امام جمعه رفسنجان در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛
حجت الاسلام اصغر عسکری افزود: هدف این بود که این دو مجموعه علمی و پژوهشی را در خیلی از زمینه ها به هم نزدیک شوند تا بتوانند در مسائل علمی با هم هماهنگ باشند و خیلی در این ازمینه هم موفق بودند.
کد خبر: ۹۴۷۷۰۷۸
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

وحدت حوزه و دانشگاه نقطه عطف انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در گفتگو با خبرگزاری بسیج در موزد وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد : هدف امام رحمت الله علیه از وحدت و حوزه و دانشگاه کم کردن فاصله و ارتباط وسیعتر بین این دو مرکز علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی بود.


امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: دشمنان در صدد این بودند که در حوزه ها این را القا کنند که دانشگاه ها غربگرا هستند و از اسلام فاصله دارند و از طرف دیگر در دانشگاه ها به دنبال متحجر کردن روحانیون بودند.


وی افزود: هدف این بود که این دو مجموعه علمی و پژوهشی را در خیلی از زمینه ها به هم نزدیک شوند تا بتوانند در مسائل علمی با هم هماهنگ باشند و خیلی در این ازمینه هم موفق بودند.


حجت الاسلام اصغر عسکری گفت: بسیاری از طلبه های ما دارای مدرک رسمی دکترا هستند و در دانشگاه ها تدریس دارند اما آنچه الان انتظار می رود انجام نشده باید این وحدت و هماهنگی بیشتر شود باید هم از اساتید حوزه در دانشگاه باشند و هم از اساتید دانشگاه در حوزه ها و علوم مورد نیاز را تدریس کنند.


عسکری ادامه داد: در این وحدت در صد موفقیت بالایی داریم ولی هنوز چالشهایی وجود دارد و باید برطرف شوند که برای برطرف کردن این چالشها باید یخهایی که بین دو جریان را با توجیه آب کنند.


امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: در حوزه علوم انسانی ما، بیشتر منابع غربی هستند اگر حوزه تلاش بیشتری انجام دهد و در مسائل اسلامی کتابهایی که باید در دانشگاه ها تدریس شود بیشتر شود خیلی از مسائل حل و به هم نزدکتر خواهند شد.


حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: باید تلاش را مضاعف کنند تا این دو جریان همگرایی بیشتری با هم داشته باشند.

 

ب/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات