حفظ رسوم مردم آبدان نیازمند کار پژوهشی جدی است

امام جمعه آبدان استان بوشهر گفت: حفظ آداب و رسوم مردم آبدان نیازمند کار پژوهشی جدی است.
کد خبر: ۹۴۷۶۷۳۸
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۰

حفظ آداب و رسوم مردم آبدان نیازمند کار پژوهشی جدی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آبدان استان بوشهر با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهشگران در بخش آبدان در حوزه‌هایی که امروز نیاز به تحقیق و پژوهش وجود دارد تلاش کنند و در حوزه پزشکی، صنعتی و در تکنولوژی‌های نوین به صورت دانش بنیان پیگیری کنند.

 

وی یادآور شد: بارها در جلسات خصوصی تلاش کردم برخی از امکانات که در اختیار داریم در اختیار پژوهشگران قرار دهیم و در مورد خاص و ویژه بخش آبدان مورد توجه قرار گیرد.

 

کارگر به مسئله مهم پژوهش و آداب مردم بخش آبدان اشاره کرد و بیان داشت: باید آداب مردم این منطقه از گذشته تا به امروز و همچنین علما و بزرگان و شهدای بخش که نیازمند یک کتاب ارزشمند نوشته شود.

 

خطیب نماز جمعه آبدان همچنین افزود: تاریخ و هنر و هنرمندی مردم بخش، مسئله ابزار و مشاغل و در رأس آنها قدمت کشاورزی در این منطقه کار شود و هم جایگاه مفاخر باید در این زمینه حفظ شود.

 

امام جمعه آبدان بیان داشت: تحقیق و پژوهش از مهارت‌های زندگی تک تک افراد جامعه است.

 

کارگر اظهار امیدواری کرد: بسیاری از آسیب‌های اخلاقی که در جامعه وجود می‌آید از همین حوزه عدم تحقیق و پژوهش است و بسیاری از بی اخلاقی‌ها و بداخلاقی‌ها که در حوزه رسانه و ارتباطات اجتماعی وجود دارد ناشی از عدم تحقیق و پژوهش است.

 

امام جمعه آبدان در بخش دیگر از خطبه‌ها یادآور شد: دشمن می‌خواهد مدیریت جهانی به دست خودش باشد و غربی‌ها دارند در این قضیه فریاد می‌زنند و ما می‌خواهیم مدیریت جهانی به دست ولی خدا باشد.

 

وی از دانشگاهیان و حوزه‌ها خواست که وضعیت قبل و بعد از انقلاب و مساله غرب را تبیین کنند.

 

کارگر ادامه داد: یکی از کارهای مهم و اساسی دشمن در این سال‌ها این است که نشست‌های ما را از بین ببرد و ملیت‌های ما دستخوش تغییر قرار دهد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار