خبرهای داغ:
سرهنگ یونسی:

امروز نقش بسیجیان ما جهاد تببین در عرصه‌های مختلف است

همدان- جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: نقش حضرت زینب(س) در کربلا بسیار مهم و کلیدی است و اگر این بانو در کربلا جهاد تببین نمی‌کرد کربلا در کربلا می‌ماند وامروز این نقش را بسیجیان در عرصه‌های مختلف دارند.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۷۰
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ اکبر یونسی در جمع بسیجیان پایگاه کوثر حوزه شهیده افضل همدان، در پادگان شهید قهرمان اظهار کرد: بسیج لشکر مخلص خداست یعنی عظمت و کمیت بسیج را امام راحل لشکر می‌داند؛ یعنی بسیجی بااخلاص و در عین گمنامی کار می‌کند و منیت و مادیات در او وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیجی ما مظلومانه در عرصه دفاع از امنیت کشور می‌ایستد و شهید می‌شود، افزود: نقش حضرت زینب(س) در کربلا بسیار مهم و کلیدی است؛ اگر این بانو در کربلا جهاد تببین را انجام نمی‌داد کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود و امروز این نقش را بسیجیان ما در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: چه نیت الهی و اخلاص در عملی است که باعث می‌شود فردی تا پای جان پیش برود، این امر هم کمی‌گرا و هم کیفی‌گراست و اگر رضای خدا در کارهای ما نباشد اتفاقی نمی‌افتد؛ این رضای خدا نه تنها در راه دفاع از نظام و اسلام بلکه در زندگی ما هم رقم می‌خورد.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب هرکس دغدغه نظام و انقلاب را دارد، او بسیجی است و اصل این است؛ دشمن روی این تمرکز کرده و می‌خواهد این را از ما بگیرد.

یونسی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ابتدا تجزیه فکری ما، سپس تجزیه کشور ما را انجام دهد و نمی‌خواهد ایران به عنوان کشور قدرتمند مطرح شود در صورتی که ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این تفکر بسیجی در کشور ما جاری و ساری است و محور، مردم هستند، گفت: ولی نعمتان ما مردم هستند اگر مردم نخواهند این مملکت نیست بنابراین این ارزش مردمی بودن انقلاب بسیار مهم است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه از مهم‌ترین مسائل مردم، رهبری و اسلام و دین ما است و کشور بر این پایه استوار است، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد بی قانونی را در کشور رواج دهد؛ کشور ما یک کشور اسلامی است این مماشات به این خاطر است که نظام ما نظام رافت و مهربانی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرهنگ بسیجی گفت: از جمله این ویژگی‌ها بحث ولایتمداری و ولایت محوری است که ما تبعیت کامل از رهبری داریم، آگاهی و بصیرت از دیگر ویژگی‌های این فرهنگ است که با حضور خود در جامعه فضا را از دشمن بگیریم.

یونسی تصریح کرد: همچنین دشمن شناسی، زمان شناسی و به موقع عمل کردن و نقش تبیینی داشتن، امیدوار بودن و امیدآفرینی نسبت به  آینده، برنامه‌ریزی در سطح محلات، برگزاری برنامه‌های محوری برای مردم و خانواده‌ها، روحیه بن بست شکنی یعنی زدن به خط بدون هیچگونه چشم‌داشتی، این فرهنگ بسیجی است.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ روز است که همه بسیجیان کف خیابان هستند بدون هیچگونه چشم‌داشتی، این اعتقاد و تکلیف گرایی است که در جامعه موج می‌زند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه همدان با تأکید بر تکلیف‌محور بودن پایگاه‌های بسیج خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوب در حوزه اشتغال آفرینی، عملی، درسی و ... می‌تواند در موجب پویایی یک پایگاه شود.

در ادامه آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه کوثر انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار