خبرهای داغ:
میزبانی قزوین در برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بخش نغمات دینی

شمارش معکوس برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی کشور در قزوین

استان قزوین، صبح فردا میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی و قرآنی است و شمارش معکوس برای برگزاری این رویداد بزرگ آغاز شده است.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۳۲
|
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

قزوین_آنگاه كه درون خويش را از خود تهی يافتی و بيرون از خويش را خالی از خدا، قرآن بخوان... آنگاه كه در دريای خروشان زندگی، در چنگال طوفان جهل و ترس اسير شدی و ساحل صلاح و صلح و كشتی نجات و رهايی را آرزو كردی، قرآن بخوان. آنگاه كه مرگ خود را دور ديدی و حيات خويش را جاويد يافتی و دنيا و آخرت را جدا از هم و دنياداری و بهشت را در كنار هم، قرآن بخوان.

آنگاه كه در دل سياهي شب و در اعماق تاريک ظلمات، در جست وجوی نور و روشني، شمع وجودت از شور و التهاب می سوزد و در آرزوی صلح و سپيدی، افق را به اميد نظاره فلق می نگری تا شايد طلوع فجر را در نيمه شب تماشا كنی، قرآن را باز كن تا در فلق برگ هايش، در افق انديشه ات فجر را ببيني، قرآن بخوان./اقتباس

به گزارش بسیج، کتاب آسمانی و کلام الله مجید بزرگترین راهنمای جامعه بشری در عصری است که جاهلیت در نقاط مختلف جهان با شدت و بروز بیشتری رخ نمایانده و دین و مذهب در جامعه جهانی رنگ باخته است.

در روزگاری دور، آیات منور قرآن، بر فخر بشر و عالمین نازل شد. آن روز هیچ کس نمی دانست محمد(ص)، بشیر آخرین آئین الهی است که بر بشر تا آخرین روز جهان نازل می شود. آن روز هیچ کس نمی دانست کتابی بر محمد(ص) نازل شده که زیربنای کامل زندگی فردی و اجتماعی در خط به خط آن نگاشته شده است. وحی نازل شد و خطوطی ناب بر قلب و جان پیامبر رحمت و مهربانی نشست که تا ابدالدهر هیچ مقامی در هیچ جایگاهی نمی تواند کتابی راهگشا با این نطق و لفظ و شیرینی کلام، بنگارد.

قرآن، سرآمد تمام کتاب های آسمانی جهان و فخر مسلمانان بر سایر ادیان دیگر و آرامش جان هایی است که با آن انس گرفته اند. از این برای قرائت، حفظ، درک معانی و تفاسیر آیات قرآن، سفارش های زیادی از بزرگان دین شده است. لذا یکی از لازمه های بسط و ترویج فرهنگ قرانی، ایجاد فضاهایی مناسب برای اجرای سفارشات دین است. یکی از این فضاها، برگزاری مسابقات قرآنی است که در طول سال های گذشته این مسابقات در رده ها و سطوح مختلف توسط برخی سازمان ها و نهادها برگزار شده است.

سازمان اوقاف و امور خیریه، متولی برگزاری بزرگترین مسابقات قرآنی در کشور است که این مسابقات با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی در راستای ایجاد جامعه قرآنی برگزار می شود. امسال چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های مختلف قرآن کریم و نغمات دینی برای برادران و خواهرانِ بالای ۱۸ سال برگزار شده است.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جز (مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه است.

استان قزوین در آذرماه سال‌جاری میزبان برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی است که بر این اساس منتخبین سطوح شهرستانی و استانی به مرحله کشوری راه یافته اند و در مرحله کشوری،۲۳۰ نفر در رشته های تواشیح و همخوانی، اذان و دعاخوانی خوانی با یکدیگر به رقابت می پردازند و در همین زمینه ۳۲ نفر نیز کار داوری این رقابت‌ها را در قزوین بر عهده دارند.

آئین افتتاح چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی و قرآنی از صبح روز شنبه ۱۹ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می شود و با حضور مسوولان کشوری در روز ۲۳ آذرماه به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار