خدمت رسانی به مردم کم‌برخوردار نوعی جهاد است

کلاس های آموزشی پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام، آنفولانزا، آموزش خود مراقبتی در بیماری دیابت، فشار خون، کارگاه کمکهای اولیه، اطفاء حریق با همت بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در مناطق کم برخوردار سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۸۶
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

 فاطمه کمیلی،مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ازبرپایی کلاس های آموزشی به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی، در کانون ها و دفاتر کارگاه دوره های آموزشی خبر داد و گفت: این کلاس ها در موضوعات؛ پیشگیری بیماریهای مشترک انسان و دام و آنفولانزا، آموزش خود مراقبتی در بیماری دیابت و فشار خون ،بیماری، هاری، کارگاه کمکهای اولیه ،اطفاء حریق ،در دبیرستان پسرانه امیر کبیر هامون،حوزه علمیه زینبیه(س )سپاه شهرستانی و مرکز خدمات جامع سلامت و سپاه سلمان زاهدان برگزار شده است.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف عالیه بسیج و محرومیت زدایی از بعضی مناطق استان طرح شهید رهنمون فعالیتهای بسیج جامعه پزشکی استان در کانون ها و دفاتر این سازمان  به منظور خدمت رسانی بهتر به محرومین انجام شده که اعزام یک تیم۱۸ نفره خواهر، خود مراقبتی در بیماری دیابت و فشار خون در حوزه علمیه زینبیه(س )به همت کانون پزشکی زهک و برگزاری کارگاه آموزشی بیماری هاری در مرکز خدمات جامع سلامت دولت آباد به همت بسیج جامعه پزشکی هامون با حضور ۲۵ نفر اجرا شده است.

کمیلی حضور یک تیم ۹ نفره، خانم و آقا آموزش خانه به خانه بیماری و توزیع تراکت آموزشی در شهر علی اکبر به همت بسیج جامعه پزشکی هامون، اعزام یک تیم آموزش خود مراقبتی و دیابت ۴۲ نفر خواهر و برادر به همت کانون بسیج جامعه پزشکی چابهار، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام و آنفولانزا متشکل از ۵۲نفر خانم و آقا،به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی نیمروز،را از دیگر خدمات ارائه شده بسیج جامعه پزشکی به مردم برشمرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان، برگزاری کارگاه اطفاء حریق، اعزام تیم شهید رهنمون به منظور ویزیت و چکاب فشارقند خون و اهداء دارو رایگان در مناطق مسجد بقیه الله، مسجد حضرت ابوالفضل(ع )، مسجد ابوذر غفاری، مسجد حضرت رضا(ع ) ، دفتر تسهیلگری شهرستان زاهدان، را از دیگر برنامه های اجرا شده بسیج جامعه پزشکی استان برشمرد.

وی با تاکید بر این مطلب که رسالت بسیج جامعه پزشکی همدردی با محرومان و کاهش آلام آنها است ادامه داد: به همت بسیج جامعه پزشکی خاش مرکز خدمات جامع سلامت شیرآباد، بیمارستان امام خمینی (ره )، درمانگاه روستای ناصری، اسلام آباد خدمات بهداشتی درمانی نیز ارائه شده است.


بیان کرد و در ادامه این فعالیتها به افتتاح مرکز بینایی سنجی در منطقه شیرآباد در درمانگاه شهید برازنده در اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و اذعان داشت : این مرکز همه روزه به مراجعین ارائه خدمات رایگان بینایی سنجی می دهد .

وی در ادامه افزود: در هفته بسیج علاوه بر خدمات رایگان بینایی سنجی به ۷۱ نفر ،به ۲ نفر عینک رایگان نیز اهداء شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان، عیادت از بیماران و تجلیل از مدافعان سلامت با حضور مسئولین به همت کانون خاش و همچنین برپایی ایستگاه سلامت به همت بسیج جامعه پزشکی استان، کانونها و دفاتر در میعادگاه های نماز جمعه ،و مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع )با حضور ۲۲نفر و ارائه خدمت به ۴۰۲ نفر، فضا سازی و نصب ۴۰ بنر به مناسبت هفته بسیج در مکان های اجرای ویزیت رایگان ،درب ورودی بیمارستان ها ،دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل ،ایرانشهر و بیمارستان تامین اجتماعی و کانون های بسیج جامعه پزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج جامعه پزشکی در این هفته بیان کرد.

وی گفت: خدمت‌رسانی خاص مانند مناطق محروم راباید مهم بشماریم و کار جهادی را تنها به گرفتن اسلحه و جنگیدن در برابر دشمنان ندانیم،بلکه خدمت رسانی به مردم کم‌برخوردار نیز نوعی جهاد محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار