در سخت ترین و طولانی ترین حالت ممکن بر کشورمان تحمیل شد، در بمباران شیمیایی سردشت حتی یک قطعنامه یا بیانیه در محکومیت آن صادر نشد و همچنان تاریخ ۷ تیر ۶۶ در تقویم دنیا جایی ندارد.

جلیلی با اشاره به شکست دشمن در عدم نتیجه گیری با اعمال فشار های حداکثری علیه ملت ایران بیان کرد: آیا کسی که از یک پانسمان برای بیماران پروانه ای تا موارد دیگر بر علیه ملتی که خواهان آزادی است مضائقه می کند خواهان آزادی ملت است؟ این در حالی است که در نقطه ای هستیم کسی که تحریم اقتصادی را بر کشور ما اعمال کرد و اعلام کرد هر ملتی که بخواهد با شما مراوده داشته باشد تحریم می کنیم تا فروش نفت به صفر برسد، مقام رسمی دولت ایالات متحده آمریکا است که در سال گذشته در همین ایام اذعان به شکست فاحش راهبرد فشار حداکثری کرد.

وی با بیان اینکه در پی اتفاقات اخیر از استرالیا تا کانادا در تظاهرات علیه ایران شرکت می کنند تصریح کرد: مکرون رییس جمهور فرانسه که از هر نظر دارای قدرت است کارش به جایی رسیده که با یک دلقک ملاقات می کند، منشا این حرکت ها چیست؟ آیا نگران حال مردم ایران هستند؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه وقتی زور چاره ساز نباشد، تزویر وارد میدان می شود اظهار کرد: وقتی دشمن در اعمال زور و فشار با شکست مواجه می شود حرکت هایی با عنوان غارات با هدف ایجاد ناامنی علیه یک ملت شکل می دهد و دشمنی که در هشت سال جنگ تحمیلی مورد حمایت تسلیحاتی کشورهای مختلف قرار گرفت در همین هفته پیش از صدور سلاح پیشرفته توسط ایران به کشورها اعلام ترس می کند.

کسانی مدعی حقوق زنان شده اند که خودشان در مواجه با کرامت زن به بن بست رسیده اند

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن با وجود اعمال همه موانع، شاهد شتاب گیری سیر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی بوده است، گفت: آیا کسی که از جنگ، تحریم، ترور، با به خاک و خون کشیدن صدها هزار نفر علیه ملت ما دریغ نکرده می تواند شعار زندگی و آزادی بدهد؟ چه کسانی می توانند مدعی حقوق زن باشند در حالی که در مواجه با زنان به بن بست رسیده اند؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات