نخستین اتاق جهت‌یابی و حرکت مخصوص نابینایان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نخستین اتاق جهت‌یابی و حرکت مخصوص نابینایان این استان با اعتبار ۳۷۰ میلیون تومان در زاهدان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۷۴۸۷۰
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

به گزارش حبرنگار بسیج از زاهدان، ایرنا حسنعلی میرعبدی در مراسم افتتاح نخستین اتاق جهت یابی و حرکت مخصوص نابینایان؛ برخورداری همه دانش آموزان از عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را، هدف و موضوع مهم نظام مقدس تعلیم و تربیت دانست و اظهارداشت: در استان سیستان و بلوچستان سه هزار و ۲۵۰ دانش آموز در ۸۵ مدرسه استثنایی در ۳۰ منطقه و شهرستان آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه اتاق جهت یابی و حرکت به منظور آشنایی نابینایان با محیط اطراف و همچنین با هدف عبور و مرور آسان آنان در سطح شهر و نحوه بالا رفتن از پله طراحی شده افزود: هماهنگی تمامی نهادها در حل مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه، این افراد را برای زندگی فعال در کنار سایر اقشار جامعه قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توجه منطقی به این دانش آموزان را زمینه ساز شکوفایی استعدادهای بی نظیر آنان برشمرد.

وی بر لزوم توجه مخصوص به دانش آموزانی که دارای نیازهای ویژه هستند تاکید کرد و افزود: هماهنگی تمامی نهادها در حل مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه، این افراد را برای زندگی فعال در کنار سایر اقشار جامعه قرار می‌دهد.

میرعبدی توجه منطقی به این دانش آموزان را زمینه ساز شکوفایی استعدادهای بی نظیر آنان برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار