خبرهای داغ:
طالبی گفت: تمام تلاش بر این است که همه افراد واجد شرایط خراسان جنوبی از مزایای قانون جوانی جمعیت بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۴۷۴۸۵۳
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمد رضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در نشست خبری "پرسمان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" که با حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه بود بیان کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات مهمی در بخش‌های مختلف افتاده که اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از این موارد است.

وی تصریح کرد: در زمینه قانون جوانی جمعیت در خراسان جنوبی، تاکنون اقدامات مناسبی در عرصه‌های مختلف انجام شده تا همه افراد واجد شرایط بتوانند از تسهیلات این قانون بهره‌مند شوند.

به گفته وی؛ برای اجرای قانون جوانی جمعیت، قرارگاهی تشکیل شد تا این قانون به بهترین شکل و با تعامل همه دستگاه‌های مورد نظر در خراسان جنوبی محقق گردد.

معاون سیاسی استاندار با بیان این که پویایی هر جامعه به جمعیت آن به ویژه جمعیت جوان وابسته است، افزود: اگر در جمعیت کشور کمتر شاهد افراد جوان باشیم این موضوع سبب خواهد شد تا از میزان پویایی و نشاط اجتماعی کاسته شود.

طالبی متذکر شد: با کم شدن آمار جوانان یک جامعه، در حوزه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشکلاتی به وجود می‌آید و یکی از مهمترین نگرانی‌ها حرکت جمعیت کشور به سمت پیری است.

وی ادامه داد: با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس و ابلاغ آن برای اجرا، دستگاه‌هایی که برای آن‌ها در این قانون، وظیفه‌ای لحاظ شده، اهتمام ویژه‌ای برای اجرای این قانون دراستان دارند.

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر این که در این خصوص عقب ماندگی‌هایی داریم که باید جبران شود، اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای این قانون در آینده نزدیک درخراسان جنوبی شاهد افزایش نرخ باروری باشیم.

طالبی ادامه داد: در خصوص نرخ باروری ۲.۵ درصد هم تلاش کرده ایم که همه شهرستان‌های استان به نوعی از مزایای این قانون بهره‌مند شوند که این موضوع در مرکز هم پذیرفته شد.

به گفته وی؛ از آن جایی که معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن دو مرجع مرکز آمار و ثبت و احوال را برای پاسخگویی به استعلام‌های مورد نظر اعلام کرده و آمار این دو تفاوت‌هایی با هم دارد، مقرر شد هر جا که بر اساس آمار مرکز آمار، افراد متقاضی بتوانند از تسهیلات این قانون استفاده کنند از این مرکز استعلام شود.

وی با اشاره به رویکرد مثبت این تصمیم، خاطرنشان کرد: در هر جایی هم که براساس آمار ثبت احوال افراد مورد نظر بتوانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند از ثبت احوال استعلام می‌شود.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: شناسنامه فرزندانی که در محلی غیر شهر سکونت خانواده، متولد می‌شوند در شهرستان محل سکونت صادر می‌شود.

طالبی ادامه داد: با ارائه مستندات موجود در مواردی از این قانون هم که نیاز به اصلاح دارد، از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری‌های لازم برای اصلاح این موارد انجام شده است.

وی همچنین خواستار پیگیری حل مشکلات افرادی شد که به دلیل نداشتن ضامن مورد نظر بانک ها، تا کنون نتوانسته اند از تسهیلات ازدواج و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده کنند.

معاون استاندار با ذکر این نکته که برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به ازدواج در حد رفع تکلیف است، گفت: احساس می‌شود که برگزاری دوره‌های فعلی کفایت نمی‌کند و گرنه باید در آمار یک طلاق به ازای هر چهار ازدواج در استان تغییری ایجاد می‌شد.

طالبی با تأکید بر این که به دنبال امیدآفرینی واقعی در جامعه هستیم، تصریح کرد: در آینده از دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز دعوت خواهیم کرد تا پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشند.

وی متذکر شد: رسانه‌ها ناظرین خیلی قوی در زمینه اجرای قوانین هستند و می‌توانند عملکرد دستگاه‌های مرتبط در زمینه قانون جوانی جمعیت را ارزیابی نمایند.



انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها