بیانیه تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی سپاه البرز به مناسبت روز دانشجو

شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز به مناسبت روز دانشجو و استکبار ستیزی بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۷۵۳۲۱
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج از کرج، شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز به مناسبت روز دانشجو و استکبار ستیزی بیانیه ای صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ" (سوره توبه، آیه ۱۲)

روز دانشجو، سالروز شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران (شهیدان شریعت رضوی، بزرگ نیا و قندچی) در اعتراض به حضور نیکسون، معاون وقت رئیس جمهور آمریکا آن هم پس از وقایع کودتای ۲۸ مرداد است.
روز دانشجو، یادآور ایستادگی مردم و حضور پر شور جوانان در ترسیم آینده سیاسی کشور نیز هست.
این روزِ عزیز، نمایانگر استکبار ستیزی و استقلال خواهی دانشجویان عدالتخواه و مومن به انقلابِ اسلامی است.

دانشجوِ مسلمان و متعهد، مظهر بیداری و دانشگاهِ اسلامی، نماد آگاهی رسانی و مبدأ تحولات کشور است.

جنبش دانشجویی نیز، همواره در تاریخ ثبت شده خود ضد استکبار، ضد سلطه و آرمانگرا شناخته شده است.

باید توجه داشت که جریان دانشجویی، می بایست روحیه حق طلبی و آرمانگرایی خود را همراه با بصیرت حفظ کند و این حق طلبی آلوده به پرخاشگری و گاها بی ادبی بدل نشود.

مسئله ایی که ما، در التهابات پاییز امسال نظاره گر آن شدیم و این اتفاق، موجب سو استفاده دشمنان قسم خورده اسلام، از اعتراضات عده ای از دانشجویان و گاها، تبدیل آن به اغتشاش شد.
{ البته همه دانشجویان  بدانند که جنبش دانشجویی باید با حفظ مواضع پرسش گرانه و انتقادی خویش، مراقبت کنند تا مقصود دشمن را برآورده نسازند و تکمیل کننده پازل آنها نباشند، که این مسئله تنها با تلاش دانشجویان متعهد به انقلاب اسلامی برای روشنگری و از طریق بصیرت افزایی تحقق خواهد یافت.}

امروزه جنبش دانشجویی نیاز دارد با جهاد تبیین و حفظ روحیه علمی، امید و توان و همتِ جوانی خود، مسائل تخصصی کشور را شناسایی کرده و با مطالبه گری و ارائه راه حل دست به حل آنها بزند.

دانشجوِ انقلابی، به دور از تاثیر از بیگانگان با تحلیل عمیق و دقیق خود، به شناسایی موانع پیشرفت و تحقق عدالت و کمک به حل چالش ها میپردازد. {که از ارکان اساسی تحقق این مهم، استقلال طلبی است و از وجوه استقلال طلبی، خودکفایی و عدم نیازمندی به کشور های بیگانه...

لذا جریان دانشجویی همواره باید رو به جلو حرکت کند، دشمن شناس باشد و با تفکر و تحلیل دقیق مسائل راه های نفوذ دشمن را ببندد و غافلگیر نشود.

البته باید اين مسئله را نیز مورد توجه قرار بدهیم که دانشجو نباید به منزله ابزاری برای تحقق خواسته های احزاب و گروه های سیاسی قرار بگیرد، او باید مستقلا پرچم دارِ جریانی مردمی باشد که آرمان های توام با واقع نگری را در جامعه اسلامی، عملیاتی میکند.

چرا که نقش مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی، نقشی بی‌بدیل است.
اساسا، جمهور مفهومی‌ است که در عین تکثر توانست حول آرمان‌های انقلاب به وحدت عینی برسد و اساسا مفهومی به نام "بسیج عمومی" را شکل دهد. نهضتی که به رهبری امام خمینی(ره) شروع شد، اقشار مختلف مردم را همراه کرد که مهمترین آن‌ها قشر مستضعف جامعه بودند.
"انقلابِ پابرهنه‌ها" تعبیری برآمده از متن انقلاب است که صیانت از آن و نقش دادن به مردم در همه ارکان حکمرانی، توسط جمهوری اسلامی، دِینی‌ است که حاکمیت به مردم دارد.

در پایان بسیج دانشجویی ضمن تبریک روز دانشجو خواستار پیگیری و تقویت آرمانخواهی و استکبار ستیزی توسط همه دانشجویانِ دلسوز ایران و اسلام است و حاضر است برای تحقق رسالت ها و اهدافِ متعالی انقلاب اسلامی، مثل همیشه، جان بر کف، تلاش کند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار