خبرهای داغ:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم به مناسبت 16 آذرماه

دانشجو، نماد حرکت و تلاش برای دستیابی به اهداف مقدس و ارزشهای والای انسانی است و اگر این حرکت و تلاش با استقامت و امید همراه شود می تواند هر سد و مانعی از جمله تهدید، تحریم و فشار را بشکند و از آن عبور کند.
کد خبر: ۹۴۷۵۱۳۹
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم به مناسبت 16 آذرماه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم
یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا إِذَا لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا زَحْفاً فَلا تُوَلُّوهُمُ الأَدْبَارَ (انفال-15)

ای آنانکه ایمان آورده‏اید هرگاه باتهاجم کافران درمیدان کارزار روبرو شوید مباداازبیم آنها پشت به دشمن کرده و از جنگ بگریزید (سوره انفال-آیه 15)

خانم و آقای دانشجو!

دانشجو، نماد حرکت و تلاش برای دستیابی به اهداف مقدس و ارزشهای والای انسانی است و اگر این حرکت و تلاش با استقامت و امید همراه شود می تواند هر سد و مانعی از جمله تهدید، تحریم و فشار را بشکند و از آن عبور کند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مظلوم 16 آذر 1332 «مصطفی بزرگ‌نیا»، «شریعت رضوی» و «ناصر قندچی» که پایه‌گذار نخستین اعتراض‌ها و قیام‌های دانشجویی علیه ظلم ظالمان وطن خوار خودکامه بودند؛ روز دانشجو را به همه دانشجویان فرهیخته و با بصیرت تبریک می‌گوید و به همه ایشان اعلام می دارد :

۱- امید آفرینی
به رغم تلاش سابقه‌دار بدخواهان برای القای ناامیدی و شکست در جامعه و دانشگاه‌ها،‌ روح نشاط و خودباوری همچون خونی تازه در رگهای دانشگاهیان و ملت شریف ایران جریان داشته و موفقیت‌های پی‌درپی مردم ایران در عرصه‌های گوناگون علم و فناوری، خود سندی محکم و موثق بر این مدعی است.

۲- بنا کردن تمدن نوین اسلامی
بنا بر توصیه مؤکد امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانشجو می‌بایست ضمن عبور از مرز‌های دانش جهانی و دست‌بابی به کشفیات نوین، در صدد بنا کردن تمدن نوین اسلامی باشد. و این جز با سخت کوشی فراوان، تلاش پایدار، تقویت ایمان و اراده، اعتقاد قلبی به خدا و ائمه اطهار علیهم السلام و نیز پایبندی به اصول انقلاب حاصل نخواهد شد.

۳- انقلابی ماندن
مشکل‌تر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است؛تقريباً همه انقلاب‌هاي شناخته شده جهان در همان سال‌هاي نزديك به بليه ی ارتجاع دچار شده‌اند. انقلاب در سال ۵۷ تمام نشد بلكه آغاز شد و اين حركت بايد عميق تر، گسترده تر و خردمندانه‌تر ادامه يابد.

۴- جهاد تبیین، یک فریضه قطعی و فوری
دانشجویان و نسل جوان باید در این شرایط غبارآلود، بصیرت خود را حفظ کرده و بدانند، ماشین دروغ پراکنی دشمن به کمک جنگ شناختی آمده است تا همه چیز را وارانه نشان دهد و جای حق و باطل را عوض کند.
استکبار با دیکتاتوری رسانه ای در تلاش است یک نقطه ضعف کوچک را صد برابر بزرگ تر نشان دهد و با کتمان حقایق از نقاط مثبت، نقاط قوت، مطلقاً نشانه‌ای نمی بینید‌. در نتیجه دانشجوی مومن فاضل انقلابی وظیفه دارد با بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح وارد میدان جهاد شود.

و در پایان کلام، فرزندان معنوی حضرت روح الله (ره) و سربازان امام خامنه ای ( مدظله العالی) در استان قم، اعلام می دارند همچنان بر آرمان های روز های ابتدایی انقلاب اسلامی باقی بوده و پایبند به مهم ترین عمود این انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه هستند و تا آخرین نفس، پشتیبان نائب بر حق امام زمان ( ارواحناه فداه) خواهند بود.

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم

پایان پیام/

ارسال نظرات