مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحيه بسیج دانشجویی استان زنجان در گفت‌وگو با بسیج:

حل مشکلات جامعه در گرو همفکری و هم افزایی دانشجویان است

زنجان _ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحيه بسیج دانشجویی استان زنجان گفت:امروزه حل مشکلات جامعه در گرو همفکری و هم افزایی دانشجویان است.
کد خبر: ۹۴۷۴۸۵۷
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

حجت‌الاسلام رفیعی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک روز دانشجو، با بیان اینکه به فرموده شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، اظهار داشت: دانشجویان افراد با آگاه در جامعه هستند و جامعه‌ای موفق است که دانشجویان فعال و آگاه داشته باشد.

حل مشکلات جامعه در گرو همفکری و هم افزایی دانشجویان است


وی با بیان اینکه منظور از نماز امت، سطح آگاهی مردم است، تصریح کرد:اگر ملت به موقع آگاه نشود یا دیر اقدام شود دچار ضرر و زیان بسیاری خواهند شد و بصیرت مردم بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: جوانان ما شما دانشجویان چه دختر چه پسر و حتی دانش آموزان مدارس روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر و تحلیل کنید، افزود:مهمترین وظیفه قشر دانشجو توجه به کوچکترین مسائل و مشکلات است و باید برای حل مشکلات همفکری و هم افزایی داشته باشند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:زمانی که در جامعه مشکلات عدیده فرهنگی و اجتماعی پیدا می‌شود این وظیفه قشر جوان و دانشجو است که بیشتر از قبل احساس مسئولیت داشته باشند و برای رفع مشکلات مطالعه و بهترین راه کار را ارائه دهند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان تاکید کرد: امروز دشمن از راه و روش‌های مختلف همانند جعل، دروغ پردازی و نشر اکاذیب در فضای مجازی و حقیقی در حال جنگ ترکیبی هستند، گفت:در چنین شرایطی طبعاً وظیفه دانشجویان است که وارد میدان شوند و در این شرایط جهاد تبیین ضروری است و لازمه آن مطالعه دقیق و تحلیل ریز پدیده‌های سیاسی می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از دانشجویان سه مسئله را مطالبه دارند، تاکید کرد: علم، عدالت خواهی و آزاداندیشی و آزادی خواهی از جمله موارد مطالبه رهبری شمرده می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی دانشجویان، اذعان کرد: آگاهی و فرهیختگی، عدالتخواهی، آرمانخواهی، استکبارستیزی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دانشجوی موفق است.

حجت الاسلام رفیعی در پایان با بیان اینکه مهمترین نقطه ضعف دانشجو محافظه کاری است، تصریح کرد: دانشجو باید در بیان خود صراحت و در نیت خود صداقت داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار