معاون سیاسی سپاه ثارالله در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛

دانشجو با سلاح بصیرت سرباز جهاد تبیین است

قربانی گفت: ما به عنوان سرباز جهاد تبیین باید در برابر دشمن بایستیم و مقابله کنیم با داشتن سلاح بصیرت خود را مجهز کنیم و با اشراف کامل به فضای مجازی تمرکز دشمن در حوزهای مختلف شناسایی کنیم تا بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۲۵
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،قربانی معاون سیاسی سپاه ثارالله استان کرمان درگفتگویی باخبرگزاری بسیج  به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: در دهه 1320 و اوایل 1330 بعد از سقوط رضا شاه پهلوی فضایی در کشور ایجاد شد و فعالیت سیاسی بین دانشجویان دانشگاه آغاز شد.

وی افزود: حزب توده از نفوذ بسیار زیادی در کشور و بین دانشجویان برخوردار بود به قدری که بر اساس گزارشات، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه تهران عضو و یا هوادار حزب بودند.

این مقام مسئول گفت: بعد از روی کار آمدن دولت دکتر مصدق فعالیت و محبوبیت حزب کاهش پیدا می کند و دوران نخست وزیری مصدق و افزایش محبوبیت جبهه ملی دهه 1330 محوریت حزب توده در دانشگاه به چالش کشیده می شود.

قربانی ادامه داد: پس از وقوع کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، سازمانهای سیاسی تشکیل دهنده جبهه ملی، برای دوره کوتاهی در یک ائتلاف ضعیف، تحت نام نهضت مقاومت ملی به مقاومت سیاسی دست زدند و تظاهرات‌ها و اعتصابهای پراکنده‌ای در پاییز همان سال در دانشگاه تهران و همچنین بازار، از جمله در تاریخ ۱۶ مهر و ۲۱ آبان، در اعتراض به محاکمه مصدق برگزار شد.

معاون سیاسی سپاه ثارالله تصریح کرد: چند هفته پس از این وقایع، اعلام شد که روابط ایران و بریتانیا (که در زمان نخست وزیری مصدق قطع شده بود) از سر گرفته خواهد شد و ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا برای دیدار رسمی به ایران خواهد آمد. این موضوع بهانه لازم برای اعتراضات دانشجویی را فراهم کرد و در ۱۴ آذر به سفارش نهضت مقاومت ملی، دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاسها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطه دانشگاه تهران را فرا گرفت. دولت وقت برای پیشگیری از هرگونه اقدام بعدی تصمیم به سرکوب اعتراضات گرفت.

وی گفت:16 آذر 1332 در دانشکده فنی ماموران حکومتی شاهی اقدام به شلیک تیر کردند که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان فنی به نامهای شهید نامهای احمد قندچی ، شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد.شهادت این شهید و قیام دانشجویان که 16 آذر اوج گرفته بود باعث شد روز دانشجو توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور این روز را به نام روز دانشجو نامگذاری کرد.

قربانی افزود: روز دانشجو به عنوان یک روز در تقدیم ملی کشور ماست روزی دانشجوی ضد نیکسون است ، دانشجویی ضد سلطه آمریکا ، دانشجویی که دنبال اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است روز این دانشجویان است .

روز دانشجو مامنی برای دشمنان جهت ایجاد تنش در دانشگاه ها 

معاون سیاسی سپاه ثارالله بیان کرد: در دهه اخیر روز دانشجو یک مامنی برای دشمنان شده است که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در فضای دانشگاهها تنش ایجاد می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اتفاقات اخیر باید مواظب باشیم که بهانه به دست دشمن ندهیم دشمن برای 16 آذر برنامه ریزی کرده است و انچه را که طی دو سه ماه گذشته نتوانسته بدست بیاورد می خواهد ضربه آخر را به بهانه روز دانشجو بر پیکره مراکز علمی بزند که ان شاءالله دانشجویان ما هوشیار باشند که بهانه دست دشمن ندهیم.

وی افزود: دانشجو باید بتواند برای مسائل جاری جامعه غیر از ایده دادن  برای آینده کشور تصمیم ساز  باشند.

دانشجو حلقه وصل میان مردم و مسئولان است

قربانی با بیان اینکه قشر دانشجو به‌عنوان جامعه نخبگانی به‌مثابه یک حلقه میانی بین مردم و حکومت و این دو را به یکدیگر متصل کند، خاطر نشان کرد: دانشجو قشر نخبگانی جامعه است و نمی‌توان این نقش را در روند رابطه دوسویه حکومت و مردم نادیده گرفت. 

قربانی معاون سیاسی سپاه ثارالله در خصوص چگونگی شکل گیری بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: وقتی صحبت از گام دوم می شود به منزله این است که گام اول را پشت سر گذاشته ایم باید گذری داشته باشیم به گام اول انقلاب و ببینیم در 40 سال اول انقلاب کجا بودیم و الان به کجا رسیده ایم.

قربانی گفت: کشور دچار چالشهایی از سالهای 1332 بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 شد و از سال 1357 تا 1397 به عنوان چله اول انقلاب نامگذاری شد که در حوزه های مختلف فراز و نشیبهای زیادی داشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مرحله اول گام اول پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت انقلاب اسلامی که در 22 بهمن 1357 اتفاق افتاد، مرحله دوم در گام اول استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که در 12 فروردین 1358 اتفاق افتاد و بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی افزود: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که سلطه چندین هزاره شاهنشاهی و کسانی که بر سرمایه این کشور چنبره زده بودند را قطع کرد و دشمنان درصدد مخالفت بر آمدند و همین باعث شروع جنگ و دفاع مقدس شد که بعد از 8 سال با تقدیم شهدا و جانبازان عزیز جبهه حق که نظام مقدس جمهوری اسلامی بود پیروز و جنگ به پایان رسید.

معاون سیاسی سپاه ثارالله گفت: ویرانی های بعد از جنگ بزرگترین چالش بود که جلوی پای مسئولین کشور قرار گرفت در این قضیه نیروهای مردمی خصوصا بسیج بسیار اثر گذار بودند.

هدف نهایی گام دوم انقلاب تمدن سازی است

قربانی تصریح کرد: هدف و منظور نهایی در گام دوم انقلاب تمدن سازی است و بیانیه گام دوم به عنوان یک نقشه راه و یک راهبرد اساسی برای چهل سال اینده کشور است.

وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تصویر بسیار روشن از گذشته انقلاب ارائه می دهند و تبیین ویژگی های مسیر پر افتخاری که در چهل ساله اول پیموده شده است یکی از مشخصه های گام دوم انقلاب است.


جوانان از ظرفیتها و ذخائر ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

معاون سیاسی سپاه ثارالله با اشاره به ترسیم نقشه راه آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهار چوب نظریه نظام انقلابی و متکی بر تلاش و مجاهدت جوانان اسلامی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از محورهایی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند نقش جوانان در گام دوم انقلاب است اینکه مقام معظم رهبری می فرمایید ما ظرفیتهای بسیارزیادی در کشور داریم که یکی از ظرفیتها که از ذخائرارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است جوانان هست.

این مقام مسئول گفت: ظرفیت جوانان ظرفیتی است که می تواند ما را به هدف و مقصودی که در گام دوم که همان تمدن سازی و رسیدن این انقلاب به دست صاحب اصلی امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: جوانان الگوی بسیار خوبی هستند و می توانند مسئولیتهای خطیر کشور در گام دوم انقلاب را به دوش بکشند و یکی از باورهایی که مقام معظم رهبری در حوزه جوانان تعریف می کنند باور ما می توانیم است که متاسفانه در یک مقطعی در کشور هم ظرفیت جوانان و هم باور ما می توانیم کنار گذاشته شد.

معاون سیاسی سپاه ثارالله گفت: الان باور ما می توانیم در مجموعه مختلف و به کار گیری جوانان و استفاده از ظرفیت جوانان محور کار قرار گرفته که اگر به همین شکل عمل شود آینده روشنی برای کشور رقم می خورد.


جهاد تبیین و ضرورت آن در مقطع فعلی و حوادث اخیر

قربانی در خصوص ضرورت جهاد تبیین در مقطع فعلی و حوادث اخیر عنوان کرد:مقام معظم رهبری چندین سال در بحث جهاد تبیین تاکید می کنند ایشان فرمودند که جهاد تبیین یک فریضه است وقتی بحث جهاد می شود یعنی ما در یک جبهه مقابل جبهه ای دیگر هستیم ، از همان صدر اسلام همیشه در برابر جبهه حق جبهه باطل وجود داشته اگر جبهه باطل نباشد جبهه حق نمود پیدا نمی کند در حال حاضر جبهه ای که ما در آن قرار داریم احتیاج به جهاد دارد.

بصیرت بزرگترین سلاح در جنگ ترکیبی

این مقام مسئول افزود: وقتی بحث جهاد و میدان نبرد می شود سلاح هایی وجود دارد که هم دشمن و هم ما باید داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم و مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: جنگی که شروع شده یک جنگ ترکیبی در حوزه های مختلف است یک هجوم همه جانبه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران که روی ادراک ملت ایران برنامه ریزی شده است میدان این جنگ فضای مجازی و رسانه است و جهاد تبیین بزرگترین سلاح است که ما می توانیم در مقابل دشمن از آن استفاده کنیم ما در این جنگ ترکیبی باید به سلاح بصیرت مجهز شویم.

قربانی افزود: ما به عنوان سرباز جهاد تبیین باید در برابر دشمن بایستیم و مقابله کنیم با داشتن سلاح بصیرت خود را مجهز کنیم و با اشراف و آگاهی کامل به فضای مجازی تمرکز دشمن در زمینه ها و حوزهای مختلف شناسایی کنیم تا بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

پیشرفتهای کشور در اوج تحریمها برای دشمن گران تمام شده است

معاون سیاسی سپاه ثارالله در خصوص اتفاقات اخیر اظهار کرد: در اتفاقات اخیر دشمن عجولانه وارد صحنه شد برنامه ریزی دشمن همزمان با اغاز سال تحصیلی بود و این اتفاقات را می خواستند از مدارس و دانشگاه ها کلید بزنند چراکه پیشرفتهایی که در اوج تحریمها بدست آمده برای دشمن گران تمام شده بود
این مقام مسئول افزود: دشمنان ما خصوصا رژیم صهیونیستی ، آمریکا ، انگلیس و ایادیشان در منطقه از سالهای قبل دنبال این بودند که به نحوی جلوی پیشرفت علمی ایران را بگیرند وقتی با رشد 20 درصدی ما در برابر رشد سه درصدی خودشان مواجه شدند تلاش می کنند که جلوی پیشرفتهای ما را بگیرند، لذا بر بحث مراکز علمی، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مدارس ما تمرکز می کنند.

وی تصریح کرد: تعطیلی مدارس ما در دوران کرونا متاسفانه فرصت بسیار خوبی برای دشمن بود و دشمن تقریبا به توقف رشد علمی کشور ما دست پیدا کرد .

این مقام مسئول گفت: اتفاقی که الان در مدارس و برخی دانشگاه ها می افتد نتیجه رها شدگی نسل جوان در فضای مجازی در دو سال ایام کرونا بود ما مجبور شدیم برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان تلفن همراه در اختیار آنان قرار دهیم و دانش آموزان بدون کنترل وارد فضای مجازی شدند و الان نسلی که در این اتفاقات و آشوبهای اخیر وارد شدند نسل بچه های دهه هشتادی و دهه هفتادی هستند که اکثراً فریب فضای مجازی را خورده بودند. حتی لیدرهای آنان هم تحت تاثیر فضای مجازی بودند.

وی افزود: جنگ دشمن با ما جنگ ادراکی و میدان جنگ هم رسانه و فضای مجازی است در میدان رسانه و فضای مجازی هر کسی روایت اول را طرح کرد دست برتر را در جنگ دارد.

معاون سیاسی سپاه ثارالله گفت: در حادثه فوت مهسا امینی متاسفانه دشمن از طریق شبکه های مختلف فضا را در دست گرفت و روایت اول را دشمن برنامه ریزی کرد و تاثیرات خود را روی افکار مخاطب گذاشت .

این مقام مسئول ادامه داد: ما منکر مشکلات کشور نیستیم اما باید روی دیگر سکه را هم دید دولتی که سر کار آمده تمام توان و تلاش خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته است.

قربانی خاطر نشان کرد: جبهه ای که در حال جنگ هستیم حساستر از جبهه جنگ هشت سال دفاع مقدس است در هشت سال دفاع مقدس مرزها مشخص بود جبهه نبرد و کارزار مشخص بود الان مرزها مشخص نیست.

 

ارسال نظرات