با حضور قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران؛

همایش زکات در شهرستان شمیرانات برگزار شد

همایش زکات در شهرستان شمیرانات با حضور قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران و رئیس شورای زکات استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۷۱۱۴
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، امروز یکشنبه بیست و هفتم آذرماه همایش زکات در شهرستان شمیرانات با حضور محمدمهدی اسماعیلی،قائم مقام کمیته امداد استان تهران، سیدعلی شاهچراغی،نماینده ولی فقیه در شهرستان ری و رئیس شورای زکات استان تهران ، فرماندار و امام جمعه شمیرانات ،مدیران و مسئولان کمیته امداد استان تهران و اعضای شورای زکات شهرستان شمیرانات و شهر رودبارقصران و لواسانات،، حامیان، خیّران و مؤدیان زکات در محل سالن اجتماعات آستان مقدس امام زاده صالح بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

 

محمد مهدی اسماعیلی، قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این همایش با اینکه زکات مایه تطهیر و تزکیه روح انسان است، گفت: زکات از دیدگاه اسلام و قرآن به عنوان صدقه جاریه است که اعتقاد داریم معمولا زمانی زکات پرداخت می کنیم به دفع بلا ، استجابت دعا و افزایش رزق و روزی می انجامد.

 

وی افزود: زکات از دیدگاه و منظر پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد (ص)  که از زمان ایشان امر واجبی بوده و حتی به افرادی که به استنکاف می پرداختند حکم جهاد به آنان  صادر می شد.

 

اسماعیلی ادامه داد: زکات از دیدگاه حکومت اسلامی به مواجب و وجوهاتی اطلاق می شود که در جهت رفع فقر، فقرزدایی، ایجاد عدالت اجتماعی و بعضا در جهت برون رفت بحران های اقتصادی که بر جامعه حاکم است اطلاق می شود که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه باید با بسیج کلیه امکانات، تبلیغات، راهکارها و نیروها به دنبال تحقق بحث زکات بود.

 

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کمیته امداد در استان تهران سه گام و یک رویکرد را به عنوان نقشه راه خود ترسیم کرده است، اظهار کرد: گام اول در این مسیر انتخاب، تعیین، گزینش و آموزش عاملین و مبلغان خوش ذوق و معتقد به امر زکات است که  به عنوان امری فرا اداری و جهادی فکر می کنند و در این کار موفق هستند.

 

وی افزود: گام دوم نیز  ایجاد و راه اندازی خانه های زکات است که جهت تحقق این گام باید از مراکز نیکوکاری که با عنوان زکات ایجاد و راه اندازی شده اند این گام را برای ما هموارتر می کند.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه گام سوم برگزاری همایش ها و جشنواره های علمی، فرهنگی هنری و تکریمی زکات است، گفت: احیای نهضت وفرهنگ زکات در بعد ترویجی این جشنواره ها و همایش ها و تجلیل از مؤدیان و خیّران در قالب بعد تکریمی این جشنواره ها و همایش ها است.

 

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره ه اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 114 میلیارد تومان زکات در استان تهران جمع آوری شده است، عنوان کرد: وجوهات جمع آوری شده  در جهت فقرزدایی و رفع فقر و  محرومیت با اولویت معیشت نیازمندان تحت حمایت هزینه می شود.

 

در پایان این همایش با اهدای لوح سپاس از نیکوکاران و مؤدیان زکات شهرستان شمیرات تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار