خبرهای داغ:
سردار فرجی:

کنگره دوم ۸ هزار شهید استان همدان باید در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشد

همدان-مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: کنگره دوم ۸هزار شهید استان همدان باید در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشد، یعنی به نیت شهدای استان، ۸ هزار زندانی آزاد و ۸ هزار منزل مسکونی ساخته شود.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۹۸
|
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در نشست کمیته ورزش و جوانان کنگره هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه یکی از ابعاد جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری برگزاری کنگره شهدا است، اظهار داشت: کنگره شهدا رونق حیات معنوی در بین آحاد جامعه است و دستاوردهای آن باید به درستی برای عموم جامعه به خصوص نسل جوان تشریح و تبیین شود.

وی با بیان اینکه اولین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان به ابتدای سال ۸۹ باز می‌گردد اما قرار است کنگره دوم، اوایل سال آینده برگزار شود، گفت: کنگره دوم ۸ هزار شهید استان همدان باید در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشد، یعنی به نیت ۸ هزار شهید استان، ۸ هزار زندانی، آزاد، ۸ هزار منزل مسکونی ساخته و ۸ هزار جهیزیه نوعروس هم تهیه شود.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: برگزاری کنگره شهدا باید موجب ترویج و تبیین سیره شهدا در جامعه و بین مردم و جوانان شود.

وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای مدافع حرم ادامه داد: استان همدان از برگزاری نخستین کنگره ۸ هزار شهید استان در سال ۸۹ تاکنون بیش از ۴۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است که بیشتر آن‌ها همچون شهید شمسی پور، شهید صانعی، شهید مصطفوی و شهید مجتبی کرمی از تلاشگران عرصه ورزش بوده‌اند.

سردار فرجی با اشاره به تلاش‌های سردار همدانی در برگزاری اولین کنگره شهدای استان همدان، ادامه داد: شهید همدانی زحمات ارزشمندی برای برگزاری کنگره اول داشت و بسیاری از شهدا در سطح استان پرورش یافته و تربیت شده شهید همدانی بودند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ورزش و جوانان گفت: یکی از کمیته‌های مهم و تاثیرگذار دومین کنگره بزرگداشت شهدای همدان کمیته ورزش و جوانان است که با جوانان و ورزشکاران بی‌شماری ارتباط دارد.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: انتخاب سردار شهید شمسی پور به عنوان شهید شاخص سال ورزش کشور یکی از اقدام‌های خوب دستگاه ورزش همدان در سال جاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: برگزاری برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در بین ورزشکاران و آشنایی با فرهنگ شهید و شهادت، ترویج فرهنگ پایداری و مقاومت و آشنایی با جنگ شناختی و ترکیبی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تزریق امید به آینده از مهمترین برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان در قالب کنگره شهدا است.

علی حقیقی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان گرامیداشت شهدای گرانقدر استان همدان یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه ورزش و جوانان استان در طول سال است افزود: سال آینده در تلاش برای برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با عنوان یادواره شهدا هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار