شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: نگاه ارزشی باید نگاهی بلند مدت همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و بهره گیری مناسب از حضور هنرمندان و ابزار هنر برای تاثیرگذاری در جامعه باشد.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۷۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

نگاه ارزشی باید بلند مدت همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و ابزار هنر باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست، هم اندیشی و هم افزایی فعالیت‌های قرآنی با حضور سرپرست معاونت قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرپرست سازمان تبلیغات، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران موسسات قرآنی شهرستان در دفتر نهاد امام جماعت شاهرود برگزار شد، کار در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن را بسیار حساس دانست و افزود: باید با اهالی فرهنگ، هنر و قرآن با تعامل، حوصله، همکاری و حمایت‌های لازم فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دنبال کرد.
او با تاکید بر شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شده است گفت: در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن اگر فعالیت‌ها از سوی هنرمندان با برنامه ریزی مناسب و کارشناسی در تولید و خلق آثار هنری فاخر صورت گیرد و دستگاه‌های متولی مدیریت و حمایت‌های لازم را نمایند در این عرصه نیز تولید و اشتغال بهتری ایجاد خواهد شد.
او تصریح کرد: نگاه ارزشی باید نگاهی بلند مدت همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده و بهره گیری مناسب از حضور هنرمندان و ابزار هنر برای تاثیرگذاری در جامعه باشد.
امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: دستیابی به توسعه همه جانبه مستلزم تقویت بخش فرهنگ قرآنی و زمینه‌های آن است که باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند و همیشه همراه مدیران دستگاه‌ها و با نگاه همدلی، همکاری و تلاش برای بهبود کار‌ها باشد.
سرپرست معاونت قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی باید با اهتمام بیشتری در دستور کار متولیان امر و مسئولان قرارگیرد.
مجتبی نورمحمدی با بیان این که نوجوانان در صورتی که با آوای قرآن آشنا شوند، جامعه سالم و پویایی خواهیم داشت، تصریح کرد: سبک زندگی جامعه ایرانی باید قرآنی باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به شعار سال گفت: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی گفتمان سازی و فرهنگ سازی است و باید در این زمینه هنرمندان را در فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت نمائیم تا با خلق آثار هنری ارزشی فرهنگ قرآنی پویا شود.
محمدتقی یزدی افزود: از این جهت هنر می‌تواند نقش روانکاوی اجتماعی را داشته باشد که با بیان درد‌های پنهان در جامعه، التهابات تاریخی و انفجار‌های اجتماعی را التیام بخشد و جامعه را به سوی تعامل سوق دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها