رئیس پلیس فتای استان البرز:

آگهی های دارای مجوز از پلیس فتا کلاهبرداری هستند

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: انتشار آگهی های کاریابی و تبلیغاتی که با مجوز پلیس فتا در سایت های واسط و فضای مجازی صورت می گیرد، جعلی است؛ کاربران فریب این آگهی ها را نخورند.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۵۴
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: اخیرا مشاهده‌ شده که افراد سودجو با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی تحت عنوان «کار در منزل یا استخدام در شرکت ها و مراکز خصوصی» در سایت‌های درج آگهی و حتی شبکه‌های اجتماعی، برای جلب نظر قربانیان در آگهی‌های خود از عنوان‌ (تأییدیه از پلیس ‌فتا) استفاده می‌کنند.

آگهی های دارای مجوز از پلیس فتا کلاهبرداری هستند

وی تاکید کرد: شهروندان عزیز مطلع باشند که پلیس فتا هیچ‌ گونه مجوزی برای فعالیت های تجاری، فرهنگی و ... در فضای مجازی صادر نمی‌کند. مجرمان سایبری با استفاده از این ترفند و درج نام پلیس فتا و یا درج عنوانی مبنی بر دریافت مجوز از ارگان‌های دولتی، اعتماد کاربران را جلب و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز به شهروندان توصیه کرد: هنگام استفاده از فضای مجازی هوشیار باشید و به راحتی به افراد اعتماد نکرده و برای درج کنندگان آگهی های کاریابی مبالغی را (هر چقدر کم و ناچیز) واریز نکنید. برای اطمینان از صحت آگهی های مندرج در فضای مجازی باید به سایت اتحادیه مربوطه و مراکز مجاز دارای پروانه کسب مراجعه کنید.

سرهنگ جلیلیان بیان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مرجع کامل اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است که کاربران با مراجعه به آن‌ می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار