راه اندازی سامانه مدیریت جامع نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ در استان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هدف از اجرای طرح جامع نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ ایجاد بانک اطلاعاتی برای رصد واحدهای فعال در صنعت پرورش طیور،کنترل بازار از تولید تا مصرف و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است.
کد خبر: ۹۴۷۵۰۹۷
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست بررسی سامانه مدیریت جامع نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ در استان که با حضور مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداریی در محل سازمان جهاد کشاورزی تشکیل گردید، هدف از اجرای این طرح را ایجاد بانک اطلاعاتی برای رصد واحدهای فعال در صنعت پرورش طیور، کنترل بازار از تولید تا مصرف و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده برشمرد.

سیدمحمدرضا سید حسینی افزود: در راستای ارتقای ضریب خود اتکایی استان به گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون‌ ۶۰۰ موافقت اصولی جهت راه اندازی واحدهای جدید مرغداری صادر که از این میزان تعداد۳۶۰ مرغداری با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت می باشند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به احداث واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی استان سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی خواهد رسید.

سیدحسینی تاکید کرد سیاست وزارت جهادکشاورزی برای تنظیم بازار مرغ کشور با مدیریت اتحادیه مرغداران انجام گیرد و دست اندرکاران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است راه اندازی طرح سامانه مدیریت و نظارت بر تأمین و توزیع گوشت مرغ با همکاری پارک علم و فناوری طراحی شده و به صورت هفتگی نیاز استان به گوشت مرغ در این سامانه بارگیری و تولید و توزیع آن در بازار به طور مستمر مدیریت می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار