خبرهای داغ:
فقه موسی پور:

قشر دانشجو باید در جامعه پویا و صاحب نظر باشد

همدان-دانشجوی ممتاز کبودراهنگی گفت: دانشگاه منحصراً یک فضای علمی نیست اگر این عقیده باشد هم در حق جامعه و هم در حق دانشجو ظلم شده است، باید قشر دانشجو در جامعه پویا باشد، صاحب نظر باشد و بتواند نظر دهد.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۴۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، معصومه فقه موسی پور اهل کبودراهنگ و دانشجوی ممتاز و نمونه مقطع کارشناسی رشته اقتصاد عمومی دانشگاه خوارزمی است که به مناسبت روز دانشجو و هفته پژوهش با او به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

بسیج: لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید در چه رشته‌ای در حال تحصیل هستید؟

سلام معصومه فقه موسی‌پور هستم دانشجوی ترم ۵ کارشناسی اقتصاد عمومی دانشگاه خوارزمی تهران.

بسیج:آیا دانشگاه را به‌عنوان یک فرصت می‌دانید؟

دانشگاه مثل هر عرصه دیگر می‌تواند یک فرصت باشد اگر با توجه به اهدافمان درست انتخاب شده باشد، اگر هدف بحث علمی باشد قطعاً دانشگاه فرصت خوبی برای آینده ما است.

بسیج: آیا فضای دانشگاه با تصورات قبل از دانشجو شدن منطبق بود؟

بله، فضای دانشگاه برای من متفاوت‌تر بود، تصوری بیش از این از دانشگاه داشتم اما واقعیت تا مدرسه هستیم مدل و شیوه درس خواندن معلم و دانش آموز است اما در دانشگاه دانشجو با همان نام دانشجو باید دنبال علم باشد در هر جایی در حال کشف و کسب علم و بکارگیری آن باشد.

بسیج: شما به عنوان دانشجوی کارشناسی اقتصاد چه انتظاری از مسئولین دانشگاه دارید؟

 مسئول دانشگاه خوارزمی همانند هر مسئولی درهر دانشگاه در این کشور یا جهان در این حوزه وظیفه‌ای دارد که در اختیارات خود خوب و صادقانه عمل کند ولی من انتظار دارم در رفتار مسئولین دانشگاه شفافیت وجود داشته باشد مسئولین باید با دانشجوها ارتباط برقرار کنند با دانشجوها صحبت کنند، مشکلات هر دانشگاه را از زبان خود دانشجوها بشنوند و راه‌حلی برای آن پیدا کنند.

بسیج: وضعیت فضای دانشکده و گروه آموزشی را چگونه می‌بینید و آیا این فضا برای فعالیت و موفقیت دانشجویان مناسب است؟

ما دانشکده اقتصاد و گروه آموزشی اقتصاد عمومی هستیم فضای آموزشی بستگی به استفاده دانشجو دارد، ما دانشجویی داریم در این فضا خوب رشد می‌کند و دانشجویی داریم که مجبور به انصراف می‌شود هر دانشجویی با انتخاب درست خود می‌تواند در آن فضا رشد کند، ولی به نظر من بهتر است در رشته‌های نظری بخصوص رشته اقتصاد، دانشجوها کمی وارد فضای عمومی مثل بازارها بشوند، در این گروه‌های آموزشی هم فضای آموزشی تئوری باشد و هم آموزش عملی باشد.

بسیج:سطح خدمات دانشگاه در بخش‌های مختلف آموزشی، رفاهی و پژوهشی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سطح رفاه و خدمات رفاهی و پژوهشی در هر دانشگاه سقفی دارد بعضی از دانشگاه‌ها امکانات خیلی خوب و بعضی‌ها کم؛ به نظر من شرایط و محیط رفاهی پژوهشی و آموزشی بهتر از این هم می‌توانند برای ما دانشجوها فراهم کنند.

بسیج:سخن پایانی شما در این مصاحبه؟

سخن پایانی را استناد می‌کنم به صحبت شهید بهشتی که فرمود دانشجو باید موذن جامعه باشد اگر دانشجو خواب بماند امت خواب می‌ماند؛ دانشگاه منحصراً یک فضای علمی نیست اگر این عقیده باشد هم در حق جامعه و هم در حق دانشجو ظلم شده است، باید قشر دانشجو در جامعه پویا باشد، صاحب نظر باشد و بتواند نظر دهد، من آرزو می‌کنم روزی در کشورمان ایران  در دانشگاه‌هایش  دانشجوهایی باشند که بدانند کجا هستند، کجا خواهند رفت و دانشگاه پازلی از موفقیت‌هایشان باشد.

گفتگو از: سمیرا سبزی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار