همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س):

تشییع "لاله های فاطمی" فضای استان خراسان رضوی را معطر کرد + عکس و فیلم

تشییع "لاله های فاطمی" فضای استان خراسان رضوی را معطر کردند و مردم دیار محبت و مهربانی حضرت ثامن الحجج (ع) در آیین های معنوی جداگانه در شهرستان های مختلف استان از فرزندان روح الله با شکوه خاصی استقبال کردند.
کد خبر: ۹۴۷۷۲۰۱
|
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی
، با استقبال پرشور مردم ولایتمدار دیار امام رئوف و مهربانی حضرت ثامن الحجج(ع) در تشییع از پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس، عطر و بوی شهدا در فضای شهرستان های استان خراسان رضوی پیچید که تلاش خبرنگاران افتخاری بسیج شهرستانی در «بسته خبری» مؤید این مهم است.

پیکر پاک شهید والامقام عملیات‌ والفجر مقدماتی در فریمان

 پیکر پاک شهید والامقام مربوط به عملیات‌ والفجر مقدماتی در مسجد جامع فریمان مورد استقبال پرشور قشرهای مختلف مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

که پیکر مطهر این شهید والامقام در شهرهای فرهادگرد و قلندرآباد تشییع و برابر هماهنگی های انجام شده سپس برای وداع به دیگر شهرهای استان منتقل شود.

تشییع شهید گمنام 16ساله در بردسکن

در شهرستان بردسکن نیز شهید 16 ساله گمنامی که در عملیات بدر منطقه شرق دجله در دوران هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود، دیروز با حضور مردم بردسکن و انابد تشییع شد. پیکر مطهر این شهید در بدو ورود به بردسکن با استقبال خودرویی مردم و مسئولان و به ویژه دانش آموزان روستای شفیع آباد مشایعت شد . پیکر مطهر این شهید سپس وارد شهر بردسکن شد و از چهارراه دانش آموز به سمت میدان مرکزی و محل اعزام رزمندگان به جبهه ها بر دوش مردم شهید پرور بردسکن تشییع شد . شرکت کنندگان با سر دادن شعارهای «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار است»، «مرگ بر آمریکا »، « این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرب و بلا آمده» و مرثیه سرایی مداح اهل بیت(ع) ، پیکر مطهر این شهید را تشییع کردند.

فرمانده سپاه بردسکن در این مراسم اظهار کرد: مراسم وداع با این شهید دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور قشرهای مختلف مردم در محل هیئت علمدار کربلا برگزار می شود.

سرهنگ جنیدی با اشاره به مراسم وداع با پیکر 12 شهید در مشهد افزود: مراسم وداع با پیکر این 12 شهید شب شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر رضوی برگزار و همزمان با سالروز شهادت به صورت متمرکز در مشهد تشییع و سپس پیکر 7 شهید در مشهد تدفین و 5 شهید دیگر به شهرهای استان انتقال داده می شود.

وی خاطرنشان کرد:پیکر مطهر شهید گمنام 16 ساله ای پس از تشییع در شهرهای بردسکن، انابد، شهرآباد، خلیل آباد، کاشمر و کوهسرخ به مشهد منتقل می شود و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در اردوگاه فرهنگی آموزشی ثامن الحجج مشهد تدفین خواهد شد.

استقبال پرشور مردم تربت حیدریه از شهید گمنام

مردم شهید پرور تربت حیدریه صبح دیروز از شهید گمنام دفاع مقدس استقبال کردند. به گزارش خبرنگار بسیج، مسئول دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت حیدریه در حاشیه مراسم استقبال از شهید گمنام گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تربت حیدریه میزبان شهید گمنام دفاع مقدس شده و بار دیگر این شهر بوی عطر شهادت به خود گرفته است.

مهدی باقرزاده افزود: مراسم استقبال از شهید گمنام دیروز در محل پارکینگ حجاج کارخانه کاشی زرین برگزار شد و تا هفتم دی، این شهید عزیز در شهر‌ها و بخش‌های اطراف، هیئت‌های مذهبی و مدارس، به منظور ادای احترام مردم تشییع خواهد شد. وی گفت: این شهید والامقام در زمان شهادت ۲۰ سال داشته و در عملیات کربلای ۵ در دی ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیده است.

مسئول دفتر نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت حیدریه با اشاره به مراسم این شهید والامقام در تربت حیدریه گفت: مراسم وداع با شهید گمنام، سه شنبه شب ۶ دی همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارا... واقع در میدان شهدا برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: مراسم تشییع روز چهارشنبه ۷ دی ساعت ۹ صبح از محل میدان شهدا به سمت میدان مرکزی و مراسم تدفین و خاک سپاری نیز در همان روز در کیلومتر ۷ جاده تربت حیدریه به مشهد در صحن دانشگاه دولتی تربت حیدریه برگزار می‌شود.

فضای عمومی تربت جام معطر به عطر شهید گمنام

ستاد برگزاری مراسم تشیع شهید گمنام دفاع مقدس باشرکت علما، مسئولان نظامی ،انتظامی ، حوزه علمیه در محل فرمانداری برگزار شد و پیکر مطهر شهید سه روز مهمان مردم شهید پرورشهرستان تربت جام است .

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهیدگمنام دفاع مقدس در روز پنجشنبه اول دی ماه ساعت 15 میدان شهدا برگزار می گردد و سپس پیکر شهید به مسجد الزهرا(س) انتقال می یابد و در این مکان مقدس محفل شب وداع و صبح نیزدعای پر فیض ندبه همراه با شهید برگزار می گردد.

روز جمعه دوم دی ماه ساعت ۹ صبح پیکرمطهر شهید به مصلی الغدیرانتقال می یابد و پس از اقامه نمازجمعه با حضورنمازگزاران پیکر شهید تا فرمانداری تشییع می گردد.

در ادامه پیکر مطهر شهید گمنام روز جمعه ساعت ۱۶ به شهر سمیع آباد منتقل می گردد و با استقبال مردم پیکر شهید تا ساعت ۲۱ در این شهر مهمان مردم بخش سمیع آباد خواهد بود.

یادآوری می شود: روز شنبه سوم دی ماه شهید گمنام دفاع مقدس مهمان طلاب درحوزه علمیه مهدیه وسپس مهمان دانش آموزان خواهد بودو بعدازظهر مهمان مردم بالاجام خواهد بود .

 استقبال از یک شهید گمنام در خلیل آباد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی استقبال و تشییع پیکر یک شهید گمنام در این شهرستان خلیل آباد گفت: پیکر مطهر این شهید گمنام در روز سه شنبه و چهارشنبه مهمان مردم ولایی و همیشه در صحنه شهرستان خلیل آباد است.

سرهنگ محمد حسن مقدم اظهارکرد: این شهید گمنام روز سه شنبه ابتدا در روستای جابور و شهر کندر و سپس ساعت 10:30 همان روز در شهر خلیل آباد از تکیه حسینی این شهر تا میدان مرکزی بر دوش امت حزب ا... تشییع می شود.

وی افزود: مراسم وداع با پیکر این شهید در حسینیه حسینی شهر خلیل آباد در روز سه شنبه راس ساعت 19 با شرکت قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، زاده اکبر راوی دفاع مقدس و جانباز مدافع حرم در آیین تشییع پیکر مطهر شهید گمنام د راین شهرستان گفت: امروز آرمان‌های شهدا به بار نشسته و راه شهدا برقرار و پيروان ايشان فراوان هستند و جوانان ايران اسلامی جانانه پای آرمان‌های شهدا ايستاده‌اند.

وی با تاکید براینکه باید با تحصیل علم، پیشرفت اقتصادی و پایبندی به اصول اسلامی و حجاب و عفاف راه شهیدان را ادامه دهیم و نباید در این مسیر لحظه ای کوتاهی کرد، تصریح کرد: شهدای عزیز و کسانی که در راه خداوند متعال جهاد کرده اند پیشگامان بیداری اسلامی در جبهه مقاومت هستند و به امید خداوند به برکت خون این عزیزان همه کشورهای منطقه از وجود حکام ظالم و ستمگر پاک سازی شوند.

تشییع پیکر لاله فاطمی در قوچان

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در عملیات رمضان و منطقه شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل شده بود صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، طلاب و روحانیون و... در شهرستان قوچان تشییع شد.

پیکر پاک این شهید گمنام از بیمارستان شهدای این شهر که یادآور محل آغاز تشییع پیکر شهدا در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رفت بر روی دستان مردم از خیابان امام خمینی(ره) تا میدان مرکزی این شهر تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر شهید، مراسم وداع و بدرقه در حوزه‌های علمیه برادران، خواهران و دانشگاه صنعتی قوچان انجام گرفت.

قرار است پیکر این شهید گمنام هم‌زمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در بوستان ارم مشهد به خاک سپرده شود.

وابستگان هیئت «شهدا تبلیغات» دفاع مقدس مشهد، میزبان پیکر مطهر یک شهید

محفل انس و مودت وابستگان هیئت «شهدا تبلیغات» دفاع مقدس مشهد با ویژه برنامه های فرهنگی، سخنران و خاطره گویی در رثای شهدای تبلیغات برگزار شد که این محفل صمیمی میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام بود.

گر چه وداع باپیکر این شهید خوش نام برای پیشکسوتان و فریختگان عرصه فرهنگ و هنر دفاع مقدس در این محفل معنوی سخت بود، اما پیکر مطهر در میان طنین روح افزای روضه ذاکر اهل بیت(ع) در ثنای حضرت فاطمه زهرا (س) تا محفل دیگر که مشتاقانه انتظار حضور پیکر مطهر شهید گمنام را داشتند، با شکوه خاصی بدرقه شد.

استقبال پرشور مردم بجستان از شهید گمنام

پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میان استقبال پرشور مردم و مسئولان بجستان وارد این شهرستان شد.

 پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس بعد از ورود به بجستان، در محل گلزار شهیدان گمنام این شهرستان مورد استقبال قرار گرفت و سپس به حوزه علمیه این شهرستان انتقال یافت.

فرماندار بجستان در این باره اظهار کرد: آیین وداع و تجدید بیعت با شهید گمنام دوران دفاع مقدس یک‌شنبه شب با حضور آحاد مختلف مردم همیشه در صحنه و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل حوزه علمیه بجستان برگزار شد.

حسن حیدری اضافه کرد: پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سه روز آینده در بخش های مرکزی و یونسی و حدود ۲۰ روستای شهرستان بجستان تشییع می شود و مردم با شرکت پرشور در این آیین با آرمان های شهدای والامقام انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تجدید بیعت می کنند.

تشییع شهدای گمنام در تایباد
 
 در آستانه شهادت حضرت فاطمه (س)، پیکر شهدای گمنام در 2 شهرستان تایباد و زبرخان بر دستان مردم تشییع شد. 

پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مردم ولایتمدار شیعه و اهل سنت از مسجد صاحب الزمان (عج) تایباد تا مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) تشییع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تایباد در این باره گفت: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مسئولان، در مسجد جامع امام جعفر صادق (ع) همزمان با نماز مغرب و عشا  سه شنبه شب برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین شمس افزود: پیکر این شهید روز چهارشنبه، به حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) انتقال داده شد. 
تشییع شهدای گمنام در زبرخان

در شهرستان زبرخان نیز یک شهید گمنام ۱۷ ساله دفاع مقدس روز گذشته مهمان جلسه اخلاق مدیران شهرستان زبرخان بود.  شهید گمنام دفاع مقدس پس از جلسه اخلاق مدیران شهرستان زبرخان در مدارس شهرهای اسحاق آباد و قدمگاه تشییع شد.

این شهید گمنام سال ۶۵ در عملیات خیبر منطقه جزیره مجنون در ۱۷ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از ۳۹ سال به وطن بازگشته و قرار است در دانشگاه دولتی نیشابور خاک‌سپاری شود.

 شهرستان گناباد میزبان فرزند روح الله

پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام درآستانه سالروز شهادت غریبانه بزرگ بانوی اسلام، یاس بی نشان حضرت فاطمه زهرا(س) توسط مردم انقلابی گناباد تشییع شد.

مردم ولایت مدار و شهیدپرور گناباد که خود برای دفاع از جان و خاک میهن شهدایی تقدیم انقلاب کرده اند، بعد از شرکت در نماز جمعه این شهرستان از هر قشری  آمده بودند تا ادای دین کنند و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) از این لاله فاطمی استقبال کنند.

تشییع پیکر مطهر شهدا موجب بیداری امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نسب امام جمعه گناباد در این مراسم گفت: هر زمانی که پیکر پاک یک شهید تشییع می شود موجب بیداری مردم می شود.

وی افزود: در دفاع مقدس هربار شهیدی تشییع می شد روح آن  شهید باعث اعزام دهها جوان انقلابی به  جبهه میشد که  از خاک میهن دفاع کنند و  از خون این شهید لاله های دیگری دمیده می شدند. 

امام جمعه گناباد با اشاره الگوپذیری زندگی شهدا برای جوانان گفت : شهیدان ما در جوانی همه آنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و آن را فدا کردند و جوانان ما باید راه این شهیدان را ادامه دهند و  در عرصه علم و تقوا  گام محکم و استوار بردارند.

شهدای گمنام، دوباره روحیه شهادت طلبی مردم را احیا کردند
 
نصیری فرماندار گناباد در آیین  تشییع پیکر شهید گمنام گفت: شهید روزی که در این شهرها زندگی می‌کرد و در همین مدارس و مساجد و حسینیه ها کنار مردم بود نقش خود را به خوبی ایفا کرد و روزی هم که جمهوری اسلامی ایران به ایثار و شهادت نیاز داشت در صحنه ها حضور پیداکرد. 

وی ادامه داد: شهید گمنام نشان داد که حتی برخاک هم بیفتی میتوانی باعث قیام عده ای شوی و امروز در شهرستان گناباد و در همه ایران شاهدیم که شهدای گمنام دوباره مردم و جوانان مارا احیا می‌کنند و به میدان می آوردند. 

نصیری تصریح کرد : درسی که از زندگی شهدا میگیریم درس استقامت و ایستادگی دربرابر ظلم و جور دشمنان است که مردم و مسئولان  باید این درس بزرگ را از زندگی شهدا سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

فرهنگ شهادت طلبی در بین اقشار مختلف همچنان زنده است

اسماعیل زاده برادر یکی از شهدای سرفراز گناباد در مراسم تشییع پیکر لاله خوشنام فاطمی گفت: شهدای گمنام به واسطه اینکه در مسیر الهی با خدا معامله کردند و هرچه داشتند در راه خدا فدا کردند به خدانزدیک تر هستند و وقتی در مراسم تشییع پیکر پاک این شهیدان شرکت می‌کنیم به خدا نزدیک تر می‌شویم و این خود نوعی عبادت و تجدید پیمان به ادامه راه این مسیر الهی  محسوب می‌شود.

وی درباره حضور باشکوه مردم گناباد در مراسم تشییع پیکر این آلاله فاطمی خاطر نشان کرد : شهیدی که اکنون در گناباد تشییع می‌شود در عملیات رمضان به شهادت رسیده و با گذشت چهل سال از آن مردم از هر قشری به استقبال این شهید آمدند که این خود پیام این را دارد که فرهنگ شهادت طلبی  پس از گذشت سالها همچون روحی زنده در کالبد پیر و جوان دمیده شده است و بقای کشور و اسلام به همین فرهنگ شهادت طلبی است.

شهدا نماد اتحاد و هم گرایی دینی و ملی جامعه هستند

نعمتیان یکی از جوانان انقلابی گنابادی در این مراسم نیز گفت : حضور شهدا در بین اقشار مختلف مردم باعث هم گرایی بیشتر دینی و ملی جامعه می‌شود.

وی افزود: شهدا برای دفاع از دین و میهن به شهادت رسیدند و مردم ایران اسلامی قهرمانان ملی و دینی خود را هیچوقت فراموش نمی‌کنند و حول محور این قهرمانان اتحاد و همدلی آنها بیشتر می شود.

پیکر مطهر این شهید گمنام بعد از تشییع در مراسم ویژه ایام فاطمیه در نقاط مختلف گناباد به مشهد مقدس منتقل می شود و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این شهرستان تشییع و تدفین می شود.

تشییع پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در خواف

پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز جمعه در میان استقبال مردم و مسئولان وارد شهرستان خواف شد.

 در این آیین که با حضور آحاد مختلف مردم شیعه و سنی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی خواف برگزار شد پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس بعد از ورود به شهرستان خواف برای تشییع به بخش های جلگه زوزن و سنگان انتقال یافت.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواف افزود: همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بار دیگر عطر یاد و نام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت با ورود شهید گمنام در این شهرستان مرزی گسترش یافت.

حسن زنگویی افزود: پیکر مطهر این شهید گمنام در ابتدا بعد از برگزاری آیین استقبال به بخش جلگه زوزن این شهرستان انتقال یافت و بعد از برگزاری آیین تشییع و وداع برای برگزاری آیین مشابه به بخش سنگان منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: پیکر این شهید گمنام بعد از یک روز تشییع و تدفین در این بخشها به تربت حیدریه انتقال می یابد و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این شهرستان تشییع و تدفین می شود.

مسوول دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواف گفت: این شهید گمنام در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشته است و در دی ماه سال ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای پنج و عملیات شلمچه به شهادت رسیده است.

نیشابور میزبان دو پیکر مطهرشهید گمنام

گزارش توصیفی خبرنگار ما، با ورود دو شهید گمنام در نیشابور حال و هوای شهر شهدایی شد آیین های وداع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس برای خاکسپاری در روز شهادت بی بی فاطمه زهرا در محل دانشگاه نیشابور و شهید گمنام دیگر در روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در محل اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور به خاک خواهد شد.

امروز حال و هوای نیشابور حال و هوای دیگری بود مادران از این شهدای گمنام مثل فرزندان خود استقبال کردند گل آوردند و گلاب پاشیدن و و افتخار میکردند که در کنار این شهدا قرار گرفته‌اند و شهدا حاجت خواستن مسئولان دیگر شهر هم در کنار پیکر مطهر دو شهید گمنام با آرمانهای شهدا که همان دفاع از ولایت تجدید پیمان کردند.

مادر شهید می گفت این شهدای گمنام همانند فرزندان خودم هستند ازشون درخواست می کنم که منو هم شفاعت کنن شرمنده و این شهیدان این خون های پاک نشویم.

 شهرستان مرزی صالح آباد میزبان یک شهیدگمنام

مسئول دفترنمایندگی بنیادحفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس صالح آباد گفت:پیکریک شهیدگمنام مورد استقبال مسئولان و مردم شهیدپرور این شهرستان مرزی قرارگرفت.

 علیرضاخسروی افزود:پیکر مطهر این شهیدگمنام و خوشنام به ترتیب درسالن ورزشی شهیدکریمی ویژه دانش آموزان دخترانه،روستای آزادده،ناحیه مقاومت بسیج صالح آباد،حوزه مقاومت بسیج شهیدرجایی جنت آباد،مهدیه جنت آباد،اداره اطلاعات،حوزه علیمه حضرت ولیعصر(عج)،مسجدقائم آل محمد(عج)،گلزارشهدای گمنام،روستاهای مهدی آباد،جهان آباد،قشه توت وجعفریه برای زیارت مردم و ادای احترام تشییع شد.

وی ادامه داد:پیکر مطهر این شهید در روز شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) پس از تشییع در دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهدمقدس در خاک آرام می گیرد.

تشییع شهید گمنام در شهرستان فیروزه

در ایام شهادت حضرت زهرا (س)مردم نقاط مختلف شهرستان فیروزه در روز های شنبه ویک شنبه میزبان شهید گمنام بودند.

این شهید خوش نام ابتدا در روز شنبه با استقبال رسمی مردم ومسولان وارد شهرستان شد و سپس در طی دو روزحضور در این شهرستان در هشت مدرسه و پنج روستا مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است این شهید بزرگوار در مجموعه فرهنگی هنری شهید رجائی نیشابور تدفین شود.

استقبال بی نظیر از شهدای گمنام در رشتخوار

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم در رشتخوار و زبرخان برگزار شد.

مراسم استقبال از پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در میدان مرکزی شهر رشتخوار در مسیرهای خیابان جمهوری اسلامی و امام خمینی (ره) به سمت مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد.
حسین باهوش فرماندار رشتخوار در این مراسم ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در مراسم استقبال و تشییع این شهید گمنام گفت: پیکر مطهر این شهید گمنام در شهر رشتخوار، روستاهای مهدی آباد و فتح آباد  تشییع  شد.




گزارش ویدئویی تایباد


گزارش ویدئویی نیشابور
گزارش ویدئویی خلیل آباد

گزارش ویدئویی صالح آباد
 
گزارش ویدئویی تربت جام
ارسال نظرات
پر بیننده ها