در سفر نظارت میدانی نیکزاد به برخی شهرهای استان یزد مصوب شد:

اختصاص بودجه برای تکمیل و بهسازی راه های مواصلاتی تا ارتقای خدمات بهداشتی و بیمارستانی برای مردم

در سفر نظارتی نایب رئیس مجلس به یزد مصوباتی به تصویب رسید که در آنها توجه به ساخت و بهسازی محورهای مواصلاتی، کمک به بهود وضعیت کشاورزی و دامداری و بهبود وضعیت بهداشتی و خدمات درمانی و بیمارستانی برای هموطنان مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۷۶۷۴۱
|
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی نیکزاد در جلسه شورای اداری شهرستان مهریز که با حضور استاندار و سایر مسئولان برگزار شد با اشاره به جمع بندی سفر نظارت میدانی یک روزه به حوزه‌های انتخابیه بافق، مهریز، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مروست گفت: مقرر شد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور جهت احداث محور اسفنداباد – صفاشهر ابرکوه، مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال توسط ایمیدرو برای استان یزد پرداخت کنند و همچنین مبلغ ۷۵ میلیارد ریال تا ده روز آینده پرداخت خواهد شد. در این میان مقرر شد تکمیل رینگ برق اسمالون مروست و پست مروست توسط ایمیدرو، معدن اسمالون و وزارت نیرو به صورت مساوی انجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با دیگر مصوبات مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: مقرر شد جهت تکمیل احداث جاده بهاباد به نایبند، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال قیر و نقدی به این طرح تخصیص دهند. شرکت ایمیدرو نیز متعهد شد از طریق مجتمع فولاد چادرملو، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به این طرح تخصیص دهد. همچنین مقرر شد شرکت چادرملو مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال تعهد باقیمانده از قبل را نیز پرداخت نمایند.

وی در این راستا افزود: مقرر شد کلنگ زنی طرح احداث تقاطع کمربندی ابرکوه، در دهه مبارک فجر انجام، همچنین عملیات اجرایی تکمیل تقاطع مهریز، از ابتدای اسفند ماه آغاز، در این میان اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی طرح احداث محور زرند به بافق به صورت صد در صد تخصیص، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، از محل تهاتر زمین، بر اساس مقررات مربوطه بخشی از اعتبار مورد نیاز برای محور هرات به هرابرجان را تامین و اخذ تسهیلات ماده ۵۶ برای محور هرابرجان به مروست توسط شرکت ساخت پیگیری شود.

نیکزاد همچنین با اشاره به مصوبات مربوط به معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در این سفر تصریح کرد: مقرر شد مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۵ درصدی خسارت دیدگان از سیل در این حوزه انتخابیه پرداخت و پیگیری لازم جهت تصویب اعتبار مورد نیاز برای امهال وام‌های کشاورزی در هیئت وزیران صورت پذیرد. در این میان مقرر شد با تکمیل و ارسال پرونده‌ها توسط فرمانداران، مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال از محل بند (خ) جهت امهال تسهیلات بانکی باقی مانده متقاضیان مشمول، در اختیار این حوزه انتخابیه قرار گیرد.

نایب رئیس قوه مقننه کشورمان از تسریع تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی کشاورزی، در ابلاغ تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: مقرر شد اعتبار این حوزه انتخابیه از محل تسهیلات سرمایه در گردش طرح مردمی سازی یارانه‌ها (سرمایه درگردش نهاده‌های دام و طیور و آبزیان)، ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد. همچنین جهت تکمیل گاوداری ۱۵۰۰ راسی گاو شیری در بهاباد، تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی پرداخت و پیرو مراجعه حضوری به معاون برنامه ریزی وزارت جهاد، پرداخت تسهیلات به شرکت طلای سبز تابناک خاتم تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات جهت تکمیل و اتمام طرح خوراک دام براتی تا سقف ۸۰ میلیارد ریال، و پرداخت تسهیلات طرح پرورش بز شیری ۲۵۰ راسی شرکت ساحل غزال خاتم تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات طرح تولید کشمش ماه بی بی جان پور تیموریان تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات پرورش بوقلمون مروست تا سقف ۷۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در این نشست مقرر شد به میزان ۱۱۰ میلیارد ریال به سهمیه قیر این حوزه انتخابیه که قبلا ۹۰ میلیارد ریال بوده است، افزوده شود، همچنین مقرر شد در تمای شهر‌های زیر ۲۵۰۰۰ نفر استان یزد، قید ۵ درصد برای پرداخت تسهیلات برداشته شود.

بر اساس این گزارش، نیکزاد ثمرین در رابطه با مصوبات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز گفت: مقرر شد خط کشی و تکمیل علائم ترافیکی و اجرای آسفالت حفاظتی برای راه‌های حوزه انتخابیه انجام، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به صورت نقد و قیر برای روکش آسفالت راه‌های این حوزه انتخابیه تخصیص و همچنین سهم ۵۰ درصد از هزینه تکمیل روشنایی محور مهریز به یزد توسط سازمان راهداری پرداخت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار