عباس دبیقی از دانشگاه تا لما / در باغ شهادت برای جهادگران آسمانی کی باز می شود؟

لقب شهید گرفتن جهادگرانی که در راه خدمت به هموطنان خود در مناطق کمتر توسعه یافته با (اردوهای جهادی)جان خود را از دست می دهند از مطالبات خانواده ها و همکاران تلاشگر آنان است.
کد خبر: ۹۴۷۵۵۴۹
|
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، خانواده جهادگرانی که بر اثر حوادث حین خدمت یا سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند و دیگر افرادی که در گروه های جهادی فعالیت می کنند شهید لقب گرفتن جانباختگان راه خدمت در مناطق محروم است که مدت هاست آن را مطرح می کنند اما هنوز عملیاتی نشده است .

نزدیک به ۲سال از پیگیری‌های سازمان بسیج سازندگی برای تصویب طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، امری که در صورت تصویب زمینه را برای شهید خوانده شدن جهادگران خدوم آسمانی باز می کند.

متولیان امر اعتقاد دارند تحقق این مطالبه جهادگران افزون بر رضایتمندی خانواده های این انسان های مخلص باعث افزایش انگیزه گروه های جهادی برای خدمات رسانی بهتر می شود.

چند ماهی از ارائه این طرح به مجلس شورای اسلامی گذشته و پس از پیگیری‌های فراوان و تصویب طرح در کمیسیون مربوطه(امنیت ملی و سیاست خارجی)، اصلاحیه قانون بسیج سازندگی در اختیار هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و جهادگران انتظار دارند که به تصویب نمایندگان در خانه ملت برسد.

عباس دبیقی از دانشگاه تا لما / در باغ شهادت برای جهادگران آسمانی کی باز می شود؟

لقب شهید مطالبه خانواده جهادگران آسمانی

خانواده یکی از جهادگران آسمانی در کهگیلویه و بویراحمد زنده یاد عباس دبیقی دانشجوی دانشگاه پیام نور که بیستم مرداد ماه سال ۱۳۹۵ حین اردوی جهادی آسمانی شده از جمله افرادی محسوب می شوند که در انتظار شهید اعلام شدن جهادگران جانباخته حین خدمت در مناطق محروم هستند.

حمید دبیقی برادر این جهادگر آسمانی اعتقاد دارد که لقب شهید برازنده جهادگران مخلصی است که در این راه جان خود را از دست داده اند.

او تاکید می کند که ثبت لقب شهادت برای جهادگران آسمانی سبب ماندگار شدن نام آنان و باعث افتخاری برای خانواده های آنان می شود.

زنده یاد عباس دبیقی از اهالی شهرستان چرام است که در اردوی جهادی در منطقه کم برخوردار لمای سفلی از توابع بخش پاتاوه به همراه سایر دوستان جهادگرش مشغول ساخت مسجد بود که بر اثر حادثه ای جان خود را از دست داد.

این جان باخته راه خدمت که متولد مرداد ماه سال ۱۳۷۰ است در اوج جوانی و سن ۲۵ سالگی در حالی که خود را آماده می کرد تا مهر همان سال نیم سال آخر تحصیلی خود را گذرانده و فارغ التحصیل شود جان خود را فدای هموطنان خود کرد.

عباس دبیقی از دانشگاه تا لما / در باغ شهادت برای جهادگران آسمانی کی باز می شود؟

ضرورت لقب شهید برای جهادگران آسمانی از نگاه مسئولان

دبیر مجمع جهادگران کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد که جهادگران بسیجی ستارگان پرفروغ آسمان خدمت در زمینه های آموزشی، سلامت، سازندگی و حوزه اقتصادی هستند که تا پای جان برای کمک به اهالی مناطق محروم در تلاش هستند.

محمد نصیر زاده تاکید کرد: اعلام شدن لقب شهید برای جهادگرانی که حین اردوهای جهادی جان خود را از دست می دهند مطالبه به حقی است که ضرورت دارد قانون گذاران در مجلس شورای اسلامی به آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه این انسان های پاک سیرت و مخلص محروم ترین نقاط کشور را برای خدمت به همنوعان خود انتخاب می کنند تا در اجر معنوی آن سهیم باشند تاکید کرد: شهید اعلام شدن جهادگران آسمانی باعث افزایش انگیزه خدمت در دیگر اعضای گروه های فعال می شود.

عباس دبیقی از دانشگاه تا لما / در باغ شهادت برای جهادگران آسمانی کی باز می شود؟

فعالیت ۳۰ گروه جهادی

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۳۰ گروه جهادی دانشجویی در این استان در حوزه های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و سایر بخش ها خدمت می کنند ،گفت: در هر یک این گروه ها ۱۰ تا ۳۰ دانشجو فعالیت دارند.

سید مسعود پرهیزگاری با اشاره به اینکه گروه های جهادی نقش مهمی در آبادانی مناطق محروم دارند تاکید کرد: آخرین خدمت گروه های جهادی کهگیلویه و بویراحمد در قالب پویش ملی لبخند از روز ۱۳ آبان در مناطق حاشیه شهرهای استان آغاز شده و تاکنون هم ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۶۰ اردوی جهادی برای انجام خدمات آموزشی و رفع نیازهای تجهیزات آموزشی مدارس مناطق شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در این پویش خدمات رسانی می کنند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار