یادداشت فرمانده حوزه ۵۱۷ شهید دستغیب سپاه ناحیه جوادالائمه؛

دانشجو هیچ گاه به ظلم نظام های استبدادی تن نمی دهد

کشته شدن شهیدان بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی در پی اعتراض به حضور نیکسون و از سر گیری روابط با بریتانیا، گواه تاریخی است که دانشجو هیچ گاه به ظلم نظام های استبدادی تن نمی دهد.
کد خبر: ۹۴۷۵۱۲۸
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد بیات فرمانده حوزه ۵۱۷ شهید دستغیب سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) به مناسبت روز دانشجو در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است:

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت که فرمودند:" یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها عبارت است از تربیت نیروهای صالح، برجسته و مفید برای اداره‌ی بخشهایی از کشور و حضور تأثیرگذار در قضایای کشور - که همین هم هست؛ یقیناً یکی از وظایف دانشگاه‌ها این است." دانشجویان بلا شک همواره جزیی مهم از ستون های پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران هستند؛نقش آفرینانی که معماران حال و آینده کشورند.

بدون شک هیچ کشوری بدون در نوردیدن دروازه های علم به پیشرفت و آسایش نخواهد رسید، لذا اهمیت دانشجو و دانشگاه بر هیچ کداممان پوشیده نیست. به فرموده رهبر عزیزمان دانشجو، ذخیره حیاتی کشور است. پتانسیل و استعدادی که در کشور به عنوان موتور محرک در همه ی زمینه ها حضور داشته و دارد . پیشرفت های شگرف در زمینه هایی چون پزشکی ، فناوری هسته ای ، علوم مختلف مهندسی و بسیار رشته های دیگر ، موید نقش دانشگاه ها در پیشرفت انقلاب اسلامی ایران است.

دانشجو همواره به آگاهی و علم به روزگار و وضع جامعه نیز شناخته می شود. کشته شدن شهیدان بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی در پی اعتراض به حضور نیکسون و از سر گیری روابط با بریتانیا، گواه تاریخی است که دانشجو هیچ گاه به ظلم نظام های استبدادی تن نمی دهد. استبدادی که همواره به دنبال دخالت در امور ایران بوده و هست.

سلایق مختلف همیشه وجود دارد، اما مهم ترین هدف هر ایرانی باید آبادانی و پیشرفت کشور اسلامی‌مان باشد.

متاسفانه در جریانات چند ماه گذشته، عده ای از دانشگاهیان این هدف مهم و والا را فراموش کرده و دشمن واقعی کشور و ملت را همراهی کردند. دشمنانی که اندیشه ای جز نابودی ایران اسلامی ندارند.

استقلال و عزت ایران امری بوده که در پی تلاش تک تک مردم و به خصوص جامعه ی علمی کشور محقق شده است. پشت کردن به سالیان متمادی تلاش و کوشش برازنده ی هیچ انسانی نیست.

مهمترین وظیفه دانشجویان تلاش برای آسایش مردمی است که امیدشان به مردان و زنان قهرمان خود است. آرزومندم که مدیریت کشور همواره در اختیار نخبگانی قرار بگیرد که جز صداقت و تعصب برای ایران اندیشه ی دیگری در سر ندارند و صالحینی هستند که پیشرفت و عزت و آبادانی را برای کشور به ارمغان می آورند.

وظیفه ی همگان است که نگاهی عالمانه و زیرکانه به حرکات دشمن داشته باشند و اسیر دام های تبلیغاتی نشوند، تا دست در دست هم میهن خویش را به آن نقطه و جایگاهی که لیاقت مردمانش است، برسانیم.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار